• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • nni

Jag ska prova klänning idag!!!! Håll tummarna att jag hittar min klänning! Så skönt om det blir så !

Kram på er

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-03-27 10:58:31 följande:

Just nu har jag lite ångest för att budgeten spricker. Vi har ju pengarna så det är egentligen inga problem utan mer en moralisk fråga som "är det galet att lägga så här mycket pengar?" Omgivningen verkar tycka det.. Hur resonerar ni andra för slippa ha ångest över hur mycket pengar som bränns? Typ att det är en investering i förhållandet och sånt eller?
    Jag säger bara strunt i det! Det e ju era pengar ni gör er av med, så upp till er hur ni lägger dom! Jag tror faktiskt många e skeptiska för att det inte e ngt direkt materiellt man får o kan behålla. Men minnet e ju det viktigaste!
    Jag har faktiskt inte behövt försvara mig än...
    Ni ska ju inte behöva göra det! Isf säg att det e ert val helt enkelt! Precis som att vissa bränner pengar på teknikgrejer, eller sin bil...Hoppas det ordnar sig! Ps; vår budget kommer spricka lite också, men det e totalt värt det. Ds.
  • xmarsan

Vad roligt! Men lite "jobbigt" att ha ringen där i en låda och inte få ha på sig den :) Jag väntar också på att vigselringen ska bli klar. Dessutom har guldsmeden min förlovningsring också för att man ska matcha den med vigselringen..så jag har ingen ring alls just nu :( [/citat]

Åhh - förstår att det är jobbigt. Men tänk positivt det är ju endast för en kort period och för att det ska bli bra för resten av livet!

[citat]
    Just nu har jag lite ångest för att budgeten spricker. Vi har ju pengarna så det är egentligen inga problem utan mer en moralisk fråga som "är det galet att lägga så här mycket pengar?" Omgivningen verkar tycka det.. Hur resonerar ni andra för slippa ha ångest över hur mycket pengar som bränns? Typ att det är en investering i förhållandet och sånt eller?
    När det gäller budgeten - så har vi beslutat oss på förhand vad vi tyckte var rimliga summor. Om något går utanför detta så tar vi en diskussion och bestämmer oss för om det är viktigt eller ej.
    Vi har i störst utsträckning lagt pengar på sådant som är beständigt. Dvs ring, frack, fotograf osv. Sedan kostar ju självfallet mat och dryck väldigt mycket och står för en majoritet av budgeten - men där tycker vi ändå att vi hamnat på ett rimligt kuvertpris.
  • xmarsan

Blev lite konstigt med citaten - men andemeningen går väl iaf fram : - )

• MulleNuh

men detta med budget.. Vi har verkligen ingen budget.. Jag bara shoppar när jag hittar nåt!!

• fredag den 13e

Det har inte vi heller.
    Men jag letar mycket extrapriser, fynd och annat billigt man kan göra nåt vettigt av.

Vi är uppe i 29000 och har väl i princip bara alkoholen kvar så nog går det utan budget!

• MulleNuh

jo kolla priser gör man ju så klart..

Oh jag vet inte vad vi är uppe i.. Hmmm kanske 42.000 tror jag.. Eller det blir väl kanske 50 då när vi köpt drickat..

fredag den 13e skrev 2009-03-27 12:02:23 följande:

Det har inte vi heller.Men jag letar mycket extrapriser, fynd och annat billigt man kan göra nåt vettigt av.Vi är uppe i 29000 och har väl i princip bara alkoholen kvar så nog går det utan budget!
  • Miss Moneypenny

Skönt, låter ju rimligt. Räknar ni med klänningar och ringar och sånt i den summan?

MulleNuh skrev 2009-03-27 12:08:03 följande:
    jo kolla priser gör man ju så klart.. Oh jag vet inte vad vi är uppe i.. Hmmm kanske 42.000 tror jag.. Eller det blir väl kanske 50 då när vi köpt drickat..fredag den 13e skrev 2009-03-27 12:02:23 följande:
  • fredag den 13e

Allt utom resan är inräknat då. Åker inte förrän till vintern.
    Ingen mat inräknad dock, den får vi i bröllopspresent av mina föräldrar, den går ju på några tusenlappar också.

• Tidsmaskin

Vi tänker: vi gifter oss bara en gång och då är det brakfest för att fira kärleken!

Vad roligt! Men lite "jobbigt" att ha ringen där i en låda och inte få ha på sig den :) Jag väntar också på att vigselringen ska bli klar. Dessutom har guldsmeden min förlovningsring också för att man ska matcha den med vigselringen..så jag har ingen ring alls just nu :(Just nu har jag lite ångest för att budgeten spricker. Vi har ju pengarna så det är egentligen inga problem utan mer en moralisk fråga som "är det galet att lägga så här mycket pengar?" Omgivningen verkar tycka det.. Hur resonerar ni andra för slippa ha ångest över hur mycket pengar som bränns? Typ att det är en investering i förhållandet och sånt eller?
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3