• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • brud080808

Känns skönt att se att jag inte är den enda som skulle motsätta mig en stripp på min m2b svensexa hur som helst kanske jag tog i lite väl, men jag vill poängtera att man inte behöver vara en kontrollerande och svartsjuk galen kvinna för att inte uppskatta att ens partner får en strippa mitt framför sig. Jag hoppas verkligen att min partners vänner har bättre omdöme, annars instämmer jag med MulleNuh, att jag hoppas att min karl skulle klivit upp och gått därifrån, vilket jag dock tyvärr inte tror (min åsikt) att så jättemånga karlar gör när de är superfulla (brukar ju ofta bli en hel del sprit på svensexor, jag vet, inte alla, men har man det "goda omdömet" att boka en strippa tror jag heller inte man är främmande för att "fylla" brudgummen heller).

Hur som helst, för er som tycker det är okej med strippor på svensexorna så är det ju bra för er Personligen förstår jag ts som tar illa upp.

• JPerlestam

Jag hade inte heller tyckt att det var ok med strippor och det hade inte min man heller. Jag VET att han hade rest sig upp och gått för att han hade skämts så otroligt mycket över att befinna sig i en sådan situation och det älskar jag honom för!

• MolsonCanadian

Hur menar du?
    Finns det inte några som helst värderingar i strippindustrin?

Vill nu skrev 2009-01-15 09:43:47 följande:

Jag tycker så här - självklart får du ha åsikter, men dessa håller du för dig själv! Din m2bs kompisar har nog koll på vad han vill och inte vill göra, och i ärlighetens namn, det är inte upp till varken dig eller din m2b att planera svensexan! Det är något hans kompisar ska fixa, och man får helt enkelt lite på att de har så pass omdöme att inte utsätta honom för något han är obekväm i.jag skulle, som tidigare skrivits, skämmas ihjäl om min sambo ringde runt och dikterade villkor för min möhippa! Tycker inte heller att det är så farligt med strippor på svensexor/möhippor. Är ju inte direkt som att det är något som ligger några som helst värderingar i, och om det påverkar framtida samliv som någon nämde tidigare i tråden, så tror jag att man gifter sig med fel karl...Men men, alla får tycka som de vill, och bara du kan veta hur det uppfattas i ditt umgänge, om du kommer med riktlinjer.Min sambos vänner skulle asgarva och kalla honom för toffel...
  • soffi73

Josiejose...jag vet precis vad du menar, min kille är ocksa engelsman och i England är svensexorna tydligen lite annorlunda än i Sverige...min kille ska till Budapest pa sin " stag do 2 som det heter.
    Jag förstar vad du menar med att du känner dig obekväm. Jag har ocksa yttrat till min kille att det finns vissa saker som jag inte gar med pa helt enkelt, för mig handlar det om att hans kompisar maste respektera mig ocksa. Förra aret när en av hans kompisar hade svensexa pa Mallorca sa satte de pa honom en Borat kostym, ni vet den där gröna fula stringbadräkten. för mig var det att överskrida gränsen och jag har sagt till min kille att nat sant accepterar jag inte. Hur skulle han känna det om jag sprang omkring pa stranden i nat sant liksom. Men alla är vi olika i vad vi accepterar och inte. För mig handlar det inte om att jag inte litar pa min kille eller att jag har daligt självförtroende eller att man är svartsjuk eller nat - utan helt enkelt att det finns vissa saker som jag haller för rätt och fel att göra i ett förhallande. Prata med din kille och förklara vad du känner!

• MulleNuh

Hmm fast jag hade nog garvat ihjäl mig om dom satt på min kille Borat"kostymen"! hahahaha..

• soffi73

ja som sagt alla har vi olika gränser, visst hade jag nog skrattat om jag sett honom, men jag tycker mer att det är pa gränsen till förnedring. För mig är det inte ok.

• JosieJose

Det är lite så jag känner, som du skriver..

Ska ni gifta er i England? Blir det ett hel engelskt bröllop eller tar några inslag från svenka bröllop?

soffi73 skrev 2009-01-15 10:50:09 följande:
    Josiejose...jag vet precis vad du menar, min kille är ocksa engelsman och i England är svensexorna tydligen lite annorlunda än i Sverige...min kille ska till Budapest pa sin " stag do 2 som det heter.Jag förstar vad du menar med att du känner dig obekväm. Jag har ocksa yttrat till min kille att det finns vissa saker som jag inte gar med pa helt enkelt, för mig handlar det om att hans kompisar maste respektera mig ocksa. Förra aret när en av hans kompisar hade svensexa pa Mallorca sa satte de pa honom en Borat kostym, ni vet den där gröna fula stringbadräkten. för mig var det att överskrida gränsen och jag har sagt till min kille att nat sant accepterar jag inte. Hur skulle han känna det om jag sprang omkring pa stranden i nat sant liksom. Men alla är vi olika i vad vi accepterar och inte. För mig handlar det inte om att jag inte litar pa min kille eller att jag har daligt självförtroende eller att man är svartsjuk eller nat - utan helt enkelt att det finns vissa saker som jag haller för rätt och fel att göra i ett förhallande. Prata med din kille och förklara vad du känner!
  • MulleNuh

jooo..
    Men samtidigt så måste ju mannen vara karl nog att våga säga nej också!

Känner han sig riktigt förnedrad i borats kläder så tar han inte på sig dom.. Punkt slut..

soffi73 skrev 2009-01-15 11:04:45 följande:
    ja som sagt alla har vi olika gränser, visst hade jag nog skrattat om jag sett honom, men jag tycker mer att det är pa gränsen till förnedring. För mig är det inte ok.
  • MolsonCanadian

Det är ganska spännande att studera sådana "självklarheter" inom sociologin. Människor går med på ganska vidriga saker med hänvisning till gruppen. Även sådant som kanske du och jag hävdar att vi aaaldrig skulle göra.

MulleNuh skrev 2009-01-15 11:25:24 följande:
    jooo..Men samtidigt så måste ju mannen vara karl nog att våga säga nej också!Känner han sig riktigt förnedrad i borats kläder så tar han inte på sig dom.. Punkt slut..
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-15 11:25:24 följande:
    jooo..Men samtidigt så måste ju mannen vara karl nog att våga säga nej också!Känner han sig riktigt förnedrad i borats kläder så tar han inte på sig dom.. Punkt slut..
    Precis, han har väl en egen hjärna att tänka och känna med..
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??