• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Denvilsna89an

ario skrev 2009-01-11 17:23:10 följande:

Säger du att du inte får skappa hund för att du bor hemma? men bodde du inte med din pojkvän? vad skulle hända om du skaffar barn då? kommer din mamma slänga ut dig?tycker du ska mogna och ta hand om dig själv först och främst. Du låter ju som ett barn som inte kan ta hand om sig själv änns!ber om ursäkt för att jag låter elak, men många kloka männiksor härinne har gett sina svar till dig men ändå går du emot allt o alla och vägrar inse att dem har rätt. Lyssna för en gång skull istället för slänga ord bara sådär!Du verklar inte vara redo för en mamma! du behöver snarare stöd, sök en ny psykolog.
    Jag kan nog ta hand om mig mer än du anar... Jag bor hemma o min kille bor hos mig... O jag är nog mer mogen än vad det verkar vara... Tänk dig sj in i min situation o läs igenom allt som folk skrivit då hade du nog med reagerat så som jag gör... O kom inte o säg åt mig vad jag ska göra, det som kanske är rätt för så många andra är nästan aldrig rätt för mig... Min kropp fungerar inte som alla andras o jag fungerar inte alls på samma sätt som andra... Är jag gravid o får barn så har jag ett ENORMT stöd från många olika håll... O söka ny psykolog gör jag inte!!!!!
  • nennesjuttioåtta
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 17:17:15 följande:
    tonårsmorsa skrev 2009-01-11 16:32:28 följande:
    Som jag sagt innan så kontrollerar dem mina hormoner sedan innan detta har dem gjort enda sen jag var 9 år eftersom att jag kom in i puberteten så himla tidigt... Jaa det är klart att jag klarar av o sova så lite... Man kan ju sova under den tiden som barnet gör, annars gör jag bara som min mamma gjorde med mig o min syster... Då vi var 2-3 mån gamla la hon oss i ett annat rum o lät oss skrika bäst tusan vi ville... Minns inte exakt ifrån vilken månad hon gjorde så vet dock att hon gjorde det
    men ska du göra precis som din mamma gjorde med dig? Vill du verkligen att historien upprepar sig med ditt barn? Ta hand om dig, tänk igenom vad många kloka skrivit härinne. De skriver inte så för att vara elaka.
  • Denvilsna89an

Prazzen skrev 2009-01-11 18:04:04 följande:

Jag hoppas att du var ironisk när du nämner att lämna ett barn skrikande i rummet intill. Oavsett om din mamma gjorde det eller inte så hoppas jag att du inser att det är helt fel.
    Jag kmr ju inte göra det, man ska ta upp barnet o trösta det under dess 6 första levnads månader eller så, sen där efter ska man låta barnet skrika en viss tid sen ska man gå intill det för o kolla vad som är felet, jag har förhört mig om detta så kom inte o säga att jag har fel för det har jag inte!!!
  • Denvilsna89an

nennesjuttioåtta skrev 2009-01-11 18:05:11 följande:

men ska du göra precis som din mamma gjorde med dig? Vill du verkligen att historien upprepar sig med ditt barn? Ta hand om dig, tänk igenom vad många kloka skrivit härinne. De skriver inte så för att vara elaka.
    Nä men aalla kritiserar mig o allt konstigt att jag reagerar o svara som jag gör då? Nä skulle inte tro det, hade jag velat att bli kritiserad så hade jag skrivit ett annat inlägg, anledningen till att jag skrev här inne var för att jag ville ha reda på om Cymbaltan kunde påverka ett grav. test så att det blir negativt o liknande saker... Men det verkar inte vara så att folk här inne förstår det utan har börjat hoppa på mig om o vänta o bli med barn istället...
  • nennesjuttioåtta
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 18:07:49 följande:
    nennesjuttioåtta skrev 2009-01-11 18:05:11 följande:
    Nä men aalla kritiserar mig o allt konstigt att jag reagerar o svara som jag gör då? Nä skulle inte tro det, hade jag velat att bli kritiserad så hade jag skrivit ett annat inlägg, anledningen till att jag skrev här inne var för att jag ville ha reda på om Cymbaltan kunde påverka ett grav. test så att det blir negativt o liknande saker... Men det verkar inte vara så att folk här inne förstår det utan har börjat hoppa på mig om o vänta o bli med barn istället...
    men jag tror att du reagerar som du gör mycket beroende på din ålder. Taggarna utåt. Precis som jag gjorde då. Och då var jag absolut inte mogen för att bli mamma.
  • Denvilsna89an

nennesjuttioåtta skrev 2009-01-11 18:13:51 följande:

men jag tror att du reagerar som du gör mycket beroende på din ålder. Taggarna utåt. Precis som jag gjorde då. Och då var jag absolut inte mogen för att bli mamma.
    Jo men det är ju så alla tonåringar är... Jag är trots allt ändå väldigt mogen för min ålder det är otroligt svårt o visa det här inne, men träffar man mig i det verkliga livet så ser o märker man det på mig först då... Jag är både mogen o redo för o bli mamma det kanske inte verkar så men så är faktiskt läget!!!
  • nennesjuttioåtta

Vid din ålder hade jag bott hemifrån i 3 år pga skola. Man tycker oftast att man är väldigt mogen för sin ålder då men om du bortser från din mogenhet för tillfället, vad vill du ge för start till dina barn? Vad tycker du skulle vara en bra start för ett barn och hur skulle din mamma reagera om du skulle bli gravid?

• Jasmina E

HUA! Skulle aldrig varit redo att bli mamma vid 19! Inte heller vid 22...

Nej. Det är ingen brådska med sånt, ts. Förstår av inläggen att döma på denna sida (vilka är de enda jag orkat läsa) att du fått en del goda råd men att du inte riktigt ville ha dem. Kanske ska du ta och fundera på hur det kommer sig?

Men för att hålla mig till trådstarten nu då, kan jag bara säga att ett negativt gravtest med allra största sannolikhet ÄR just ett negativt sådant.
    Jag har aldrig ramlat över den infon någonstans som säger att mediciner kan påverka resultatet.

• Jasmina E

Ps/ Kort mens kan bero på andra saker/störningar också. Det är inte alltid ett tecken på graviditet. T.ex kan äl ha uteblivit föregående månad.

• Denvilsna89an

nennesjuttioåtta skrev 2009-01-11 19:43:17 följande:

Vid din ålder hade jag bott hemifrån i 3 år pga skola. Man tycker oftast att man är väldigt mogen för sin ålder då men om du bortser från din mogenhet för tillfället, vad vill du ge för start till dina barn? Vad tycker du skulle vara en bra start för ett barn och hur skulle din mamma reagera om du skulle bli gravid?
    En bra start för mina barn är att jag hela tiden kmr kunna vara hemma med dem, ge dem ALL den kärlek dem behöver o mkt mkt mer därtill min mamma säger inget om det
Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test