• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • Mörk Ängel

Absolut! Låg klass! En sån kille förtjänar inte mig!

Karl1970 skrev 2009-01-14 17:33:30 följande:
    Jag önskar din make Lycka till, känns lite som om han kan behöva det. Strippa på en svensexa ar og ganska ovanligt, blir de som har det sämre makar?
  • DanKat
    Karl1970 skrev 2009-01-14 17:33:30 följande:
    Är de som arrangerar strippa till en svensexa Puckon? Troligtvis inte...En Svensexa eller möhippa går ofta ut på att man gör eller ser helt idiotiska saker, jag tror nog att en strippa på en svensexa är en av de mindre farliga, pinsama saker som kan hända på en sexa..
    Om de ordnar det utan att vara helt hundra på att brudgummen skulle uppskatta det så tycker jag att dom är otroligt ogenomtänkta.
    Det där med en svensexa eller möhippa ofta går ut på att "man gör eller ser helt idiotiska saker" håller jag med om med ett visst tillägg: SOM BRUDEN/BRUDGUMMEN TYCKER ÄR ROLIGT! Vilket innebär att för vissa kan det mycket väl vara att t.ex. skämma ut sig på stan, medan det är helt otänkbart för en annan. Att då ordna en svensexa/möhippa med strippa för en person som inte skulle uppskatta det, då har man helt missat poängen med hela arrangemanget enligt mig.
  • Ore
    brud080808 skrev 2009-01-14 17:24:10 följande:
    Jag skulle faktiskt inte gå med på att min blivande fick en strippshow/gick på strippklubb, aldrig. Nu kan man väl inte förbjuda någon att göra något, men nej, där går min gräns. Jag skulle inte låta honom gå och jag skulle förmodligen stryka de puckon (ursäkta) som kom idén ur gästlistan.
    Så skulle du göra, min svägerska skulle beställt en strippa till sin killes svensexa om inte kompisarna fixat det. Alternativt hade hon strippat själv... Så alla är olika...

Skulle dock inte bett dem anpassa svensexan på något särskilt sätt. Vill inte blivande maken se strippa får han säga ifrån själv. Vet han att blivande frun inte vill att han ska se strippa får han väl bedöma vad husfriden är värd.

Själv skulle jag skrattat och hoppats att han haft roligt...
  • Tokstolla

Jag personligen tycker inte att det är en stor sak i det. Det är ju inte så att han kommer vara otrogen mot dig eller få för sig att han inte älskar dig. Ni ska ju gifta er!
    Däremot ska du absolut berätta att du inte känner dig bekväm med det. Att förbjuda det hela kanske inte är att rekommendera dock.

Lustigt, du är orolig för en "lättklädd teaterpjäs där man dansar mycket"... Jag är svinorolig att någon ska vilja få honom att t.ex hoppa bungyjump och äventyra hans fysiska hälsa... Hur kul är det om han kommer med brutna ben på b-dagen

• 090208

Raka av honom haret hade ju varit varre faktiskt, har ju hant har man hort. Fy vad fult!

• Pugsley

Ja, alla är vi ju olika. Jag kan definitivt hålla med JosieJosie i denna fråga och jag tycker det är synd att det ständigt skall dras en paralell med svartsjuka och strippklubbar. I många fall är det faktiskt själva industrin och kvinnosynen som gör att både killar och tjejer inte gillar strippklubbar och inte frågan om ens make/fru skall vara otrogen. Jag antar att det är lättare att kalla dom svartsjuka eller osäkra än att att se att ett strippklubbs besök kanske handlar om jämställdhet och hur kvinnor objektifieras i samhället.

Är varken osäker eller har dåligt självförtroende men tycker ändå inte att strippor hör till för att fira vår kärlek.

Jag tycker att alla skall få göra det val dom vill och är både ok med strippklubbar "so go for it". Men man kan ju fråga sig om svensexor/möhippor är till för att skapa osämja och bråk mellan två blivande eller om det är ett underbart tillfälle att få ha en kul heldag med sina vänner? Personligen föredrar jag det senare.

Äktenskap handlar i allra högsta grad om respekt och kompromiss vilket oftast betyder att man kommer fram till lösningar tillsammans som funkar för båda. Om något som oro inför en svensexa eller möhippa inte ens uppmärksammas av sin partner så kanske man har mer att jobba på än bara "svartsjuka"?

Alla gör som dom vill men jag tycker inte om att man ska se detta som en patetisk sida hos en person. Alla har vi brister och fel och man ska inte kasta sten när man sitter i glashus. Du/jag kanske har en annan sida som andra tycker är patetiska som inte handlar om svartsjuka men istället kort temperament, alltid vill ha sin vilja igenom, osv.

BT tycker verkligen att du ska förklara hur dåligt du mår över det här för din M2B. Kanske kan ni komma fram till en lösning som funkar för båda. Han kanske inte vet hur du känner och kanske inte har några problem som helst att prata med sina kompisar!

• Scalibregma

Pugsley:

smart inlägg! genomtänkt och riktigt..

• MolsonCanadian

Ja, det är märkligt hur "svartsjuka" blir det främsta skälet till att man motsätter sig strippklubbsbesök.

Pugsley skrev 2009-01-14 18:27:29 följande:
    Ja, alla är vi ju olika. Jag kan definitivt hålla med JosieJosie i denna fråga och jag tycker det är synd att det ständigt skall dras en paralell med svartsjuka och strippklubbar. I många fall är det faktiskt själva industrin och kvinnosynen som gör att både killar och tjejer inte gillar strippklubbar och inte frågan om ens make/fru skall vara otrogen. Jag antar att det är lättare att kalla dom svartsjuka eller osäkra än att att se att ett strippklubbs besök kanske handlar om jämställdhet och hur kvinnor objektifieras i samhället. Är varken osäker eller har dåligt självförtroende men tycker ändå inte att strippor hör till för att fira vår kärlek. Jag tycker att alla skall få göra det val dom vill och är både ok med strippklubbar "so go for it". Men man kan ju fråga sig om svensexor/möhippor är till för att skapa osämja och bråk mellan två blivande eller om det är ett underbart tillfälle att få ha en kul heldag med sina vänner? Personligen föredrar jag det senare. Äktenskap handlar i allra högsta grad om respekt och kompromiss vilket oftast betyder att man kommer fram till lösningar tillsammans som funkar för båda. Om något som oro inför en svensexa eller möhippa inte ens uppmärksammas av sin partner så kanske man har mer att jobba på än bara "svartsjuka"?Alla gör som dom vill men jag tycker inte om att man ska se detta som en patetisk sida hos en person. Alla har vi brister och fel och man ska inte kasta sten när man sitter i glashus. Du/jag kanske har en annan sida som andra tycker är patetiska som inte handlar om svartsjuka men istället kort temperament, alltid vill ha sin vilja igenom, osv. BT tycker verkligen att du ska förklara hur dåligt du mår över det här för din M2B. Kanske kan ni komma fram till en lösning som funkar för båda. Han kanske inte vet hur du känner och kanske inte har några problem som helst att prata med sina kompisar!
  • Hammerman

MolsonCanadian skrev 2009-01-14 18:42:50 följande:

Ja, det är märkligt hur "svartsjuka" blir det främsta skälet till att man motsätter sig strippklubbsbesök.
    I relationsdebatter används "svartsjuka" och "dåligt självförtroende" på ungefär samma sätt som "kommunist" i USA på 50-talet eller "kättare" i det medeltida Europa. Beläggs du dessa epitet är du inte riktigt lika bra som de übermensch med perfekta förhållanden som ger dig benämningen. För det förstår du väl, att även om partnern i skrivande stund håller på som bäst med grannfrun i rummet bredvid, så kan du inte vara så SVARTSJUK och KONTROLLERANDE att du går och blir UPPRÖRD över detta, o du svaga människospillra!
  • shakynose
    JosieJose skrev 2009-01-14 11:55:58 följande:
    Jag förstår verkligen era synpunkter. Men det ändrar ändå inte att jag skulle må jätte dåligt om de faktiskt gjorde något sådant. Jag har svårt att förklara varför jag känner så, kanske bara är pryd men jag har till och med svårt för att han läser vissa tidningar, (tex nuts) och den är ju inte så farlig egentligen men ändå så mår jag dåligt om han köper och läser sånt...
    Det är nog det här som jag bara har lite svårt för! Inte mycket men lite Det här att man inte riktigt kan säga varför man inte gillar något utan bara går omkring med den där känslan i magen och hoppas att alla andra ska förstå. Det ser väldigt mycket ut som svartsjuka i mina ögon tyvärr.

Visst har alla rätt till sina principer och gifter man sig så är man ju förhoppningsvis överrens. Förhoppningsvis har också kompisarna koll på vad man står i porrträsket. Men om man inte riktigt vet själv så är det väl inte till killens polare man ska vända sig? Bättre att rannsaka sig själv och ta ett snack med mannen. Tycker jag!

Det är ingen som kastar några stenar här! Är mycket medveten om hur olika man ser på det här.
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??