• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Celeste97

Hej, och glad första maj (missade valborg här inne)!

Ska strax ut i solen igen, men vill bara skicka kramar och peppningar till er som är nere av olika anledningar.
    Ett extra hejsan skickar jag till Andbeyond, eftersom jag också sitter med en eventuell PCO-S diagnos (undersökning pågår). Tar det dock inte så hårt, kanske tack vare att det gått så bra för Ingenjöris.

Sol ute!

• Ninnnis

Jag vill bara tala om att jag mår mycket bättre nu! Maken är hemkommen (inte porttelefonen, men nästan ), grillen är tänd och vinet upphällt. Helgen är ledig och solig (hoppas jag), med grillning med vänner och gudson i morgon kväll som den enda inplanerade aktiviteten. Härligt att känna att jag uppskattar tillvaron igen

Kram till er goa, värdefulla tjejer som står ut med sinnesstämning som går högt upp och långt ner

• passionsblomman

Ninnis: MYCKET klok mamma du har.

Du är förresten ganska typisk för din generation i den hela bemärkelsen. Det är kvinnor som är vana att styra sina liv och ha kontroll. Vi har också lärt oss att man alltid kan göra allt när man vill. Där blir det en jättekris för många som tvingas inse att 30 är ganska sent i biologisk mening och att bebis inte är en rättighet och så vidare.
    Jag tar i lite nu, men det blir totalpanik för många och typ "men vi haaaaar ju försökt och det bliiiir ju aldrig" och så visar det sig att försöken är två till antalet...(nu menar jag INTE någon i vår tråd!)

Men vadfasen man måste ju också inse att man mår lite upp och lite ner i de här sammanhangen. Till och med du måste få deppa ibland gumman!

vad skönt att du är gladare nu!

Imorgon börjar jag med hormonerna. Min sambo är skitnervös att jag ska bli helt galen av dem!

• passionsblomman

Förresten mår jag också bättre idag. Jag tog de där laxertabletterna igårkväll och har tillbringat en stor del av natten på dass. Jag är halvt gråtfärdig av tacksamhet över att jag inte har ont i magen längre...

• andbeyond

*Tittar in och delar ut lite solstrålar till alla härliga*

Bra att du inte har ont längre Blommis! Och att du mår bättre Ninnnis!

• Hvidbrud
    Ninnnis skrev 2009-05-01 18:54:13 följande:
    Jag vill bara tala om att jag mår mycket bättre nu! Maken är hemkommen (inte porttelefonen, men nästan
    Det brukar hjälpa på humöret!
    Detta är ju bebis tråden. Här härjar hormonerna helt vilda, men alla bergochdalturer som det kan innebära!

Blommis: Har du vägt dig nu?
  • passionsblomman
    Jag blev 7 hg lättare från kvällen innan...

Men, kuren denna vecka har varit lite blandad och promenaderna inte så långa så jag har inte gått ner alls mycket sedan förra veckan.Men jag har ju käkat Sushi och bakelse mitt i allt, så det är ju ingen strikt kur nu direkt. Mer att jag fortfarande äter soppan. 1/2 kg har jag minskat sedan förra söndagen.
    Hvidbrud skrev 2009-05-02 10:45:06 följande:
    Det brukar hjälpa på humöret! Detta är ju bebis tråden. Här härjar hormonerna helt vilda, men alla bergochdalturer som det kan innebära! Blommis: Har du vägt dig nu?
  • Hvidbrud

Det är bra när det går långsamnt blommis. lättare att det blir permanent istället för att man får yo-yo vikt. Jag hejar på dig!

Ingis: ha nu en fantastiskt härlig fest ikväll!!!! jag är med och dansar i anden!

• passionsblomman

Ja jag vet, och håller med, men den där kuren, den håller verkligen inte samma siffror för mig som för min sambo kan jag ju konstatera. Den säger mellan 4-7 kg /vecka! (jag vet det är galet mycket) och han tappade ju 5, så på honom funkade det illlafall. Inte alls så på mig.

Jag är väl annorlundigare bygd på något sätt....

Hvidbrud skrev 2009-05-02 11:01:24 följande:
    Det är bra när det går långsamnt blommis. lättare att det blir permanent istället för att man får yo-yo vikt. Jag hejar på dig!Ingis: ha nu en fantastiskt härlig fest ikväll!!!! jag är med och dansar i anden!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)