• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • AnneiLund

Det var så lite så. Vi är ju alla olika, men prata med din man om detta, så ska du se att det löser sig.
    Och skulle det nu bli så att det dyker upp ngn skabbig strippa på hans svensexa, häng inte HONOM för det. I hans ögon kan ingen mäta sig med dig!

JosieJose skrev 2009-01-14 12:01:46 följande:
    Jo det låter vettigt..Tack snälla för era åsikter!!
  • Mrs D to be

jag tror att du och jag har lite samma problem ibland och det handlar om att man inte alltid känner sig så uppskattad i kombination med inte världens bästa självförtroende.
    Jag brukar tänka att min m2b aldrig skulle göra så mot mig, men å andra sidan trodde vell alla andra tjejer också det som blev bedragna.

• DanKat

Jag skulle absolut inte heller vilja att min m2b skulle få nåt sånt på sin svensexa! Och det beror inte på att jag inte litar på honom, men jag tycker helt enkelt inte att det är lämpligt, lika lite som jag tycker det skulle vara lämpligt om jag skulle få något sånt på min möhippa!

Jag skulle däremot inte själv prata med hans kompisar om det, utan isf låta honom göra det själv. Säger han det seriöst till dom bör dom verkligen ha vett att respektera det. Sedan om dom i slutänden trots det skulle ordna en strippa kan man inte direkt göra något åt det... då är det upp till din m2b om han går därifrån eller sitter kvar.

• TEB08

Ar det sa vanligt med stripp klubb pa svensexan? Min make ar ocksa engelsman och min erfarenhet bland vanner och kollegor ar att de flesta aker bort over en helg (ingen hemlig kidnappning mao). Vem vet vad de sysslar med nar de ar borta - festar, ja, men det later inte som strippklubb ar nagot de nara mig skulle besoka...

• TEB08

Forlat det blev lite OT.

Som rad sa tror jag att det ar bast att inte saga rakt ut att han inte far ha/se en strippa. Om ni umgas med hans killkompisar sa kanske du kan ta upp amnet med olika traditioner, dvs hur mohippor och svensexor gar till och sa dar i forbi farten namna att strippor och strippklubbar oftast inte ar omtyckt. Har du tur sa kanske nagon av kompisarna uppfattar vinken och anvander sitt fornuft.

• T RO
    AnneiLund skrev 2009-01-14 11:48:28 följande:
    Här kommer en annan åsiktJag hade INTE uppskattat om min blivande man ringde runt till mina kompisar och sa "vad ni än gör så får ni INTE låta Anne ha en manlig strippa på möhippan".
    Jag skulle inte heller gilla att någon ringer runt, men jag kommer att be en av min M2bs närmsta vänner att hålla i sexan (han har ingen marschalk) och kommer då att ge tips på sådant som min M2b SKULLE uppskata och sådant han INTE skulle uppskatta.

Och ja, jag HAR problem med tillit, men det känns inte som att svensexan är det bästa tillfället att utmana/konfrontera de rädslorna, det är lite VÄL extremt tycker jag att säga att man SKA acceptera vad som helst bara för att det är "vanligt förekommande" på en svensexa.
  • T RO

Måste bara få invända här: mänga killar pratar faktiskt inte om sådant hä med sina kompisar. Däremot pratar min M2b med mig, om allt sådant. Till exempel fick han en fallskärmshoppning i 30årspresent, de andra tyckte säkert att det var en kul grej, men han uppskattade det INTE (panisk höjdskräck) och har således aldrig utnyttjat det. Totalt slöseri med pengar, vilket jag hade kunnat stoppa eftersom jag känner honom utan och innan.

Chocladmonstret skrev 2009-01-14 11:48:11 följande:
    Även fast du tror att du vet vad din kille vill ha sa har hans killkompisar mycket större koll på hur han vill att sin Sexa skall se ut.
    Visst risken är att man får MOTSATT effekt, men hur moget är det egentligen? Det rimmar ganska illa med presuntionen att kompisarna har "common sense". Killar med common sense gör INTE tvärtemot instruktioner.
  • Mörk Ängel

Jag har sagt det till min sambo att om någon försöker utsätta honom för det på en svensexa så respekterar de inte mig. Jag skulle bli vansinnig. Och säger han inte ifrån vid ett sånt tillfälle då blir det varken bröllop eller framtid med mig.

Om jag var du skulle jag inte prata med kompisarna, det blir bara pinsamt. Han får säga ifrån redan innan.

Sen tycker jag att det är en fruktansvärt stor skillnad på en manlig strippa på en möhippa och en kvinnlig på en svensexa. Män och kvinnor fungerar olika på sådant.

• Mörk Ängel

Haha, jag blir lika förbannad som du bara av att fundera på det.

T RO skrev 2009-01-14 11:36:53 följande:

Gud, ja. Jag hade sagt ifrån. Jag är FRUKANSVÄRT känslig för sånt. Skulle bli heligt förbannad ens om han bara sålde kyssar på stan i fullt dagsljus och med kläderna på. Om något sådant händer är alla svensexedeltagera o-inbjudna på bröllopet, och vetesjuttom om bröllopet skulle bli av faktiskt. Retorisk fråga: Skulle din M2b gilla om du dansade erotiskt för någon på din hippa / alternativt blev dansad för av en musklig snygging?Nej, FY för sånt skit.(ja, jag blir arg, hoppas det märks )
  • T RO

Mörk Ängel skrev 2009-01-14 12:40:46 följande:

Jag har sagt det till min sambo att om någon försöker utsätta honom för det på en svensexa så respekterar de inte mig.
    Det tyckte jag var väldigt bra formulerat. Jag förstår inte varför svensexor (och möhippor) ibland tangerar gränsen för otrohet, vad är det för kul med det? Varför försöka få killen eller tjejen til latt bli värsta promikuösa äcklet bara för att det är sista gången "i frihet"? Tycker det är en förlegad syn på äktenskapet och känns mest som amerikans smörja.

JA, jag blir skitförbannad bara av att tänkta på det. Klarar inte av svek och otrohet, och detta är verkligen på gränsen till det i mina ögon. Andra kanske anser annorlunda, men jag är sådan. Skulle min kille tycka att det är kontrollerande så hoppas jag verkligen att han inte gifter sig med mig, utan med en som tillåter sådant.
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??