• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Krystal

jaha...men då är det väl bara att vänta då..förr eller senare kommer du ju att få veta...

• Denvilsna89an

Krystal skrev 2009-01-11 01:08:01 följande:

jaha...men då är det väl bara att vänta då..förr eller senare kommer du ju att få veta...
    Jo jag antar väl det men jag är ju en sån person som gärna vill veta... Om du förstår hur jag menar?!
  • Saltakatten

Men får jag fråga varför du äter antidepressiva, det har du väl inte fått på grund av en handskada?

Om du är sjukskriven nu och är 19 år, har du haft något jobb? Skulle du få föräldrapenning om du skulle vara hemma med barn? Bor du och din kille ihop?

Av det du skrivit så låter det inte som ett jättebra tillfälle att planera att bli gravid, om du nu skulle vara gravid så är det ju som det är men är det inte lite dumt att ha oskyddat sex nästan varje dag om man inte vill bli gravid?

• Krystal

tror jag förstår...om jag också hade haft önskan att bli gravid så skulle jag ju med försöka tolka minsta bevis till det positiva...även om test var negativa. Vänta några veckor. Var lite lagom nykär som man kan vara efter ett halvår tillsammans och se vad tiden bär med sig. Stressa inte, du är bara 19..du har många år framför dig att mamma på

• Denvilsna89an

Saltakatten skrev 2009-01-11 01:14:54 följande:

Men får jag fråga varför du äter antidepressiva, det har du väl inte fått på grund av en handskada? Om du är sjukskriven nu och är 19 år, har du haft något jobb? Skulle du få föräldrapenning om du skulle vara hemma med barn? Bor du och din kille ihop?Av det du skrivit så låter det inte som ett jättebra tillfälle att planera att bli gravid, om du nu skulle vara gravid så är det ju som det är men är det inte lite dumt att ha oskyddat sex nästan varje dag om man inte vill bli gravid?
    Som jag svarade en annan person innan är att jag under en period hade det jobbigt med lite olika saker, o innan i veckan fick jag ett besked som jag inte ville... Jag äter antidep. pga att jag är deprimerad från och till äter dem för att jag inte ska falla in i en ny depression, led av tvångsyndrom o andra saker som jag inte vill ta upp här. Nä jag har inte haft ngt jobb, vari nte redo för o börja jobba så jag började läsa på komvux vilket jag gör även nu... Jag vet inte hur det blir med föräldrapenningen o så... Ja han bor tsm med mig... Jag vill ju bli gravid
  • Denvilsna89an

Krystal skrev 2009-01-11 01:17:52 följande:

tror jag förstår...om jag också hade haft önskan att bli gravid så skulle jag ju med försöka tolka minsta bevis till det positiva...även om test var negativa. Vänta några veckor. Var lite lagom nykär som man kan vara efter ett halvår tillsammans och se vad tiden bär med sig. Stressa inte, du är bara 19..du har många år framför dig att mamma på
    Jo, jag vill ju gärna vara gravid men det är ju inget jag går o tänker på jämt o ständigt är det ok om jag skickar iväg ett mail/inlägg eller vad det nu kallas för ngt till dig? Skulle gärna vilja prata mer med dig... Du verkar inte vara lika negativ o så som vissa andra som svarar mig är...
  • Saltakatten
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 01:20:50 följande:
    Du verkar inte vara lika negativ o så som vissa andra som svarar mig är...
    Är det mig du menar?
  • Denvilsna89an

Saltakatten skrev 2009-01-11 01:22:56 följande:

Är det mig du menar?
    Bland annat men där är fler som skrivit så så ta inte åt dig
  • Krystal
    Denvilsna89an skrev 2009-01-11 01:20:50 följande:
    Jo, jag vill ju gärna vara gravid men det är ju inget jag går o tänker på jämt o ständigt är det ok om jag skickar iväg ett mail/inlägg eller vad det nu kallas för ngt till dig? Skulle gärna vilja prata mer med dig... Du verkar inte vara lika negativ o så som vissa andra som svarar mig är...
    Gör så om du vill. Har ju en inbox här på BT..
  • Denvilsna89an

Krystal skrev 2009-01-11 01:27:57 följande:

Gör så om du vill. Har ju en inbox här på BT..
    Har skickat iväg ett till dig redan :)
Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test