• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Angelikasen

Hejsan alla tanter. Orkar inte läsa ikapp, så är det nåt superviktigt som avhandlats kan ni väl ge en snabb resumè, ni vet en sån där som man får i alla såpoperor...

Idag, nytt lågvattenmärke i min mammas och mitt "förhållande"!

Först skulle jag vara en god dotter och bjuda min mamma på en kopp kaffe och en semla på ett av stans fik, Jaha, kaffet var tydligen fruktansvärt svagt, och nästa gång ska hon nog be om att få en semla utan "damm" på (damm=florsocker)och så var hon tvingad att sitta vid ett bord för två (min syster var med så vi var tre) precis vid dörren för att inte känna sig instängd i en källare. Bageriet ligger på bottenvåningen och man går ner tre trappsteg, så man kan titta ut genom fönstren utan problem.

Sen till det värsta: min syster och jag gick, under tiden min mamma stod och förpestade sina lungor med en cigg, in i en liten butik som säljer the och lite småpryttlar. När min mamma rökt klart kommer hion in, tar ett andetag och säger högt och tydligt: Nej jag klarar inte lukten här inne.
    Där står min syster och jag och får be om ursäkt och förklara för hur mamma beter och uttrycker sig. BARN SKA ALDRIG BEHÖVA FÖRKLARA SINA FÖRÄLDRARS BETEENDE FÖR NÅN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Usch och fy! Det värsta är att hon fattar inte ens vad hon gör, och försöker man förklara för henne så hackar man bara på henne och det är så synd om henne så.

• Tizzeltazz

en rökare som inte klarar doften av the?
    ....intressant....

vad säger din syster?

• Angelikasen

Hon tyckte det var lika jobbigt som jag, men hon blir mest arg... jag blir ledsen istället.

• ingenjörsbruden

Ett tips på hälsokost-preparat är Mivitotal.
    Det är en flytande blandning med alla vitaminer o annat gottigottgott som kroppen behöver.

Jag körde den förra våren när jag kände mig trött o hängig o blev riktigt pigg!

Angelikasen: Fy vilket beteende! Håller med dig! Barn ska inte behöva förklara sina föräldrars beteende för någon!
    Hoppas att semlan uppvägde med sin godhet.

Hemmagjorda semlor är alltid godast!

• Angelikasen

En Semla är alltid en semla och inget kan komma emellan! Jag ska göra egna semlor ikväll tror jag, inte säker på om jag orkar, förkylningen håller mig i ett järngrepp, så egentligen borde jag göra som min son och sova middag, men jag fastnade här hos er istället

• Originalrosen

Angelika,
    Det kommer en tid då man inte längre är barn till sina föräldrar utan man är mer vuxen och mogen i sin relation till sina föräldrar. För vissa kommer det redan i barnaåren (stackars ungar), för andra långt senare. Själv var jag väl sisådär en närmare 35 år innan jag fick en vuxen-vuxen relation till mina päron. (Kanske mer att jag var vuxen och de barn.... )

Äsch, jag förklarar det här uselt, men jag menar allvar. Komplext och svårt att förklara. Hoppas du får ut något av det i alla fall.

• Originalrosen

Vad jag menar är att jag kunde ha överseende med deras beteende på ett annat sätt om jag inte såg på dem som barn BÖR ser på sina föräldrar (dvs upp). Om jag var vuxen i min relation till dem så kunde jag ha överseende - ungefär som man kan ha med en arbetskollega som beter sig knasigt ibland.

• Angelikasen

Jodå, man jag har ingen vuxen-vuxen relation till min mamma, det hade jag när jag var yngre (läs i 10-årsåldern) nu är det mer jag som är vuxen och hon har hamnat i nån sorts trotsålder där allt och alla är emot henne, och det finns ingen på joooorden som har det värre än hon, men det är ju farligt att försöka göra nåt åt sin situation, så kan man ju få slut på saker att gnälla om.

Sen VET jag att det finns dom som har betydligt sämre förhållanden till sina föräldrar och jag lider verkligen med dom, men vissa dagar känns det bara så hopplöst!

Svar på tråden Tantvarning 3