• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Denvilsna89an

Vi2iJuli skrev 2009-01-11 09:21:42 följande:

Vad är det för psykologer du går hos som säger att det vore bra för en ung tjej som varit tillsammans med en kille i 2,5 mån, som inte har jobb och som inte heller KAN jobba, att skaffa barn?Skaffa en hund om du behöver nån att "ta hand om".Det är en annan människa vi pratar om här! Hur ska du kunna vänta barn och gå omkring med stor mage om du har besvär med benen? Vet du hur mkt vätska man samlar på sig å hur stor belastning det är på benen? Hur ska du kunna bära barnet och byta blöja om du har ont i handen`?Ska killen din det eller? Han som redan har 2 barn sen innan som han verkar bry sig jääääääääääättemycket om.Nej, kontakta din MVC för ett test å är det negativt så ber du om PILLER!!
    Det är vanliga psykologer... Du känner inte till min bakgrund eller ngt så jag tkr inte du ska vara så himla hård i din kritik mot mig... Jag får inte skaffa hund för min mamma för att jag bor hemma... Jag sitter alltså i rullstol :s... O bekräftande min hand den kommer ALDIRG O BLI BRA... Så skulle jag aldrig få skaffa barn för er för det... Skulle inte tro det... Jag kan nog mer än vad du/ ni tror jag kan klara av... Så jag tkr inte ni ska kritisera mig utan o ta del av mer fakta... Det ni nu har mot mig kallas för FÖRDOMAR!!!! Han bryr sig om sin ena son eftersom att mamman till honom låter honom få träffa honom... Inte lätt o bry sig om sina söner om man inte får reda på att dem finns till eller så eller hur!!! :@
  • Denvilsna89an

Mörk Ängel skrev 2009-01-11 11:19:22 följande:

Du kan ju inte ge TS råd att skaffa hund!!! En hund behöver också någon som mår bra! Någon som kan och orkar ta hand om den och gå ut mycket. Hur många hundar är det som inte får den tid, kärlek och stimulans de behöver? Allt för många! Att däremot vara dagmatte skulle säkert vara en bra idé!
    Som många andra skriver TS så kanske du bör fokusera på att ta hand om de problemen du har och inte försöka lösa det med ett barn. Och är det verkligen den killen du vill ha barn med? Han har ändå två barn från tidigare förhållanden.. Självklart får han dig att må bra efter 2-4 månader i ett förhållande, det är nu ni lever på rosa moln. Ni är ju kvar i nyförälskelsefasen där passionen dominerar. Vänta två år åtminstone, då kan du tydligare säga om killen är rätt (även om det inte är garanti då heller såklart). Förhållandet har då hunnit utvecklas och gått ur de första faserna till en mer lugn kärlek.Du är ung, du har all tid i världen att bli en fantastisk mamma! Men ta hand om dig själv först!
    De barnen han har är inte ens från ngt förhållande utan från one night stands o för att brudarna ljög för honom om att de tog p-piller... Han ska ansöka om vårdnaden för den äldsta av sönerna... Ni kan sluta upp med o säga åt mig vad jag ska göra o inte göra... Jag har försökt bli ett med mig sj, o det funkar inte... Så det är inte lönt att ni fortsätter kritisera mig för det eller ngt...
  • Denvilsna89an

laris skrev 2009-01-11 11:30:12 följande:

Jag är nyfiken på hur en 19 åring kan ha denna stora längtan till barn och därmed skräck för att gå till MVC för en negativt resultat?! Med risk att jag försöker spela psykolog: är det något annar som kan fattas i ditt liv du försöker kompensera?Om det är så att du och din kille är ämnade för varandra, varför då ha denna panik över att skaffa barn? Är man säker på ett förhållande kan man känna sig lugn och inte stressa med allt för då vet man´vad man har. Det är inte meningen att vara negativ mot dig och jag hoppas att mitt inlägg låter som det.
    Skräcken finns därför att dem kmr säga till mig samma sak som ni göra här inne... Varken ni eller dem förstår er på mig, jag är inte som alla andra tjejer i min ålder, min situation eller ngt... Jag försöker inte kompensera med ngt alls i mitt liv... Tror ni verkligen inte att jag sitter o pratar med mina psykologer om sånt här o en massa andra saker :S? Tror ni bara att vi sitter o pratar om vädret osv? För isf är ni ute o cyklar en stor omväg kan jag tala om för er....
  • Luucie

Om alla säger samma sak kan det ju faktiskt vara så att det ligger något i det...eller?

Tycker nog att du gett en ganska bra bild av dig själv och din situation...

Är det som du påstår med dina psykologer så bör du kanske byta ut dem. Ingen vettig människa kommer att rekommendera dig att skaffa barn i nuvarande tillstånd. Och då syftar jag inte på dina fysiska åkommor.

Jag är ledsen för att du haft det så jobbigt i livet redan och jag hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt...men förhoppningsvis innan du skaffar barn.

• Denvilsna89an

Luucie skrev 2009-01-11 15:54:04 följande:

Om alla säger samma sak kan det ju faktiskt vara så att det ligger något i det...eller?Tycker nog att du gett en ganska bra bild av dig själv och din situation...Är det som du påstår med dina psykologer så bör du kanske byta ut dem. Ingen vettig människa kommer att rekommendera dig att skaffa barn i nuvarande tillstånd. Och då syftar jag inte på dina fysiska åkommor.Jag är ledsen för att du haft det så jobbigt i livet redan och jag hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt...men förhoppningsvis innan du skaffar barn.
    Så som jag har det nu är det närmaste jag kan komma till o bli bra eller må bättre
  • tonårsmorsa

En graviditet och förlossning innebär en väldig berg och dalbana med hormoner som far hit och dit. Många nyblivna mödrar hamnar i psykisk obalans, varför det är extra viktigt att vara uppmärksam på dem som tidigare haft problem eller har psykiska sjukdomar i familjen. Därför är också det en av de frågor som tas upp på MVC. Detta görs av hänsyn till det kommande barnet, för i slutändan är det ändå barnet som är det viktigaste och frågan är hur kompetenta de blivande förälrarna är att hantera situationen.

Orkar du t.ex. med att sova max 45 minuter i sträck under 2 års tid (för så såg min verklighet ut när min yngsta föddes). Visst, det behöver inte bli så, men det är inget ovanligt. Med facit i hand så hade jag gärna väntat några år till med att skaffa barn, och då var jag ändå 24 när jag fick mitt första barn.

Sen är det ju bra om man har bostad och försörjning ordnat innan man planerar barn.

Denvilsna89an skrev 2009-01-11 16:12:09 följande:
    Luucie skrev 2009-01-11 15:54:04 följande:
    Så som jag har det nu är det närmaste jag kan komma till o bli bra eller må bättre
  • Denvilsna89an

tonårsmorsa skrev 2009-01-11 16:32:28 följande:

En graviditet och förlossning innebär en väldig berg och dalbana med hormoner som far hit och dit. Många nyblivna mödrar hamnar i psykisk obalans, varför det är extra viktigt att vara uppmärksam på dem som tidigare haft problem eller har psykiska sjukdomar i familjen. Därför är också det en av de frågor som tas upp på MVC. Detta görs av hänsyn till det kommande barnet, för i slutändan är det ändå barnet som är det viktigaste och frågan är hur kompetenta de blivande förälrarna är att hantera situationen. Orkar du t.ex. med att sova max 45 minuter i sträck under 2 års tid (för så såg min verklighet ut när min yngsta föddes). Visst, det behöver inte bli så, men det är inget ovanligt. Med facit i hand så hade jag gärna väntat några år till med att skaffa barn, och då var jag ändå 24 när jag fick mitt första barn. Sen är det ju bra om man har bostad och försörjning ordnat innan man planerar barn.
    Som jag sagt innan så kontrollerar dem mina hormoner sedan innan detta har dem gjort enda sen jag var 9 år eftersom att jag kom in i puberteten så himla tidigt... Jaa det är klart att jag klarar av o sova så lite... Man kan ju sova under den tiden som barnet gör, annars gör jag bara som min mamma gjorde med mig o min syster... Då vi var 2-3 mån gamla la hon oss i ett annat rum o lät oss skrika bäst tusan vi ville... Minns inte exakt ifrån vilken månad hon gjorde så vet dock att hon gjorde det
  • ario

Säger du att du inte får skappa hund för att du bor hemma? men bodde du inte med din pojkvän?

vad skulle hända om du skaffar barn då? kommer din mamma slänga ut dig?

tycker du ska mogna och ta hand om dig själv först och främst. Du låter ju som ett barn som inte kan ta hand om sig själv änns!

ber om ursäkt för att jag låter elak, men många kloka männiksor härinne har gett sina svar till dig men ändå går du emot allt o alla och vägrar inse att dem har rätt. Lyssna för en gång skull istället för slänga ord bara sådär!

Du verklar inte vara redo för en mamma! du behöver snarare stöd, sök en ny psykolog.

Denvilsna89an skrev 2009-01-11 12:51:13 följande:
    Vi2iJuli skrev 2009-01-11 09:21:42 följande:
    Det är vanliga psykologer... Du känner inte till min bakgrund eller ngt så jag tkr inte du ska vara så himla hård i din kritik mot mig... Jag får inte skaffa hund för min mamma för att jag bor hemma... Jag sitter alltså i rullstol :s... O bekräftande min hand den kommer ALDIRG O BLI BRA... Så skulle jag aldrig få skaffa barn för er för det... Skulle inte tro det... Jag kan nog mer än vad du/ ni tror jag kan klara av... Så jag tkr inte ni ska kritisera mig utan o ta del av mer fakta... Det ni nu har mot mig kallas för FÖRDOMAR!!!! Han bryr sig om sin ena son eftersom att mamman till honom låter honom få träffa honom... Inte lätt o bry sig om sina söner om man inte får reda på att dem finns till eller så eller hur!!! :@
  • tonårsmorsa

När jag skrev "sova max 45 minuter i sträck" så var det precis så jag menade. Min son sov aldrig längre, inte någon tid på dygnet. Och att tro att det BARA är att lägga barnet i ett annat rum och låta det skrika tycker jag är väldigt naivt. Det är tufft att bli mamma, varför ha så brottom?

• Prazzen
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 17:17:15 följande:
    tonårsmorsa skrev 2009-01-11 16:32:28 följande:
    Som jag sagt innan så kontrollerar dem mina hormoner sedan innan detta har dem gjort enda sen jag var 9 år eftersom att jag kom in i puberteten så himla tidigt... Jaa det är klart att jag klarar av o sova så lite... Man kan ju sova under den tiden som barnet gör, annars gör jag bara som min mamma gjorde med mig o min syster... Då vi var 2-3 mån gamla la hon oss i ett annat rum o lät oss skrika bäst tusan vi ville... Minns inte exakt ifrån vilken månad hon gjorde så vet dock att hon gjorde det
    Jag hoppas att du var ironisk när du nämner att lämna ett barn skrikande i rummet intill. Oavsett om din mamma gjorde det eller inte så hoppas jag att du inser att det är helt fel.
Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test