• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

MrsB: i senaste numret av Föräldrar och barn finns en sömnspecial, kanske lite tips till dig och Malte? Jag läste igenom den även om vi inte har några problem längre och många tips stämde rätt väl.

Tinga: i samma tidning finns en artikel om prematurbarn om du är intresserad.

Moa har kört med oss i natt så jag har sovit som en kratta. GÄSP! Men det var länge sedan nu så det var väl dags.

• muggles

MrsB: apropå fett i maten, jag tror du ska softa med det om han är lös. Rapsolja smörjer ju magen så att man inte blir hård.

• Liten med Mindre

Ok, kanske svenskt lagom med fett till Malte är bäst.

(Läste om en tjej igår, som till frukost åt 3 kokta ägg mosade med en massa bregott. Kan ju inte påstå att det lät gott. Men var och en blir ju salig på sitt vis. Säkert någon som rynkar på näsan åt min mysko morgongröt. )

• Telemarkgrrl

Godmorgon!

Ytterligare en härlig dag på jobbet. Eller nåt....

Lappis, vi fick brev hem igår om att vi måste betala ett par tusen extra i valutatillägg på vår alpresa och vi åker inte med Langley. Så jag tycker att du kan förlåta Langley nu.

Lappis igen, hoppas att du får ett bra svar i Uppsala idag!

Jag kommer också på brunchen och 11.30 passar alldeles utmärkt. Den här gången ska jag nog bara äta våfflor tror jag.

• fru AM

Hej alla! Bord bokat för brunch söndag 15 februari kl 11.30 på Elverket. Jag tog för 10 personer eftersom det är minimumantal för att få boka. Vi får väl säga att några blev sjuka om vi blir färre ...

De som vill ha en kopia på bokningen/ eller bara vill veta mitt fullständiga namn som bokningen är gjord i: släng in ett meddelande i inboxen med ert mobilnummer eller mailadress.

Hoppas nu tiden passar för alla intresserade! JAg tyckte det var bäst att boka a s a p ...

Kan också meddela att jag och maken enats om HANS färg i tamburen. JA, jag vet jag är en stoooor människa.

• muggles

Neeej AM, jag tyckte din färg lät mkt snyggare!

• Lapinette

AM - idag är du verkligen det, bokat brunch och har vikt dig gällande färgen! Kram på dig

Själv sitter jag här hemma och känner mig ganska nöjd med att få åka till Uppsala igen. Tjohooo!!! Nej, jag är mest glad för att jag sprang på en gammal vän på SATS igår samt att en annan nyare vän ska vara i Barcelona och fira sin 30-års dag (hon bor i Cannes) när vi är där. Gillar verkligen när ödet går åt rätt håll ... kan inte min mage också göra det?!!

• muggles

Förresten fick vi både frys och tvättmaskin fixade av Electrolux-gubbe igår. På frysen hade en fläkt pajat vilket är lite dåligt när den är yngre än 2 år tycker jag men vi hade ju garanti så... När det gällde TM så var anslutningen snedskruvad så det var inget fel på själva TM. Han satte bara på TM och såg att det kom vatten och sedan visste han precis. Jävla klåpare som varit där 3 ggr och inte hittat det... Dessutom sa E-lux-gubben att bucklan såg ut som ett typiskt knä (vilket jag har sagt fr början). Tydligen finns fronten som reservdel så jag ska försöka få en ny av klåparfirman.

• fru AM

Muggles: Till och med jag som bor 60 mil ifrån tvättmaskinen sa ju att han hade sparkat på den (med knät uppenbarligen)! Jag känner på mig att du kommer få rätt mot klåparna!

• Lapinette

AM - har noterat 11.30 Elverket på söndag !

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare