• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Denvilsna89an

Jasmina E skrev 2009-01-11 19:59:33 följande:

Ps/ Kort mens kan bero på andra saker/störningar också. Det är inte alltid ett tecken på graviditet. T.ex kan äl ha uteblivit föregående månad.
    Detta har ALDRIG hänt innan att den varit så
  • Jasmina E
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 20:03:12 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-11 19:59:33 följande:Detta har ALDRIG hänt innan att den varit så
    So? Spelar ingen roll. Går du omkring och inbillar/intalar dig själv att du är gravid så kan jag lova dig att din kropp kommer börja demonstrera diverse skensymptom. Detta innefattar mensen också.

Bara att ha i åtanke..
  • ario

Som du har beskrivit din situation just nu med dina medicineringar, och att du är deprimerad OCH ATT DU HAR OREGELBUDENMENS, tyder på att du inte är stabil ännu. Kan både vara psykiskt eller fysiskt. Med det menar jag att skaffa barn är bara ett sett för dig att täcka över dina andra problem. Att skaffa barn bara för att söka stöd och tröst är mkt egoistiskt tänkt.

kommer du kunna ge barnet all kärlek den kommer behöva? har du ekonomi? har du jobb? har du fast förhållande? ( dvs har ni varit tillsammans länge?) hur har din pojkvän det?
    Barn kräver tid och pengar!!!

Denvilsna89an skrev 2009-01-11 20:01:18 följande:
    nennesjuttioåtta skrev 2009-01-11 19:43:17 följande:
    En bra start för mina barn är att jag hela tiden kmr kunna vara hemma med dem, ge dem ALL den kärlek dem behöver o mkt mkt mer därtill min mamma säger inget om det
  • Jasmina E
    ario skrev 2009-01-11 20:13:48 följande:
    Som du har beskrivit din situation just nu med dina medicineringar, och att du är deprimerad OCH ATT DU HAR OREGELBUDENMENS, tyder på att du inte är stabil ännu. Kan både vara psykiskt eller fysiskt. Med det menar jag att skaffa barn är bara ett sett för dig att täcka över dina andra problem. Att skaffa barn bara för att söka stöd och tröst är mkt egoistiskt tänkt.kommer du kunna ge barnet all kärlek den kommer behöva? har du ekonomi? har du jobb? har du fast förhållande? ( dvs har ni varit tillsammans länge?) hur har din pojkvän det?Barn kräver tid och pengar!!!
    Definitivt! Har träffat på en hel del unga i ts ålder som antingen haft en taskig barndom eller andra personliga problem. Oftast är de beroende av någon annan, klarar sig självständigt är de inte redo för.
    Och ändå tror de alla att skaffa sig en bebis är lösningen på alla problem. Inget gott kommer ur en sån bisarr idé.
  • Denvilsna89an

Alltså jag skaffar inte barn bara för o täcka över mina problem elelr ngt... Nu börjar jag fan bli rätt förbannad på att ni inte vare sig läser eller lyssnar på det jag skriver

• Prazzen

Är inte meningen att göra dig förbannad.
    Men med tanke på att det ändå är några stycken som tycker ganska lika efter att ha läst dina inlägg så verkar det ju konstigt att alla vi inte läser eller lyssnar på vad du säger.

• Saltakatten
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 21:52:44 följande:
    Alltså jag skaffar inte barn bara för o täcka över mina problem elelr ngt... Nu börjar jag fan bli rätt förbannad på att ni inte vare sig läser eller lyssnar på det jag skriver
    Det är nog ingen som menar att göra dig förbannad. Du kanske kan förstå att det för de flesta personer här på BT antagligen är ganska främmande att verkligen vilja och planera att få barn när man inte är äldre än vad du är.

Ingen annan kan bestämma över dig hur du ska göra men du kanske ska fundera över varför de flesta skriver liknande saker till dig?

Av de jag känner som blivit mammor i unga år är det självklart ingen som ångrar barnet men de önskar ibland att det kanske skett under andra former senare i livet.

Du skrev, i ett tidigare inlägg, att du kanske aldrig kommer att kunna jobba. Jag hoppas att du hittar ett jobb. Det finns massor med olika sorters jobb och några måste det väl finnas som du kan göra även om du har problem med både benen och din hand?

Jag hoppas att du får tag på en barnmorska imorgon eller få komma till en ungdomsmottagning så du får veta om du är gravid eller inte. Är du gravid så önskar jag dig lycka till!
  • ninjan

är det bara jag som tycker att det är lite konstigt att bara genom ett forum avgöra och ha synpunkter på om en människa är redo/mogen att skaffa barn eller inte? Alla har inte så lätt att uttrycka sej i skrift och då kanske det man skriver kan verka omoget och ogenomtänkt. Men det finns väl ingen här inne som kan tvinga på nån annan råd om hur en person ska leva sitt liv. Jag förstår precis hur ni som ger dessa råd tänker. Kan inte säga annat än att det låter vettigt, men det är ändå Ts beslut att ta och hon frågade aldrig om råd huruvida hon är redo att skaffa barn eller inte. Visst är det bra med goda råd (som man absolut borde ta till sej) men om man märker att personen i fråga inte är mottaglig för dem så kanske man kunde tagga ner lite?
    Hoppas ingen tar illa vid sej av mitt inlägg, ni får ursäkta, men jag är en sån som kan ha lite svårt att uttrycka mej i skrift

• Vi2iJuli
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 18:05:39 följande:
    Prazzen skrev 2009-01-11 18:04:04 följande:
    Jag kmr ju inte göra det, man ska ta upp barnet o trösta det under dess 6 första levnads månader eller så, sen där efter ska man låta barnet skrika en viss tid sen ska man gå intill det för o kolla vad som är felet, jag har förhört mig om detta så kom inte o säga att jag har fel för det har jag inte!!!
    SKA man låta barnet skrika?? Nä men fy f-n!
  • Prazzen

Hmmm varför ser det helt plötsligt ut som om jag skrev inlägget om att låta barn skrika. Absolut inget inlägg som jag vill stå för.

• Luucie
    Prazzen skrev 2009-01-11 23:39:33 följande:
    Hmmm varför ser det helt plötsligt ut som om jag skrev inlägget om att låta barn skrika. Absolut inget inlägg som jag vill stå för.
    Tror att alla som följt tråden vet vem som skrivit inlägget..oroa dig inte
  • Mörk Ängel

Sätt dig in och läs ett par psykologiböcker om barnens utveckling! Det kan vara bra att göra om du planerar att bli gravid. Det där med att låta barnet skrika när det är 6 mån lät inte som någon hit. Barn ska ha mycket kärlek och uppmärksamhet. Jag vet inte helt säkert, men jag kan tänka mig att konsekvenserna av att behandla en 6 månaders bebis så kan vara rätt allvarliga.

Här står om cymbalta:
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Där borde stå om det skulle påverka fertiliteten. (vet inte hur många mg du tar så du borde kolla själv på www.fass.se)

Om lyrica står att om du misstänker att du är gravid så ska du kontakta läkare direkt. Även då du planerar att bli gravid.
    Jag vet inte om det var den här infon du var ute efter.

• fru AM

Jag utgår från själva trådstarten och vill bara göra TS uppmärksam på att båda de läkemedel hon tar INTE är lämpliga att på egen hand kombinera med försöka att skaffa barn. När det gäller Lyrica så står det t o m på bipacksedeln att man ska använda ett effektivt preventivmedel medan man äter medicinen.

Intag av olämpliga läkemedel kan allvarligt skada fostret. Tror inte TS vill få ett barn med skador hon själv orsakat genom medicinering.

Själv fick jag rådet av min läkare att INNAN jag blev gravid sluta med min medicin - eftersom den kan orsaka dels missfall, dels hjärtfel under de tre sista graviditetsmånaderna.

Att hålla koll på läkemedelsverkningar är ett sätt att ta ansvar - för sig själv och sina ev barn.

Tycker TS omgående skall göra ett graviditetstest samt uppsöka läkare för att diskutera sin medicinering. Kanske är det - rent medicinskt - väldigt olämpligt för dig att skaffa barn just nu? Det kan vara en tråkig sanning men kanske är det just det - en sanning som det inte går att bortse ifrån.

• Jasmina E

Tror att vi kan sluta försöka tala allvar med ts eller ge henne de råd hon eftersökte eftersom det ser ut som hon avreggat sig från BT.
    Men någon annan kanske behöver samma info, vad vet jag.

• ario

Men jag hoppas hon ändå har tagit emot lite info..
    Alltså jag menar till DEN VILSNA 89...namnet sa ju ganska mkt
    Jasmina E skrev 2009-01-14 19:17:47 följande:

Tror att vi kan sluta försöka tala allvar med ts eller ge henne de råd hon eftersökte eftersom det ser ut som hon avreggat sig från BT. Men någon annan kanske behöver samma info, vad vet jag.
  • Jasmina E

Definitivt! Tyvärr enligt min erfarenhet så vill en del väldigt unga inte ha de råd de faktiskt själva efterfrågat när de inte fick enbart bekräftelse.
    Men man kan ju hoppas

Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test