• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1
    lillabruden skrev 2009-03-28 00:45:19 följande:
    Sallad på träd, gula bomullstussar som blommar och klackar i taket? Det är så man vet att man är i rätt sällskap Jag vet inte vilka blommor ni snackar om men jag älskar Magnolia trädet i full blom (måste ju låtsas att jag kan nåååt....)Dans som får en att gråta;www.youtube.com/watchvill ni bara se dansen så börjar den vid 2,25 men introt har betydelse.Det är inte dans, det är något mer! Dessa två svävar på moln! Ryser o får tårar....natti själv är jag på jobbet....kram
    Verkar som att Laila med partner tittat på denna före. Kläderna är nästan identiska och dansen har sina likheter...

Mitti Prickbrud: Konstigt, när jag läste ditt sorgsna inlägg så dök den låten upp i huvudet. Jag har inte tänkt på eller hört den på hur länge som helst. Och så visar det sig att du själv sjungit den... Visst är den underbar!

Åh, så kul det hade varit med träff. Känner mig öite "off" här i Gbg. Det är väl jag, lillabruden och Diz som bor längre ner i landet väl? Är helt kass på geografi...

I´m yours: Undrar så hur det är! Hoppas allt är väl. Kram!

Pasionsblomman: Doften av Mimosa (blomman alltså...) schvungar iväg mig tillbaks till min barndom någonstans. Tänk vad dofter och inte minst musik kan fungera som tidsmaskiner.
    Skulle gärna åka och titta/lukta på Mimosaträd. Mmmmmmm
    Jag älskar också Magnolia. Jag planterade två träd när min 10-åring var liten. Två dgr senare fanns bara "stammen"=en pinne kvar. Ngt djur tyckte uppenbarligen om det. Rådjur? Älg?? Granne??? Min katt såg i allafall ganska oskyldig ut.
  • Daa

God morgon, tanterna.
    Hoppas att ni har haft en bra fredagkväll.

Let's dance... inget jag har följt direkt, men tänk att få chansen att lära sig dansa sådär! Skulle inte tacka nej.

Brukar inte vara uppe såhär tidigt på lördagmornarna, men jag har nyss skickat iväg maken på hans årliga skoter-med-grabbarna-helg.
    Det är riktigt kallt ute, men jag hoppas att det blir bättre om några timmar. Det ska bli skidåkning idag, hade jag tänkt.
    Planen är att kidnappa en av mammas hundar för att få lite sällskap.

Lycka till med den arbetssamma dagen, MittiPrick

• Daa

Sådär. Det gick från -15 grader till -5 på två timmar. Det här blir fint!

Ha en fin lördag.

• Panzerfaust

Här var det stiltje (för ovanlighetens skull).

• Heloise

God förmiddag!
    Har varit på jobbet sen 10 över 7 men känner mig pigg och glad.
    För det mesta tycker jag genuint illa om mitt jobb men idag är en sån där dag när jag faktiskt tycker om att jobba i affär, med härliga kunder( som ger en böcker för att man är så himla trevlig. Och fyllon som frågar vad som har hänt eftersom jag helt plötsligt ser ut som om jag vunnit en miljon och gjort en make over( hm inte säker på vad det säger om min tidigare look men jag väljer att ta det som en komplimang. Sedan strålar jag tydligen oxå och kvinnor har bara den strålglansen när de a: är gravida eller b: ska gifta sig. Han sa eftersom jag gått ner i vikt( hur sorgligt är inte det att ingen annan ser men fyllona upptäcker en sådan sak?) så måste det vara för att jag ska gifta mig Alltså de må vara dumdryga och jävliga men ibland bara ibland är de gulliga!
    kram på er tanter

• Daa

Verkligen stiltje.

Mina kinder hettar efter behandlingen jag utsatt dem för: massivt solsken reflekterat mot snövita vidder (nåja, det blev några kilometer över en åker ). Det var en grymt härlig skidtur och hunden som jag kidnappade verkar inte arg på mig i alla fall.

Kul kommentar du fick, Heloise. Hoppas dagen fortsätter att vara bra.

• TinkerBelle

God efter middag alla tanter, hade kalas hela kvällen igår.
    Vi var på restaurang och lillan åt som om det var hennes sista måltid. Hon satte i sig sallad till förrät, en 200g entrecote, pommes till det och två coke... plus att hon åt från min tallrik! Hon är bara 6 och vi andra inklusive hennes bröder bara satt och gapade.

Idag har det varit innebandy hela dagen. Jag har dock inte behövt kränga korv.

• passionsblomman

*pustar ut*

Då har man langat korvar och kaffe så det står härliga till. och hejjat, men det var visst för högljutt, för deeet var en pappa -i vårt eget lag-som sa att jag skulle vara tyst!

Nu lite vila lite middag lite tv lite bt....

• TinkerBelle

Hehehe
    Du är ju tant inte kan du något om fotboll..
    Gu va störd han måste ha varit!
    *fnissar*

passionsblomman skrev 2009-03-28 16:46:36 följande:
    *pustar ut*Då har man langat korvar och kaffe så det står härliga till. och hejjat, men det var visst för högljutt, för deeet var en pappa -i vårt eget lag-som sa att jag skulle vara tyst! Nu lite vila lite middag lite tv lite bt....
  • TinkerBelle

Hehehe
    Du är ju tant inte kan du något om fotboll..
    Gu va störd han måste ha varit!
    *fnissar*

passionsblomman skrev 2009-03-28 16:46:36 följande:
    *pustar ut*Då har man langat korvar och kaffe så det står härliga till. och hejjat, men det var visst för högljutt, för deeet var en pappa -i vårt eget lag-som sa att jag skulle vara tyst! Nu lite vila lite middag lite tv lite bt....
Svar på tråden Tantvarning 3