• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • MolsonCanadian

Fast om han älskar dig eller inte kanske inte är frågan utan om man tycker att det är okej eller inte att stödja den industrin.

EmMa09 skrev 2009-01-14 22:07:56 följande:
    För mig spelar det absolut ingen roll! Blir det en strippa så blir det, jag lägger inga värderingar i det. Jag vet ändå att det är mig min M2B älskar, och jag själv hade tyckt det vore lite kul med en manlig strippa för mig! Fast nu tror inte jag att min M2B får en strippshow till svensexa, hans vänner har mer fantasi än så!
  • EmMa09

iofs, jag har visserligen inget emot det!

• MolsonCanadian

Nej, somliga har ju inte det. Alternativt har de inte riktigt tänkt igenom saken. Men det är märkligt att det närmast per automatik anses handla om "svartsjuka".

EmMa09 skrev 2009-01-14 22:17:42 följande:
    iofs, jag har visserligen inget emot det!
  • MolsonCanadian

Åh? Känner du Jonas?

Emmet99 skrev 2009-01-14 21:58:19 följande:
    säger samma sak här.
  • Emmet99
    MolsonCanadian skrev 2009-01-14 22:24:04 följande:
    Åh? Känner du Jonas?
    japp! Haha, nej, men samma gäller min
  • T RO

Håller med så otroligt mycket. Jag är inte "den svartsjuka typen" för jag vet att min kille skulle inte göra något mot mig, men det hjälper väl inte om jag är aldrig så säker OM jag vet att han sitter och glor på en tjej som skakar tuttarna en sentimeter framför hans ögon samtdigt som han försöker hålla de nedre regionerna under kontroll.

För som någon skrev innan: klart som fasen att killar tänder på nakna tjejer! Och det är DET jag vänder mig mot. Om killen nu ska GIFTA sig, VARFÖR ska han då tända på någon annan just den kvällen. Ska man inte fira kärleken och killen liksom?

Hammerman1 skrev 2009-01-14 18:49:01 följande:
    MolsonCanadian skrev 2009-01-14 18:42:50 följande:
    I relationsdebatter används "svartsjuka" och "dåligt självförtroende" på ungefär samma sätt som "kommunist" i USA på 50-talet eller "kättare" i det medeltida Europa. Beläggs du dessa epitet är du inte riktigt lika bra som de übermensch med perfekta förhållanden som ger dig benämningen. För det förstår du väl, att även om partnern i skrivande stund håller på som bäst med grannfrun i rummet bredvid, så kan du inte vara så SVARTSJUK och KONTROLLERANDE att du går och blir UPPRÖRD över detta, o du svaga människospillra!
  • T RO

Och sedan är jag generellt emot porrindustrin, men det är så självklart känner jag så jag har helt glömt bort att skriva det

T RO skrev 2009-01-15 07:51:42 följande:

Håller med så otroligt mycket. Jag är inte "den svartsjuka typen" för jag vet att min kille skulle inte göra något mot mig, men det hjälper väl inte om jag är aldrig så säker OM jag vet att han sitter och glor på en tjej som skakar tuttarna en sentimeter framför hans ögon samtdigt som han försöker hålla de nedre regionerna under kontroll. För som någon skrev innan: klart som fasen att killar tänder på nakna tjejer! Och det är DET jag vänder mig mot. Om killen nu ska GIFTA sig, VARFÖR ska han då tända på någon annan just den kvällen. Ska man inte fira kärleken och killen liksom?
  • J D

För att svara TS: jag tycker självklart att du får ha åsikter om svensexan, hallå, det är ju inte som att din fästman är singel och en dag ska ni gifta er, pang, utan att ha känt varandra. Ni är ju lika mkt par och således kommunicerande över de val ni gör i livet när det gäller det här.

Jag skulle bli vansinnig om ngt sådant skulle hända här eftersom det går emot allt jag tror på att objektifiera kvinnor på det sättet.

• Lady o Lufsen

Kunde inte ha sagt det bättre själv
    Nu har jag INTE läst igenom tråden ska erkännas...
    Tror att det är alldeles för många som legitimerar hela denna industri med uttalanden som "jamen jag är inte svartsjuk, han älskar ju mig, det är ju en grabbgrej, alla killar gör det,hon kommer ju inte att sitta i hans knä,han tittar ju bara" och så vidare...och så vidare

MolsonCanadian skrev 2009-01-14 22:16:25 följande:
    Fast om han älskar dig eller inte kanske inte är frågan utan om man tycker att det är okej eller inte att stödja den industrin.
  • Vill nu

Jag tycker så här - självklart får du ha åsikter, men dessa håller du för dig själv!
    Din m2bs kompisar har nog koll på vad han vill och inte vill göra, och i ärlighetens namn, det är inte upp till varken dig eller din m2b att planera svensexan! Det är något hans kompisar ska fixa, och man får helt enkelt lite på att de har så pass omdöme att inte utsätta honom för något han är obekväm i.
    jag skulle, som tidigare skrivits, skämmas ihjäl om min sambo ringde runt och dikterade villkor för min möhippa!

Tycker inte heller att det är så farligt med strippor på svensexor/möhippor. Är ju inte direkt som att det är något som ligger några som helst värderingar i, och om det påverkar framtida samliv som någon nämde tidigare i tråden, så tror jag att man gifter sig med fel karl...

Men men, alla får tycka som de vill, och bara du kan veta hur det uppfattas i ditt umgänge, om du kommer med riktlinjer.
    Min sambos vänner skulle asgarva och kalla honom för toffel...

Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??