• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • Twixiee

God morgon alla juni-brudar
    Jag har lite problem med vad jag vill ha för blommor i min bukett på stora dagen. Vad ska ni ha i er bukett? Ge mig inspiration!

• MulleNuh

Jag ska nog ha gerbera, germini och nejlikor.

• nni
    Twixiee skrev 2009-03-20 08:00:47 följande:
    God morgon alla juni-brudar Jag har lite problem med vad jag vill ha för blommor i min bukett på stora dagen. Vad ska ni ha i er bukett? Ge mig inspiration!
    Det finns så många fina blommor man kan mixa o matcha med. Själv tänkte jag rosor, liljor och grönt. Bild finns i galleri.
  • xmarsan
    Twixiee skrev 2009-03-20 08:00:47 följande:
    God morgon alla juni-brudar Jag har lite problem med vad jag vill ha för blommor i min bukett på stora dagen. Vad ska ni ha i er bukett? Ge mig inspiration!
    Jag tänker mig rosor, kallor och luktärt - i vita och lila toner
  • Flisa80

Jag ska ha pioner, ranunkel och rosor...och kanske vaxblomma... I olika rosa nyanser och vitt.

• xmarsan
    Flisa80 skrev 2009-03-20 13:51:37 följande:
    Jag ska ha pioner, ranunkel och rosor...och kanske vaxblomma... I olika rosa nyanser och vitt.
    Hmm - funderade också på ranunkel men vår florist sa att det finns risk att de inte "finns" längre i mitten av juni - eller åtminstone blir mycket dyrare då. Jag bytte till rosor för att vara på den säkra sidan - då vi även vill ha blommor som dekoration i festlokalen - och då känns det som om det kan bli väldigt dyrt med blommor som måste specialbeställas. Men till buketten gör det ju inte så stor skillnad.

Men det finns säkert andra som är bättre på att svar på om så verkligen är fallet - istället för mina lekmanna spekulationer...

Hoppas verkligen att det finns nu när du vill ha det!
  • älskarlivet

Jag kommer bara ha rosor och lite grönt i min bukett, kommer vara vita och röda rosor.

• Flisa80
    xmarsan skrev 2009-03-20 15:05:42 följande:
    Hmm - funderade också på ranunkel men vår florist sa att det finns risk att de inte "finns" längre i mitten av juni - eller åtminstone blir mycket dyrare då. Jag bytte till rosor för att vara på den säkra sidan - då vi även vill ha blommor som dekoration i festlokalen - och då känns det som om det kan bli väldigt dyrt med blommor som måste specialbeställas. Men till buketten gör det ju inte så stor skillnad. Men det finns säkert andra som är bättre på att svar på om så verkligen är fallet - istället för mina lekmanna spekulationer...Hoppas verkligen att det finns nu när du vill ha det!
    Jag har pratat med två olika florister om mina bukett-drömmar. Blev superbesviken hos den första när hon sa att det kunde bli svårt och att de blev dyra och att risken finns att de är små och fula. Jag har verkligen snöat in på ranunkel. Den andra floristen jag talade med, en av de mest rekommenderade i stan, sa att de går att få tag i. Visst, de blir dyrare men att de inte nödvändigtvis är "fula" då. Och är de det så får vi beställa nya, sa hon. Men jag tänker att jag ska ha ranunkel om det går, går det inte så får det bli lite fler pioner i buketten som definitivt finns då och är vackra. Tack för omtanken.
  • galaxen

Jag ska ha korallröda rosor och en vit blomma som ser ut som en korsning mellan doftranka och brudslöja. Sen en "ram" med brudslöja och gröna blad.

• Tidsmaskin

Jag ska ha rosa ranunkler! (6 juni)Floristen kollade m holländske leverantören när jag var i butiken, och han sa att de finns men är dyrare. En kompis till mig ska sedan binda ihop buketten med andra rosa blommor så den ser lite gammaldags "hemgjord" ut. Jag är inte så förtjust i standardbrudbuketter, de ser så städade och "sterila" ut, det är inte min smak som gärna plockar sommarblommor och är lantlig i smaken. Hon kommer nog komplettera med blommor från sin egen trädgård, stjärnflocka, luktärt, aklejor och grönt.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3