Juni 2009 Nr 3
Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här
Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här
God morgon alla juni-brudar
Jag har lite problem med vad jag vill ha för blommor i min bukett på stora dagen. Vad ska ni ha i er bukett? Ge mig inspiration!
Jag ska nog ha gerbera, germini och nejlikor.
Jag ska ha pioner, ranunkel och rosor...och kanske vaxblomma... I olika rosa nyanser och vitt.
Jag kommer bara ha rosor och lite grönt i min bukett, kommer vara vita och röda rosor.
Jag ska ha korallröda rosor och en vit blomma som ser ut som en korsning mellan doftranka och brudslöja. Sen en "ram" med brudslöja och gröna blad.
Jag ska ha rosa ranunkler! (6 juni)Floristen kollade m holländske leverantören när jag var i butiken, och han sa att de finns men är dyrare. En kompis till mig ska sedan binda ihop buketten med andra rosa blommor så den ser lite gammaldags "hemgjord" ut. Jag är inte så förtjust i standardbrudbuketter, de ser så städade och "sterila" ut, det är inte min smak som gärna plockar sommarblommor och är lantlig i smaken. Hon kommer nog komplettera med blommor från sin egen trädgård, stjärnflocka, luktärt, aklejor och grönt.