• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Bra smak redan den lilla tjejen!

Grattis till Iris!

• Liten med Mindre

MrsB - kan han gnaga på popcorn eller riskakor?

Har fått amerianernas magsjukediet trumpetad för mig några gånger - BRAT: banana rice apple toast

Kanske något som går i killen? (fast han tog inte bitar, eller hur var det nu?)

• fru AM

Jag lovar att jag inte hade preppat henne innan! Det verkar som om det är en kvinnlig/manlig fråga detta. Maken, sonen och vår tillfälligt inneboende (makens systerson - hunken från Sturegallerian) gllar den ena färgen bäst - jag och Livia den andra ...

• fru AM

Liten: bra tips med amerikanska magsjukedieten. Fick ett tag för mig att man skulle göra toast med banan, ris och äpple men så var det ju inte ...
    en.wikipedia.org/wiki/BRAT_diet

Brat-diet passar ju bra här runt Stureplan också

• Liten med Mindre

Tjaaa - kollar vi AMs wikipedia-adress, så ska barn fortsätta äta normal mat och dricka ordentligt när magen är lös. Undrar hur de kommit fram till det?

Vet ju själv att jag inte direkt längtar efter riktigt mat när magen är i olag. Varför skulle barn vara annorlunda?

• Izzie

Ahh, hade skrivit ett långt inlägg, och så var Matilda framme och tryckte på on/off knappen på datorn (den lyser ju blått så fint) och allt försvann. Grrr. Skitunge.

Får se om jag minns nu då...

Lappis - Det var fan i mig på tiden! (apropå läkaren som snart hittar hem)
    Hoppas ditt uppsalabesök blir givande och att du får mer hjälp än "vänta och se".

AM - Blir nyfiken på hur du bor med trappuppgången och alla era renoveringar! Kan du inte ta lite bilder och lägga i galleriet?

Mrs B - Vad tråkigt med följetongen med Malte och hans stackars mage. Det verkar så himla segt med små barn och magåkommor. Det tar verkligen evigheter att bli av med skiten (visst även bokstavligt talat). Matilda har ju haft problem med vissa frukter som hon inte tål och varje gång hon får i sig något sådant tar det veckor att bli av diarrén och stora sår i rumpan. Nu har ju M inte magbesvär av Maltes kaliber tack o lov, kan bara tänka mig hur less du måste vara på allt. Styrkekram!

BS - Hoppas Iris piggar på sig! Ge henne en namnsdagskram från mig!
    Apropå äcklig GI-mat så har jag oxå stött på några exempel de senaste dagarna. Man tappar sugen lite faktiskt... Det låter gott på pappret, men smaken har varit sådär. Men det är väl bara att ta nya tag.

EA - Kul att födelsedagsfirandet blev lyckat! Några fina presenter? (jag - materialistisk? Inte alls )

Muggles - Ja, ge dig inte ang reservdelen nu. Ligg på lite till så ska du se att de fixar det åt dig. Om inte annat bara för att bli av med dig. Har du inte gett dig på högsta chefen ännu så gör det. De släpper oftast det mesta anligt min erfarenhet

Telis - Vad trist att resan blev dyrare! Några tusen lät dessutom mycket i mina öron... När åker ni och vart???

Åhh. har jag glömt någon nu???

• muggles

Min mage var inte sig själv igår. Tror det blev för mkt bönor och fullkornspasta till lunch. Det är ju ingen som nämner att man kan få dålig mage av GI-mat (jag äter eg inte GI men några ggr i veckan äter jag mat från ett salladsbufféställe i närheten och då måste man ösa på med bönor etc för att bli mätt). Var riktigt obehagligt att träna med mage som var i olag, känns ju sådär när den trycks ihop och när man tar i kändes det som att ngt skulle komma i brallan.

• muggles

Det som kom i brallan var dock ÄL-aladåben Har börjat hålla lite koll på min cykel för att se om den är regelbunden. Visst var det så att man räknar mensens första dag from första spottingen? BS (before spiral) hade jag aldrig spottings utan tanten kom pang på bara men nu är det andra bullar.

• Lapinette

Jag klarar inte för mycket bönor ... men vem gör det? Så GI är inget för mig. Hoppas du inte var som en stinkande bomb på passet mugglan . Maken gick ut från ett spinningpass här i vintras då en tjej konstant fes någon så illaluktande att han bara inte pallade att stanna kvar. Ok om det händer en gång men när det är 3 gången på 20 minuter och stanken är vidrig .. och vi dessutom satt bakom henne! Usch och fy!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare