• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Får se hur lånngt sonen låter mig skriva.. Han är lite gnällig, kan bero på att vi nyss kom hem från vaccinering på bvc!
    Han väger nästan 9,5kg till sina 65 cm! En riktig liten go tjockis!

Frejis: Förstår att nätterna kan bli jobbiga! Men denna gången SKA det juh helt enkelt gå bra!

Grattis Iris på namnsdagen!

vad var det mer nu då?

• Liten med Mindre

MSW - har du en matälskare? Mindre väger 8,5 till sina 74 cm. Hon älskar att kladda med maten...

Förstår att det är gnälligt efter vaccinationen. Maaamma - jag haaaar ooooont i mitt runda goa lår!

EA, jag försökte först fundera ut hur de fick in en eremitkräfta i kyrkan och fram till er i altarringen under vigseln. Sen kom jag på att det väl var strandbröllop i Thailand? *de små grå ligger nu utmattade och ropar på choklad*

• Liten med Mindre

Tillhör också de som gympat med FruLlans berömda gröna gaser i magen. Inte alls skoj. Lider förstås även med de som drabbas av ångorna när man inte hinner smita undan.

• Izzie

EA - Ja, det var inte illa!

Telis - Men det förvärrar inte läget med disken/diskarna att du anstränger dig eller?
    O ang svackan, så var det väl väntat. Man har sina ups and downs. Det är bara att räkna med. Fast det är ju viktigt att fånga upp sig själv i tid.

MSW - Hur gammal är han nu? Hoppas ni slipper feber och att gnället blir kortvarigt. Har du tur kanske han sover gott nu ett par timmar på eftermiddagen, så är han som ny sen framåt kvällen

• Lapinette

Telis - ska äta chili till lunch och sen till CvL kl 15.30. Hoppas maken tycker att bönorna är ok .

EA - vilka andra små mysiga hotell i Göteborg hade ni tänkt er? Jag sitter här och tänkte boka till Madonnahelgen.

• muggles

MrsB: är det inte dags att ni skaffar lite mer hjälp? Som jag förstått det så tjänar din man ganska hyfsat. Ni vet båda två att han inte kommer att vara hemma mer men kan ni inte betala för lite städhjälp el ngt annat som behövs? Så kan ni skippa att ha denna diskussion varje år.

• Grodan12

EA - trodde först att eremitkräftan kom med en guldsnäcka, det lät väldigt avancerat. Har hört om hundar som ringbärare men inte att man kan använda eremitkräftor...

• MSW

Mindre och Izzie: Japp, har en riktig matglad en! Ännu ammar han mest, men av alla saker han har testat är det bara ärtor han haft lite svårt för och det berodde nog på att de inte var lika mosade!
    Han är 5½ månad.. Och nu har vi tagit en tur i vagnen så nu hoppas jag att han kan sova en stund!
    Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med honom när vi ska på visning, är han gnällig är det juh jobbigar att ha med honom, men det är också svårare att be någon passa honom.. Vi får se!

Jag tänkte också först hur sjutton kom det in en eremitkräfta.. Sen föll det på plats hos mig också att ni visst var på en strand...

Nu ska jag passa på att gå och duscha!

• fru AM

EA - vilka fina presenter du/ni fick! Snäckhalsbandet låter speciellt fint (i och med bröllopsminnet också). Grattis i efterskott förresten!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare