• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Jag och maken har några artister som vi gärna skulle vilja se "live" och Madonna är en av dem.

• Izzie

EA - Stort grattis på födelsedan!!! Hoppas det blir en jättebra dag och att alla älskar era cupcakes!

Ore - Usch så tungt. Den j-kla tanten alltså . Ja, ju mer man hoppas, desto tyngre blir fallet. Men man kan ju inte låta bli. Skickar stor varm kram!

Nenne - Goda nyheter med inseminationen! Ska hålla tummarna! Bra oxå att du fick en förklaring på tantens konstiga beteende sist. Vad trodde om den cystan denna cykeln då? Skulle den kunna jävlas igen?

Tinga - Tack för länken - men vad synd att det gått över er gräns. Håller helt med någon tidigare som skrev att det trots allt måste vara rimliga pengar så man har råd att göra något annat än att bo. Hoppas det kommer upp något nytt snart!

Liten - Vad jobbigt att Mindre blev så förkyld i helgen. Det är ju urstressande när ens unge håller hela sällskapet vakna. Been there, done that... Man vet att de inte kan hjälpa det, men stressande är det i vilket fall.
    Lät som en kul gympa iaf!

Lappis - Hoppas CvL hör av sig fort och att de har någon hjälp att erbuda med!

Piggelin - Skönt att rensa ur! Det är så gott att hinna med sånt innan flytten för man har ju ingen lust att släpa på grejerna dubbla gånger. Och vad gäller melodifestivalen så missade du som sagt absolut nada. Men det finns ju fler chanser. Melodifestivalen håller ju numera på större delen av våren...

Muggles - Hmmm, konstig reaktion från den där killen. Mina gissningar är att antingen stämmer inte personkemin. Du kanske påminner honom om nåt gammal ex eller nåt? Eller oxå har han lite för mycket respekt för dig och vill göra ett gott intryck vilket resulterar i motsatt resultat. Vågar inte fråga och undviker dig för att på så sätt slippa undan. Inte det bästa sättet att lösa en situation på, men jag kan ha tendenser att bli sån själv ibland. Typ träffa nye pojkvännens föräldrar för första gången - blir som en jävla mussla och lyckas på så sätt att verka både kylig och ointresserad när det i själva verket är precis det jag vill undvika... Jaja, spekulationer... Jag skulle nog ligga lågt om jag vore du. Det är trots allt du som eg har övertaget. Tids nog tvingas han nog till kontakt och då är det lättare att se (eller fråga) vad felet är.

Nähä, nu måste jag gå och hämta min lilla surpuppa. Tog med Matilda på picknick idag. Fixade fika med varm choklad och var och lekte på en jättelekpark, åkte pulka och kollade på nyfödda killingar och lammungar och matade änder. Trodde förstås ungen skulle bli i extas, men istället har hon bara tjurat. Typiskt när man gjort sig till. Sen somnade hon förstås i bilen på väg hem och jag la över henne i sängen så fort vi kom innanför dörren, men inte somnar hon om. Suck. Kan bli en kul eftermiddag...

• Fru E

Izzie-tack tack
    Cupcakesen gick hem hos familjen så nu återstår det att se vad vännerna tycker. har även med mig till jobbet idag till mina kollegor på avdelningen, men nu visar det sig att nästan hälften av dem sitter i möte hela eftermiddagen men det innebär att vi får äta desto fler eller så får de dem sen....

• Ore

GRATTIS EA!!!

Madonna - avundsjuk... Nåja, får väl se om det går att komma över några hutlöst dyra biljetter så småningom.

Nenne: Härligt att det inte var för sent för insemination, litet extra skjuts för simmarna skadar aldrig...

Känner att jag är litet sen med att kommentera vissa grejer, men bättre sent än aldrig.

Tack igen för alla tröstande kramar, det värmer!

• Telemarkgrrl

Ore, tröstkram!!

EA, grattis!! Grattis även till din man!

Muggles, åh men såna där killar har jag också råkat ut för. Min teori är att dom är idioter helt enkelt.

• Telemarkgrrl

Nu har vi också bokat in oss till Kalifornien i sommar. Det känns som om jag alltid härmar Lappis - först med inseminationer, IVF:er, adoptionskö och sen Parga och nu Kalifornien.

• Liten med Mindre

Telis - goda idéer är till för att tas efter.

• Frejis

Lappis - stor stor styrkekram till dig! Hoppas att CvL ger upp sin vänta-och-se strategin och kommer på med ett bättre förslag som fungerar för dig. Det hela låter väldigt jobbigt.

Ore - kram till dig med! Dumma tant

Nenne - spännande med insemination på onsdag. Nu gäller det, det börjar hända saker! Tycker fö att det är bra att de upptäckt cystan.

Grattis EA och herr EA!

Muggles - vilken konstig människa, tror dock att han kanske har svårt för en kvinnlig chef. Svårhanterbart.

Ego - här är det nollsymptom förutom molvärk i magen och gaser (blä!). Och så har jag ångest från hell som jag lyckas hantera på dagen, men som spökar på nätterna. Vaknar varenda natt och kan inte somna om och så blir jag extremt trött på dagen.
    Har bokat tid för ultraljud i början på mars, men vad hjälper det i väntan på missfall när som helst? Det känns hur långt som helst och så spelas bandet upp från förra gången om och om igen.

• Frejis

Telis - Avis och ännu mer sugen på Kalifornien blev jag!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare