• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • MulleNuh

Jo grupptryck är ju underligt.. Jag hade dock LÄTT tagit på mig borats badbrallor!

MolsonCanadian skrev 2009-01-15 11:29:04 följande:
    Det är ganska spännande att studera sådana "självklarheter" inom sociologin. Människor går med på ganska vidriga saker med hänvisning till gruppen. Även sådant som kanske du och jag hävdar att vi aaaldrig skulle göra.
  • MolsonCanadian

Nej, det är inte särskilt underligt alls. Det är snarare mänskligt.

MulleNuh skrev 2009-01-15 11:34:30 följande:
    Jo grupptryck är ju underligt.. Jag hade dock LÄTT tagit på mig borats badbrallor!
  • MulleNuh

Jag tycker det är underligt att vuxna människor inte kan stå emot. Barn/ungdomar HELT ok! Det hör till att växa upp..

MolsonCanadian skrev 2009-01-15 11:35:50 följande:
    Nej, det är inte särskilt underligt alls. Det är snarare mänskligt.
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-15 11:37:34 följande:
    Jag tycker det är underligt att vuxna människor inte kan stå emot. Barn/ungdomar HELT ok! Det hör till att växa upp..
    Det har ju gjorts en del forskning på det där. Man har i stort sett kommit fram till att så länge det finns en tydlig/stark ledare gör folk banne mig nästan vad som helst, hur hemskt det än är. Helst vanliga människor
  • MolsonCanadian

Tycker att du ska sätta dig in i t ex Stanley Milgrams forskning så får du se exempel på hur lättpåverkade också vuxna människor är.

MulleNuh skrev 2009-01-15 11:37:34 följande:
  • soffi73

JosieJose...ja vi gifter oss i England i Augusti i ar.Som det är planerat nu sa blir det faktiskt helt engelskt bröllop, det kommer inte vara manga svenskar pa bröllopet ända sa det kändes inte sa viktigt för mig att ha nat svenskt inslag, men har du nat bra tips eller ide sa säg gärna till

• MolsonCanadian

Ett svenskt inslag kunde ju vara att gå in tillsammans.

soffi73 skrev 2009-01-15 12:05:59 följande:
    JosieJose...ja vi gifter oss i England i Augusti i ar.Som det är planerat nu sa blir det faktiskt helt engelskt bröllop, det kommer inte vara manga svenskar pa bröllopet ända sa det kändes inte sa viktigt för mig att ha nat svenskt inslag, men har du nat bra tips eller ide sa säg gärna till
  • MulleNuh

Ja och jag tvivlar inte en sekund på att det är så.. Jag tycer det är knäppt ändå!

• JosieJose

Vi kommer nog lägga till att just vem som vill kan hålla tal. (vi kommer ha kanske en tredjedel svenskar där och några kommer vilja hålla tal så då vill jag gärna ge chansen till samtliga gäster) och sen kanske lite olika roliga saker typ när man klingar i glasen så måste paret pussas/kyssas. Och om bruden lämnar bordet kan alla tjejer passa på att springa och pussa brudgummen och tvärtom självklart.. :)
    Jag vill gärna att det händer lite saker under middagen, har inget emot lite spex..
    Men det beror ju lite på vad man själv tycker och hur man vill att middagen ser ut. För mig känns det som att lite små roliga saker får upp stämningen och samtidigt håller ihop alla som en enda stor grupp..

soffi73 skrev 2009-01-15 12:05:59 följande:
  • f1bride

Grupptryck finns ju, och jag tror att min m2b nog inte skulle kunna säga att "Nej, det här gör jag INTE"! Tyvärr, och han jobbar på det också.

Och att man inte "ska" lägga sig i svensexan som nån skrev? Att inte ens m2b ska komma med direktiv för den?? Hallå! Det är väl klart att man ska kunna säga vad man vill och inte vill ha på sin egen fest! Vännerna kanske tycker det är en kul grej med Borat-dräkt, men fattar inte att det är förnedrande enligt honom. Om man inte pratar om vad som är OK innan, hur kan man då vara säker på att alla tycker lika? (hur ofta talar killar annars om tillsammans om de accepterar att gå på strippklubb, gå iklädd Boratdräkt, osv)? Kanske nån kille här som kan svara på det?

Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??