• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

MrsB - de finns ju de som äter mycket protein och mycket fett, och lite kolhydrater, och hävdar att de blir av med sötsuget och överskottskilon. LCHF-kost som jag nämnde tidigare (har jag fått för mig att det kallas). Tror att berömda Dr Dahlqvist är förespråkare för detta.

• Telemarkgrrl

Izzie, jaa, det är surt men sånt är livet. Man borde kanske betalt hela resan när man bokade den, då ska man tydligen vara garanterad mot såna här valutakursförändringar. Kostnaden på ett par tusen är alltså för hela resesällskapet, vi är tre st och ska betala 760 per person.

Vi åker till Champoluc i Italien om en månad. Just nu är det nästan 4 meter snö därnere och det ska snöa mer i veckan, så det ska nog räcka till oss också.

• Fru E

Försökte nyss boka ett mysigt hotell i Göteborg som vi bestämt oss för men de var ju fullbokade . Får n og ta och boka snart iom Göteborgsvarvet är samma helg....

Izzie-visst blev det presenter är sen sån person som älskar presenter stora som små även om de inte är dyra nödvändigtvis. Vi fick ett helt set nya kastruller, tulpaner, trisslotter, middag på en vin&delikatess restaurang, vinglas till vår glasserie och en gasolbrännare till bla creme brule .
    Av maken fick jag ett halsband i guld med ett hängsmycke format som en avlång snäcka som hans kusin har gjort (han har även gjort våra ringar, är guldsmed). När vi gifte oss så kom det trippandes en liten eremit krabba mellan benen på oss under vigseln med en sån snäcka på ryggen så det är ett litet minne för oss

• Fru E

Muggles-kan inte påstå att jag har varit så produktiv idag heller seg som man är....

Mrs B-var det First hotell ni skulle bo på i Gbg?

• Lapinette

EA - vad gulligt med halsbandet och minnet till er vigsel.

• fru AM

Izzie: Ska absolut ta bilder och skicka till galleriet när trapphus + hall är klara. Då kanske badrum och kök som är rel. nytt slinker med också.

Lappis: jobbigt även för tjejen som fes ut maken ...

• Izzie

Hmm, ja, jag testade med en GI-gryta igår med bönor och min mage var oxå i olag. Har för mig att Anna Skipper pratar om att man kan ha alger i maten för att motverka gaser, men det känns som det blir lite för avancerat för mig med den typen av ingredienser. Överhuvudtaget tycker jag att Anna skipper är lite overkill. Det blir för konstigt och för krångligt med alla små äckliga morgondrinkar och konstiga livsmedel man kanppt hört talas om...

Jo, det går ok med xtravaganza. Just nu är jag nere i en svacka faktiskt. Har sötsug, men det sitter främst i hjärnan. Kroppen har jag ju detoxat, men det slog lite fel den här gången och jag vart bara mer sugen på onyttigheter efter min matersättningsperiod. Så nu kämpar jag för att komma igång med träningen och återta den mentala träningen som legat på is ett par veckor. Jag har stått stilla "viktmässigt" men gått upp 1,5 kg i vätska. Det är naturligt, men om man sköter sig så ska man efter upptrappningen stå på plus minus noll egentligen.
    Men det är bara att ta nya tag. Jag skulle gärna vilja gå ner 15kg till...

Telis - Ok. 760kr låter ju mer överkomligt även om det är trist med extrautgifter. Men det låter ju fanstastiskt med Italien! Hoppas det blir mycket sol oxå! Hur klarar din rygg skidåkningen förresten?

EA - Absolut, sån är jag med. Även minismå grejer räknas! Igår hade min make lagt en liten Kick (lakritskolan) i bilen som väntade på mig när jag skulle åka till mitt xtravaganzamöte (sådär kanske att stoppa i sig godis på väg till ett viktmöte , men jag var lite låg igår, hade huvudvärk o var trött, så det passade perfekt). Jag blev jätteglad i vilket fall. Bra presenter ni fick! Och vad sött med den lilla krabban. Smart tänkt av maken! Snacka om att ni annars passat på lägga allt på samma dag! Både dubbla födelsedagar och bröllopsdag! Ingen risk att den dagen går förbi obemärkt

• Izzie

AM - HAha, ja verkligen! Stackars tjej! Hon måste ju ha känt det själv. Fy, det är asjobbigt att träna med en mage som strular.

Ser fram emot bilderna!

• Fru E

Lappis-blev jätteglad för snäckan som passar perfekt

Izzie-ja jag blev lite förvånad själv faktiskt att han hade fixat något sånt här *fniss*
    Har dock förklarat för maken att eftersom vi har allt på samma dag så krävs det lite mer firande på den dagen

Så First Hotel bokat till Göteborgsträffen provade några andra först som var mysiga men de var fullbokade

• Telemarkgrrl

Magproblem på träningen har jag inte tänkt så mycket på men däremot hos naprapaten eller gynekologen. DET vore riktigt rejält pinsamt.

Izzie, jag kände av ryggen ganska mycket när jag var uppe i fjällen för ett par veckor sedan. Men det gjorde inte ondare än vad träningsvärken i låren gjorde så det får gå.

Det låter helt naturligt och förståeligt med en liten svacka nu när du har varit duktig så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare