Miss Biii skrev 2009-02-23 11:56:31 följande:
Jag har precis gått över till p-ring, har inte planer på att sluta m det detta år, men nästa kanske ;)Är det samma m p-piller som m p-ring, att man kan bli gravid precis när som helst när man väl slutat m det? Någon som vet?
Samma typ av hormoner, men eftersom man chockdoserar på samma sätt som med p-piller så borde det definitivt inte vara svårare att bli med barn direkt. Men det är svårt att veta hur pass kraftigt kroppen reagerat på hormonerna, ibland kan det ta några månader innan mensen kommit igång.
Sedan kan det ju vara idé att påminna om att det i snitt tar 7 månader av försök innan man är gravid. Och rent statistiskt innebär ju det att för varje tjej som blir gravid direkt, så är det en annan som det tar över ett år för, för att statistiken ska gå ihop sig... Så det kan ta tid!
Angående ÄL-stickor och förvirring: Dyra men värda priset (enligt mig) är Clearblue digitala ÄL-stickor. Ingen tvetydighet där inte. Nu har jag dock fått ganska bra koll på min cykel, den är jämn och jag vet ungefär vart ÄL är, så jag tycker inte jag behöver testa hela tiden.