• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Denvilsna89an

Jag vet ju inte än om magen växer, stod o drog in min mage innan framför speglen får inte in magen så som jag gjort innan, bad min kille göra samma sak o det såg inte alls likadant ut på honom

Rebellen75 skrev 2009-01-10 23:20:34 följande:
    Det jag menade att hon var överviktig och inte märkte att magen växte. Så det blev en riktig chock när hennes karl kom till Akuten och sökte henne och fick till svar att hon låg på Förlossningen.
  • tassavtryck

Det visade sig att jag var gravid för ett halvår sen. Alla test visade negativt och så, har du p-stav eller piller eller liknande? För dessa kan påverka resultatet av gradivitetstesten. Det hade jag, och det ledde även till att jag gick missfall :/
    Så var försiktig och ta åtgärder!

• Denvilsna89an
    tassavtryck skrev 2009-01-10 23:40:49 följande:
    Det visade sig att jag var gravid för ett halvår sen. Alla test visade negativt och så, har du p-stav eller piller eller liknande? För dessa kan påverka resultatet av gradivitetstesten. Det hade jag, och det ledde även till att jag gick missfall :/Så var försiktig och ta åtgärder!
    Nä jag har inget previtivmedel överhuvudtaget
  • Saltakatten

Men du, försöker ni skaffa barn? För när jag först läste ditt inlägg så fick jag intrycket av att detta kanske "bara blev så" men du skriver att killen kommer i dig varje gång och att du inte använder något preventivmedel.

Brösten kan ju bli hårda även vid ägglossning eller vid mens. Det tar ju ett tag innan det syns att man är gravid så att det inte ser ut som det brukar när du drar in magen kanske inte säger så mycket.

När hade du din tvådagarsmens? Och när hade du din sista "vanliga" mens?

• Krystal

Hur gammal är din pojkvän då. Känner han att han är redo att bli pappa, med allt vad det innebär?

• Denvilsna89an

Mm vi försöker skaffa barn, visste inte hur jag skulle börja drf blev det som det blev förlåt...

Min tvådagarsmens var nu i dec, o min sista "vanliga" mens började den 24 nov

• Denvilsna89an
    Krystal skrev 2009-01-10 23:53:53 följande:
    Hur gammal är din pojkvän då. Känner han att han är redo att bli pappa, med allt vad det innebär?
    Han är 18 blir 19 i år han har redan två söner, men han träffar bara den ena... Detta drf att två tjejer lurat honom o sagt att dem åt p-piller vilket dem inte gjorde...

Ja han är helt redo på det o allt
  • Saltakatten

Mensen kan påverkas av stress och ibland då bli kortare, mindre, eller till och med helt utebli. Ta inte illa upp, men hur mår du, med tanke på att du äter antideressiva? Är du stressad över något?

Dessutom, ta inte illa upp nu heller, så kan det vara så att om man verkligen vill bli gravid så kan man ibland inbilla sig att mam känner vissa gravidetssymptom.

Men som någon skrev innan, det kan ju ha gått för kort tid för ett test. Ring till barnmorskan på måndag eller gå till ungdomsmottagningen.

• Krystal

När jag var i din ålder jag hade en gång ett tre månaders uppehåll med mensen. Från att har varit ganska exakt så bara inte kom när den skulle och dröjde tre månader.. Och då hade jag ändå fått det sen jag var 13 så det var ju inte i början direkt..
    Så även efter några år kan den vara oregelbunden ibland...

• Prazzen

Jag vill inte låta elak men var försiktig så att ni inte tar in ett litet barn till denna världen utan att tänka efter ett par gänger extra. Är så mycket som kan hända som kan påverka ditt och barnets liv framöver. Man måste ha råd att ha ett barn vilket kan bli tufft om din kille redan har två barn som det ska betalas underhåll till. Sedan är det så att efter fyra månader så känner man inte varandra helt och ni borde njuta av att våra nykära och fokusera på det istället.

Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test