• 2580

Sluta med p-piller??

Undrar om jag kan få höra hur det har gått för er som slutade äta p-piller.
    Själv slutade jag för 3 månader sedan efter 10 år av användning. Fick min första mens ganska snabbt, jag fick även en andra mens men nu tredje månaden verkar det inte komma någon. Blir självklart lite stressad och vill höra hur det var för er.
    Alla runt mig har barn eller är gravida, vill inte att det ska allt för länge innan vi kan få barn. Hur långt tid tog det för er???

• Svar på tråden Sluta med p-piller??
  • Humlan2007

Jag äter minipiller - Cerazette, fungerar väldigt bra, inga biverkningar om man inte räknar med att jag inte har mens längre men ser det inte som någon nackdel. Har ätit det en period tidigare också och blev gravid på första försöket efter första menstruationen efter jag slutade = ca 1 månad efter.

• 2580

jag visste inte att man är superfertil direkt efter. Jag slutade för 5 månader sen och började för 1 mån sen att inte skydda oss alls. Betyder det att "suerfertila" tid är borta nu. haha, det här med att bli med barn är helt sjukt.

• Marre o Jojjo

Hej hej, nu hoppar jag in här oxå! vilket jag hoppas går bra. en kompis till mig hennes barnmorska sa till henne att om det e ett par som försökt ett tag men att det inte tar sig, så kan dom skriva ut p-piller i ca 3mån för att dom ska få hormoner i kroppen o efter det så brukar det ta sig för det e nåt i p-pillren som sätter fart på det hela... Fast givetvis inte när man käkar dom för annars skulle man ju inte käka dom om man ville bli gravid. Så nej jag tror inte att man ska vänta så länge man kör väl på o ser vad som sker.. hihi...
    Skoj lycka till...

2580 skrev 2009-03-05 18:37:55 följande:
    Hörde från en kompis att man säger att man ska vänta 6 mån efter man har slutat med p-piller innan man försöker bli med barn. Har någon hört detta?
  • Celeste97

Ni som fått oregelbunden mens efter p-piller, har det varit lång eller kort tid mellan mensen?

• Kickis

Vad jag har hört ska det nästa vara lättare att blir gravid efter att ha slutat med ring jämfört med p-piller. Men jag är inte helt säker och vet inte varför det skulle vara så. Min kompis blev i alla fall gravid på "första försöket" efter ha ta tagit ut ringen.

Miss Biii skrev 2009-02-23 11:56:31 följande:

Jag har precis gått över till p-ring, har inte planer på att sluta m det detta år, men nästa kanske ;)Är det samma m p-piller som m p-ring, att man kan bli gravid precis när som helst när man väl slutat m det? Någon som vet?
  • propp

2580 skrev 2009-03-05 18:37:55 följande:

Hörde från en kompis att man säger att man ska vänta 6 mån efter man har slutat med p-piller innan man försöker bli med barn. Har någon hört detta?
    Varför?
  • Malin och Joel

De gånger jag slutat med p-piller har min mens blivit som vanlgit med en gång, men jag har aldrig ätit så länge i ett streck.
    Men det kan ju ta upp till ett år innan mensen återställts så en missad mens efetr 3 månader är nog ingen fara

• gyllenfru

Har ätit Cerazette i några år & funderar nu på att sluta.. inte för att bli gravid utan för att jag fått sämre hy sen jag började med dom. Hade aldrig finnar innan men nu har jag massor av små knottror i pannan. Blir lite orolig bara när jag läser hur många det är som fått sämre hud när dom slutat med pillren. Finns det någon som har erfarenhet av att få sämre hud av att äta piller? Hur blev det när ni slutade i så fall?

• 2580

Nu trodde jag att jag skulle fått min mens för ca. 1 vecka sedan men har ännu inte fått den. Jag har jätte svårt att få rätt på både äl och när jag ska få mens sen jag slutade med p-piller. Räknar med 35 dagar mellan bara för att det är så de har varit de tre gånge jaghar fått mens sen jag slutade.
    Tog ett test imorse och tänkte kanske att jag är gravid men nej. Har dock i flera dagar en känsla av mensvärk, men ingen mens. Gud va jag är trött på detta.
    Behöver positiva tankar...

• propp
    2580 skrev 2009-03-09 16:13:27 följande:
    Tog ett test imorse och tänkte kanske att jag är gravid men nej. Har dock i flera dagar en känsla av mensvärk, men ingen mens. Gud va jag är trött på detta.Behöver positiva tankar...
    Det positiva är ju ändå att du inte fått mens... Kan ju vara så att grav.testet ännu inte visar utslag, trots att du är gravid... Så jag håller tummarna för dig! Men här är det ingen bebis i sikte...mensen kom som ett brev på posten i fredags...
Svar på tråden Sluta med p-piller??