• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Luucie

Har läst några av inläggen och jag tror att folk verkar negativa för att det helt enkelt inte verkar som om det är en bra idé för dig att skaffa barn just nu...

Det är nog ingen som menar illa...men
    1 Du är väldigt ung
    2 Du verkar inte må sådär jättebra...
    3 Du har varit ihop med din kille sen nov-08, mao 2,5 månad
    4 Du har inget jobb...och har aldrig jobbat

Situationen för att skaffa barn är knappast optimal.

Jag tror personligen att det kanske ligger mer i det här som din mamma upplevt. Och att det finns ett samband där med din längtan att skaffa barn..eller?

Om du är gravid önskar jag dig lycka till men om inte så hoppas jag att du för din egen skull väntar.
    Du kommer att få barn tids nog och kanske befinna dig på en bättre plats i livet så att du orkar var den bästa mamman för dem.

Lycka till!

• Saltakatten

Jag tar inte åt mig Ville bara veta om du tog illa vid dig av det jag skrev.

Det var inte meningen att låta hård men en nära person till mig fick barn precis efter gymnasiet. Världens sötaste lilla tjej är det men det har varit väldigt tufft för mamman. Hon har fortfarande inte haft ett riktigt jobb eller kunnat utbilda sig vidare. Hon blev senare gravid igen och på grund av att hon inte haft något riktigt jobb så har hon haft det väldigt svårt ekonomiskt. Tror att garantibeloppet för föräldraledighet är runt 4000 kr/månad. Det är inte mycket pengar när man ska försörja ett barn. Så det jag ville säga var bara att det kan bli tuffare än vad det behöver vara att bli förälder om man blir det i din ålder.

Skulle du inte vara gravid nu kanske det inte gör något att vänta lite till. Du är så ung och du har många år på dig att bli mamma.

• Denvilsna89an

Luucie skrev 2009-01-11 01:34:13 följande:

Har läst några av inläggen och jag tror att folk verkar negativa för att det helt enkelt inte verkar som om det är en bra idé för dig att skaffa barn just nu...Det är nog ingen som menar illa...men1 Du är väldigt ung2 Du verkar inte må sådär jättebra...3 Du har varit ihop med din kille sen nov-08, mao 2,5 månad4 Du har inget jobb...och har aldrig jobbatSituationen för att skaffa barn är knappast optimal.Jag tror personligen att det kanske ligger mer i det här som din mamma upplevt. Och att det finns ett samband där med din längtan att skaffa barn..eller?Om du är gravid önskar jag dig lycka till men om inte så hoppas jag att du för din egen skull väntar.Du kommer att få barn tids nog och kanske befinna dig på en bättre plats i livet så att du orkar var den bästa mamman för dem.Lycka till!
    Det är inte pga det som hänt min mamma som gör att jag känner eller mår som jag gör... Anledningen till att jag inte mår så bra för tillfället är att jag har rätt ont i mina ben o min hand som aldrig mer kmr att bli bra.. Så att jobba kmr jag troligen aldrig att göra =(... Sen en annan anledning till att jag inte mår bra är att jag koncentrerar mig så sjukt mkt på mig sj... Sen min kille kom in i mitt liv så har jag faktiskt mått bra mkt bättre än vad jag gjorde med mitt ex. Mitt ex förstörde mitt liv totalt
  • Denvilsna89an

Saltakatten skrev 2009-01-11 01:36:34 följande:

Jag tar inte åt mig Ville bara veta om du tog illa vid dig av det jag skrev.Det var inte meningen att låta hård men en nära person till mig fick barn precis efter gymnasiet. Världens sötaste lilla tjej är det men det har varit väldigt tufft för mamman. Hon har fortfarande inte haft ett riktigt jobb eller kunnat utbilda sig vidare. Hon blev senare gravid igen och på grund av att hon inte haft något riktigt jobb så har hon haft det väldigt svårt ekonomiskt. Tror att garantibeloppet för föräldraledighet är runt 4000 kr/månad. Det är inte mycket pengar när man ska försörja ett barn. Så det jag ville säga var bara att det kan bli tuffare än vad det behöver vara att bli förälder om man blir det i din ålder.Skulle du inte vara gravid nu kanske det inte gör något att vänta lite till. Du är så ung och du har många år på dig att bli mamma.
    Problemet är det att jag kanske aldrig kmr att kunna jobba, har skadat min hand på ett sånt sätt att man inte kan se vad som är felet på den eller varför jag har så ont i den som jag har... Jag kan inte använda min hand alls i stort sett eller ngt o detta har jag inte kunnat göra under det senaste året heller... Min hand den kmr aldrig att bli bra aldrig ngnsin...

Det är alltid jobbigt o bli förälder då man är ung det är ngt som jag redan vet, folk har så mkt fördomar om än det ena än det andra... Min mamma blev gravid med mig samma år som hon skulle fylla 33 mina föräldrar hade väldigt svårt för o bli gravida dem miste hela 5 foster rätt sent i graviditeten... Så jag är rädd för att även jag har svårt för o bli gravid
  • Luucie

Du ser det finns en del att reparera..om inte annat själsligt. Det är nog bra att var så stabil som möjligt när man skaffar barn...för man får liksom ingen mer tid till sig själv efter det. Och barnet behöver en mamma som mår bra.

Jag var nog otydlig i det jag menade med din mamma...

Vad jag menade var att eftersom hon haft sådana problem att skaffa barn så tror jag att du kanske lider av en skräck att inte kunna bli med barn?
    Detta kan nog vara medvetet eller omedveteplan...men jag tror att det kanske framkallar denna längtan att bli med barn, bara för att veta att du kan..?

Om det är så så säger jag inte att det är dumt eller så. Utan snarare förståligt.
    Men det är ändå ingen bra anledning att skaffa barn.

Jag önskar dig verkligen all lycka och jag hoppas att du får må bättre snart!

• Denvilsna89an

Luucie skrev 2009-01-11 01:47:52 följande:

Du ser det finns en del att reparera..om inte annat själsligt. Det är nog bra att var så stabil som möjligt när man skaffar barn...för man får liksom ingen mer tid till sig själv efter det. Och barnet behöver en mamma som mår bra.Jag var nog otydlig i det jag menade med din mamma...Vad jag menade var att eftersom hon haft sådana problem att skaffa barn så tror jag att du kanske lider av en skräck att inte kunna bli med barn?Detta kan nog vara medvetet eller omedveteplan...men jag tror att det kanske framkallar denna längtan att bli med barn, bara för att veta att du kan..?Om det är så så säger jag inte att det är dumt eller så. Utan snarare förståligt.Men det är ändå ingen bra anledning att skaffa barn.Jag önskar dig verkligen all lycka och jag hoppas att du får må bättre snart!
    Jag går ju o pratar med en psykolog o har fått göra en massa tester för o se om jag omedvetet vill bli med barn o det testet visade sig att det inte var så alls... Nä jag har ju varit gravid en ggn innan med mitt ex men jag fick då missfall
  • tonårsmorsa

Har läst hela tråden nu.

För att få reda på hur det förhåller sig med en eventuell graviditet så ta kontakt med mödravården.

Om du nu inte är gravid kanske du skulle vänta lite med att aktivt försöka igen. Som du själv skriver mår du dåligt för att du koncentrerar dig så mycket på dig själv. Kanske behöver du fortsätta med det några år till. Varför vill du ha barn nu? Är det för din eller barnets skull?

• Denvilsna89an

tonårsmorsa skrev 2009-01-11 01:50:12 följande:

Har läst hela tråden nu. För att få reda på hur det förhåller sig med en eventuell graviditet så ta kontakt med mödravården. Om du nu inte är gravid kanske du skulle vänta lite med att aktivt försöka igen. Som du själv skriver mår du dåligt för att du koncentrerar dig så mycket på dig själv. Kanske behöver du fortsätta med det några år till. Varför vill du ha barn nu? Är det för din eller barnets skull?
    Att koncentrera mig på mig själv är ngt av det sista jag ska göra det säger ALLA till mig... Jag vågar inte ta kontakt med MV av rädslan o inte vara gravid.. För då kmr jag att må ännu mer dåligt... Jag har koncenterat mig på mig sj i så många år nu att det bara blir skit av det hela... Så fort jag hjälper andra o koncenterar mig på andra så mår jag genast sjukt mkt bättre... Varför jag vill ha barn nu den frågan kan jag dessväree inte svara på för det känns rätt på ngt sätt
  • Luucie

Jag kan säga såhär, att som du mår just nu så "borde" din kropp inte vilja bli gravid.

Jag tror inte att du kommer att ha några som helst problem med att bli gravid och behålla ett barn tiden ut, när du är redo för det.

Sen tänker jag på relationen med den här nya killen...
    Om han nu är bra för dig, kan du då inte koncentrera dig på honom och ert förhålland? Och försöka släppa tanken på barn ett tag?

• Denvilsna89an

Luucie skrev 2009-01-11 02:05:29 följande:

Jag kan säga såhär, att som du mår just nu så "borde" din kropp inte vilja bli gravid.Jag tror inte att du kommer att ha några som helst problem med att bli gravid och behålla ett barn tiden ut, när du är redo för det.Sen tänker jag på relationen med den här nya killen...Om han nu är bra för dig, kan du då inte koncentrera dig på honom och ert förhålland? Och försöka släppa tanken på barn ett tag?
    Min kropp har varit o mått såhär i många många år kan jag säga... Så inget av det jag har eller hur man nu vill uttrycka det nu är inget nytt, det enda som man kan anse vara nytt är det med min hand... O jag har gått hos psykologer i många många år o ingen av dem säger att dem vill avskräcka mig för att bli gravid dem säger tvärtemot att det vore bra för mig isf... Jag koncenterar mig på honom o allt mer än vad du eller ngn kan ana
Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test