lillabruden skrev 2009-03-28 00:45:19 följande:
Sallad på träd, gula bomullstussar som blommar och klackar i taket? Det är så man vet att man är i rätt sällskap Jag vet inte vilka blommor ni snackar om men jag älskar Magnolia trädet i full blom (måste ju låtsas att jag kan nåååt....)Dans som får en att gråta;
www.youtube.com/watchvill ni bara se dansen så börjar den vid 2,25 men introt har betydelse.Det är inte dans, det är något mer! Dessa två svävar på moln! Ryser o får tårar....natti själv är jag på jobbet....kram
Verkar som att Laila med partner tittat på denna före. Kläderna är nästan identiska och dansen har sina likheter...
Mitti Prickbrud: Konstigt, när jag läste ditt sorgsna inlägg så dök den låten upp i huvudet. Jag har inte tänkt på eller hört den på hur länge som helst. Och så visar det sig att du själv sjungit den...

Visst är den underbar!
Åh, så kul det hade varit med träff. Känner mig öite "off" här i Gbg. Det är väl jag, lillabruden och Diz som bor längre ner i landet väl? Är helt kass på geografi...
I´m yours: Undrar så hur det är! Hoppas allt är väl. Kram!
Pasionsblomman: Doften av Mimosa (blomman alltså...) schvungar iväg mig tillbaks till min barndom någonstans. Tänk vad dofter och inte minst musik kan fungera som tidsmaskiner.
Skulle gärna åka och titta/lukta på Mimosaträd. Mmmmmmm
Jag älskar också Magnolia. Jag planterade två träd när min 10-åring var liten. Två dgr senare fanns bara "stammen"=en pinne kvar. Ngt djur tyckte uppenbarligen om det.

Rådjur? Älg?? Granne??? Min katt såg i allafall ganska oskyldig ut.