• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Nej, ingen har ringt och då förmodar jag att det är läkaren själv som ringer och då innebär det typ vid 17-tiden då jag tänkte gå iväg och träna .

• muggles

Ahhhh, var ska man börja?! Skit i min jäkla idiotkollega, va fan i-landsproblem.

Nenne: har glömt att gratta till fina äggblåsan och insprutningen men kom på det när jag såg Piggisens inlägg.

Frejis: lyd Ciccis råd och skaffa dig ett VUL, går väl fr v7 tror jag? Som sagt MF-risken krymper till jättejättelite om ni ser hjärtat.

Lappis: du får leta upp frullans kulsprutor som hon skulle skjuta tanten med och peppra den där latmasken till läkare.

EA: GRATTIS!

Cicci: åh nej vad ledsen jag blir när jag hör detta. Vilken skit alltihop. Jag tror ni ordnar upp det igen men jag förstår att det känns så jäkla svårt när man älskar en människa men inte allt han hittar på... Stor KRAM!

• muggles

Piggelin: du kanske har bra tips på hotell också? Brukar vara påhittig med sånt?

Lappis mfl: De vi bokar till tyskarna är Hotel 11, Barken Viking (www.liseberg.se/en/home/Accommodation/Hotel/Hotel-Barken-Viking/), First G vid Centralen (www.firsthotels.com/en/our-hotels/sweden/Gothenburg/First-Hotel-G/) och Hotell Gothia (www.gothiatowers.com/). Hotel 11 ligger inte centralt så det kan vi glömma. Mitt tips är att boka hotell redan nu för Madonna-helgen - det kommer att bli fullt och mkt svårt att få tag i hotell!

• muggles

Jag tror att det är First G el Avalon som passar er bäst. Gothia ligger närmast Ullevi men Avalon ligger mitt i smeten och ändå gångavstånd till Ullevi.

• Lapinette

Har fått så mycket tips både här och av piggelin på restråden ... och har kikat på både First G och Avalon. Avalon ser jättefint ut men blir ett par tusen dyrare (på 3 nätter). Är det värt det?

• muggles

Nja, jag tycker nog inte det. Jag menar, det är väl inte på hotellet ni ska vara mesta tiden? Ni får förresten göra ett pit stop hemma hos oss och ta ett glas! (av vad får vi se... )

• fru AM
    muggles skrev 2009-02-09 16:09:37 följande:
    AM: vi har saknat dig!
    Vad snällt sagt!

JAg har saknat er. Var ju på kurs förra veckan och sen har helgen ägnats åt färghysteri (hallen och traphuset ni vet) och middag för 4 par ... Sen blev Livia sjuk.

En bra sak: Har lyckats få upp mitt järnvärde igen utan järntabletter (ätit mycket gröna grönsaker och mängder av c-vitaminrika saker)! Nu ligger jag på 128 igen!
  • Izzie

Frejis - Ja, vad ska man säga... Förstår att du är orolig. Även om man väntar ett barn och inte ett missfall, så har jag full respekt för att du tvivlar i tanken. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har haft era svårigheter nu och att allt kommer gå väl den här gången. Jag tror iallafall det - min magkänsla ger positivt utslag! Kram till dig!

Cicci - Vad tråkigt att semestern blev allt annat än vad du tänkt dig! Så ledsamt med alla bråk och dessutom toppat med lite sjukdom på det. Jag hoppas verkligen att ni hittar en lösing som funkar för er och att du kan få lite lugn och ro nu, både i kropp o sinne. *kramar om*

Lappis - När kommer din läkare hem från semestern egentligen?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare