• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Ja, sen har jag föstått att du har stenhårda muskler... Det väger ju en del det också och de fösvínner inte med soppa. Tack och lov!

• passionsblomman

Hihihi! Tack för uppmuntran...

Iallafall så har späckt runt magen blivit alldeles löst mot förut...så något är ju på väg att hända. Synd att det är såpass mycket att ta av bara, så man har en så LÅNG väg framför sig...
    Men, varje hekto innan plus kommer gynna mig under en graviditet. Då är det tungt nog ändå.

Hvidbrud skrev 2009-05-02 11:19:02 följande:
    Ja, sen har jag föstått att du har stenhårda muskler... Det väger ju en del det också och de fösvínner inte med soppa. Tack och lov!
  • passionsblomman

Nu har jag just läst på bipacksedeln på Pergotimetabletterna...det låter ju som en schysst blandning av alla PMS och gravsymtom jag kan komma på samtidigt...

Hoppas jag slipper viktökning iallafall, för jag tycker fasen jag är värd att slippa det så som jag kämpar nu med just det!

• passionsblomman

Ja DET såklart!

Men inte av hormontabletterna tack!

Det är bebisens skull jag anstränger mig för!

Fy, jag blev riktigt skärrad när det var på nyheterna nu nyssens att det är såpass stora risker för barnet med överviktig mamma!

*skyndar mig att bli normalviktig*

Hvidbrud skrev 2009-05-02 12:01:45 följande:
    Bebis=viktökning så jag hoppas så klart på det för dig
  • Ninnnis

Tittar in och hoppas alla har en trevlig kväll och att Ingenjörens fest är lyckad!

• Ankan80

Tittar in en sväng och ger en kram till de som behöver...

• lanovia 08

Har tatt så gott som datorledigt hela helgen, var skönt. Maken är hemma igen vilket är helt underbart. Jag fixar inte det där med distans känner jag. Kan vara skönt att få vara för sig själv ibland men inte för långa perioder. Vi har varit jätteduktiga här hemma, tvättat fönster, planterat lite grönsaker och dragit upp massa buskar. skönt att få saker gjort. nu ser huset ut som kom och hjälp men jag försöker blunda orkar inte mer nu, måste få några timmars vilan innan nästa vecka börjar.

Ninnis skönt att höra att du mår bättre. *kramar*
    Din mamma verkar klok. Jag tror precis som ni allt händer av en mening. Saker kan verka piss men efter ett tag kan man se anledningen till att det gick som det gick, kanske väntar något bättre runt hörnet som man inte visste om.
    Men det finns gränser på hur långt det tänkandet kommer hos mig. Jag kan se det om man tänker att det bara tar lång tid att få barn, men om det däremot skulle visa sig att vi inte kan få barn då kommer jag nog inte kunna komma på något positivt med det.

Blommis gött att magbesvären släpt.

Sedan har det säkert hänt massa mer här som jag tänkt kommentera, skickar en kram till alla.

Har gosat med en 3 månaders idag... Do I need to say anymore??

• Ninnnis

Hej tjejer!

Har precis kommit tillbaks efter en låååång cykeltur med maken. Vi kom lite på villovägar och fick leda cyklarna i utkanten av rapsfält och åkrar för att komma tillbaks till vägen igen Nu ska vi skicka in deklarationerna, vilket blir väldigt trevligt detta året... Gårdagen tillbringade vi med grill, vänner och lilla gudsonen och söndagen började med sovmorgon och långfrukost på terassen. En riktig ladda-batterierna-helg med andra ord! Idag är jag lycklig och glad, och njuter av nuet - underbart!

Märker du av hormonerna, Blommis?

• passionsblomman

JA det märker jag! Jag är skittrött idag och så extremt godissugen att jag skulle kunna baka en kladdkaka och äta hela själv, mitt i mitt kämpande med vikt och allt..
    Jag ahr itne alls varit sugen innan. Bara på kaffe och det dricker jag ju igen nu.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)