• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Denvilsna89an

Krystal skrev 2009-01-11 00:06:27 följande:

När jag var i din ålder jag hade en gång ett tre månaders uppehåll med mensen. Från att har varit ganska exakt så bara inte kom när den skulle och dröjde tre månader.. Och då hade jag ändå fått det sen jag var 13 så det var ju inte i början direkt..Så även efter några år kan den vara oregelbunden ibland...
    jag har haft min mens sen jag var 9 så 11 år har jag haft den har aldrig varigt oregelbundet lr något
  • ario

är han redo att bli 3 barnspappa vid 19 års åldern?

tycker du kan gott o väl gå till barnmorska och testa dig där, deras resultat stämmer nästan 100%

Denvilsna89an skrev 2009-01-10 23:55:35 följande:
    Han är 18 blir 19 i år han har redan två söner, men han träffar bara den ena... Detta drf att två tjejer lurat honom o sagt att dem åt p-piller vilket dem inte gjorde...Ja han är helt redo på det o allt
  • Denvilsna89an

Saltakatten skrev 2009-01-10 23:59:50 följande:

Mensen kan påverkas av stress och ibland då bli kortare, mindre, eller till och med helt utebli. Ta inte illa upp, men hur mår du, med tanke på att du äter antideressiva? Är du stressad över något?Dessutom, ta inte illa upp nu heller, så kan det vara så att om man verkligen vill bli gravid så kan man ibland inbilla sig att mam känner vissa gravidetssymptom.Men som någon skrev innan, det kan ju ha gått för kort tid för ett test. Ring till barnmorskan på måndag eller gå till ungdomsmottagningen.
    Jag är inte stressad eller ngt, jag är sjukskriven pga att min hand är skadad o mina ben likaså... Så stressad är ngt av det minsta jag är... O jag är inte ute efter o bli gravid, längtar inte efter det o så missförstå mig inte... Jag vill bli gravid men tänker inte på det non stop...
  • Vi2iJuli
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 00:15:03 följande:
    Saltakatten skrev 2009-01-10 23:59:50 följande:
    Jag är inte stressad eller ngt, jag är sjukskriven pga att min hand är skadad o mina ben likaså... Så stressad är ngt av det minsta jag är... O jag är inte ute efter o bli gravid, längtar inte efter det o så missförstå mig inte... Jag vill bli gravid men tänker inte på det non stop...
    Då kanske ni ska skydda er då om du nu inte längtar efter att bli gravid..?
  • Krystal

Läste nu i fass att Cymbalta i sällsynta fall kan ge klimakteriesymtom..och då är väl avsaknad av mens ett symtom?

• Denvilsna89an

ario skrev 2009-01-11 00:14:08 följande:

är han redo att bli 3 barnspappa vid 19 års åldern?tycker du kan gott o väl gå till barnmorska och testa dig där, deras resultat stämmer nästan 100%
    Vi har pratat om det o han säger sj att han är redo..
  • Denvilsna89an

Krystal skrev 2009-01-11 00:59:42 följande:

Läste nu i fass att Cymbalta i sällsynta fall kan ge klimakteriesymtom..och då är väl avsaknad av mens ett symtom?
    Inte på mig som är så pass ung har ätit Cymbalta nu ett tag det är bara i början den första tiden som det är en biverkning osv... Jag ska ju inte få typ mensvärk o ömmande bröst m.m.
  • Denvilsna89an

Vi2iJuli skrev 2009-01-11 00:58:34 följande:

Då kanske ni ska skydda er då om du nu inte längtar efter att bli gravid..?
    Jag vill ju ha barn... Men var ett tag som det var lite jobbigt o varit lite jobbigt denna veckan med fick besked som jag inte ville ha osv
  • Krystal

Och Lyrica kan i sällsynta fall ge ömma bröst och menstruationsrubbningar...

• Denvilsna89an

Krystal skrev 2009-01-11 01:03:50 följande:

Och Lyrica kan i sällsynta fall ge ömma bröst och menstruationsrubbningar...
    Ätit Lyrica sen sommaren förra året de ömmande brösten har kommit först nu o inte haft menstruationsrubbningar innan
Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test