Sommarpar skrev 2009-02-01 11:50:09 följande:
jag känner likadant, vi kan inte bestämma oss, jag har ätit p-piller i 5 år, uppehåll i ett år och började sedan med minipiller som jag har ätit i 4 1/2 år. vi gifter oss i juli och beräknar att bli gravida efter bröllopet. (hade vart fräckt att åka iväg två på smekmånaden och komma hem tre...)eftersom jag äter mini piller har jag inte haft mens på 4 år och vill inte ha den på bröllopet. så jag vet inte om jag ska sluta äta nu, i mars när receptet är slut eller om jag ska sluta efter bröllopet...är det ngn som har erfarenhet av cerazette här som kan tipsa om hur det var att sluta, finnar, viktuppgång, långa blödningar osv..
Jag åt desolett, och slutade för ca 1,5 år sedan. Har varit mycket stabilare psykiskt,inte haft några problem med vikten, men däremot har min hy kollapsat totalt! Jag har i princip aldrig haft en finne i hela mitt liv, inte ens under tonåren, men nu ploppar de upp, en efter en, och särskilt innan mens. Kan tänka mig att detta är väldigt individuellt, men vill ändå uppmärksamma faktum! En kompis till mig har precis samma situation. Inte så kul, men asmtidigt ska vi börja försöka bli gravida snart, så att börja med piller igen är inget option.