Du har absolut rätt till din åsikt och det är ju jättebra om du är en helt underbar fru som aldrig har konflikter med din man. Men det flesta av oss har det vad det än kan handla om. Jag skulle heller aldrig ringa runt och säga till hans kompisar vad dom får och inte får göra på svensexan, och jag kan absolut inte förbjuda att min sambo får en strippa. Men jag har faktiskt rätt att inte gilla det, och den rätten har ingen rätt att ta ifrån mig, varken du eller min sambo. Om jag blir besviken av detta val så har jag väl rätt till det, eller? Sen är det inte sagt att jag inte skulle älska eller vilja vara med min kille för det, utan bara helt enkelt att jag inte stödjer den industrin och har rätt att uttrycka min åsikt om den.
Och jag håller med om att konsekvensregler gäller för alla parter, har aldrig påstått nåt annat. Antar att du försöker säga att det kan bli konsekvenser av att man inte gillar att sin kille skulle gå på strippklubb. För jag förstår verkligen att det måste vara så hemskt för en kille när ens sambo inte gillar strippklubbar att man skulle revoltera mot detta förtryck! Tycker att du tar denna diskussion lite väl långt när du tycker att alla som inte gillar att deras kille skulle gå på strippklubb "förespråkar inskränkning av andras frihet". TS tråd startade med att hon undrade om det var ok att säga vad hon kände inför detta. Vilket jag tycker att hon har rätt att prata med sin blivande om. Sen är det väl ingen som direkt har sagt att dom förbjuder sina killar, utan snarare att dom skulle bli väldigt arga och ledsna om han valde att göra det. Och det har väl dom/vi rätt att känna eller är det rätt att förbjuda någon att uttrycka sina känslor?
Och jag ser absolut inte min sambo som nåt offer för nåt grupptryck. Han har för övrigt helt underbara kompisar som är helt fantastiska pappor, sambor, och vänner! Så jag vet att dom inte ens skulle komma på tanken om strippor. Jag försökte bara förstå och sätta mig in in TS situation, som har en blivande från ett annat land där man har ett annat synsätt på saken. Något du tydligen helt rackar ner på. Men men du får ju tycka vad du vill och TS har faktiskt rätt att både prata med sin blivande om saken och faktiskt tycka att det är jobbigt. Jag uppmuntrar bara till att dom pratar om saken, och inte att det ska förbjudas hit eller dit.
shakynose skrev 2009-01-16 00:04:20 följande:
OMG! Snacka om att vara pompös och klappa sig själv på axeln! Okej, respektivepåbröllop-frågan kan vi ta upp i en annan tråd, tack så mycket. Jag är mycket medveten om att alla är olika, men jag tycker inte att de som förespråkar inskränkning av andras frihet är mer sympatiska för det. Och jag har ingen respekt för den som tycker att de har rätt att kontrollera en andra människor, och som hävdar att det är DOM som inte blir respekterade när de inte ges den makten. Om ni ser ner på era killar så mycket att ni ser dem som offer för kompisarnas grupptryck så tycker jag synd om både er och era män!!!Konsekvensregeln gäller lika mycket för den som försöker kväva och kontrollera som den som måste frigöra sig...Sug på den!