• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Daa

Mmm. Äppelkaka i ugnen.
    Maken kom just in och pratade. Det tog ett tag innan jag förstod att det inte var mig han pratade med. Nån som är bra på bil-el?

MulleNuh, din klänning är jättefin. Så kul att kyrkan var så fin.
    Hittade lillabrudens 4333. Grymt fin den med (är det inte lite konstigt att känna nån sorts speciell gemenskap med en andra som har klänning från Aspera? Nu blir jag orolig, bäst att lägga ned bröllopsnörderiet snart :-P )

• Im yours

Hallå på er! Jag har städat hör o häpna, köksskåp Även om det inte var Gustav Vasa som regerade då jag gjorde det sist. Så var det läääääääääääääääääääänge sedan. Men Hokus Pokus, mina snygga tabletter till köksbordet kom fram! Köpte dem för ett år sedan, det är märkvärdigt hur allt som ställs längst fram i ett skåp, plötsligt trollar iväg sig till bakre ledet.

Hörni mina vänner, jag är antimelodifestivalen personifierad. Men eftersom sonen, och jag använt tid även åt att gjöra en superduper in prinsesstårta. Passade jag på att garnera denna; Melodifestival 2009, med rött gelégegga Blev riktigt fint.

Kladdkakan är klar, likaså bakades de Kolakakor. Såna där möööööööööra, m lite sega. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm..... smaskens. Köpte chips, och dip, samt JULMUST på ICa. Snacka om att här ska svullas

Mulle; Oh så kul, vi vill oxå hitta en charmig kyrka, som rymmer massor av glada, festklädda människor. Bara vi kunde bestämma vart bröllopet ska stå. Jag kommer ifrån S-svalls- området ursprungligen. Hade gärna velat åka häst, o släde till kyrkan, på riktig snö! Men eftersom vi kommer att bo Kullavik, utanför Gbg vi det laget. Sååååå, släden kan kanske bytas ut till vintervagn.

Bra med en festivaltråd, men tårtan stannar hos oss

Här i Örebro är det rugguggleväder idag......... buuuuuuurrrrr. Tur att man gosa ner sig, drick, o äta gott. Och framför allt umgås med sina favvovänner

Just det, jag botaniserade om i vårt galleri igår. Dörren står på glänt
    Kramar till alla.

• Troll1

LillaBruden: Hittade inte din klänning... Det var allt en jobbig hemsida de har. Klänningarna visades inte i nr ordning. Jag blev så nyfiken på hur den ser ut.

Har varit på promenad med mannen och minstingen i över en timme i skohen intill oss. Rejält blandad terräng, så häckmusklerna fick jobba. Tyvärr får jag ont efteråt, men jag måste ut också.

Här har vi dammat på ställen som inte var dammade sedan 1800 kallt.
    Har packat ihop en rejäl kasse kläder mm som ska till Vitryssland. Skickade en omgång i början av december också.
    Ni som ska kasta skor och andra trevligheter, skicka dem till Moldavien, Vitryssland eller Rumänien etc. Där behövs det alltid...
    Kika in på www.hoppetsstjarna.se Fick tag på ett par genom dem som tog hand om det jag hade. Det lustiga var att det visade sig att kvinnan hade arbetat ihop med min mamma på samma skola i många år. Världen är liten. Ett helt fantastiskt par som packar sin minibuss och åker ner själva lite varstans och har även kontakt med lastbilschaufförer som åker till Vitryssland etc 1 gg/månad ungefär. Riktiga eldsjälar! {#lang_emotions_heart}

• passionsblomman

Hej hej Troll! Var har du den där bilden nu då som jag sagt åt dig att visa? Jag lovar att Mulle vill se den och herrtanterna kan behöva livas upp också!

• Troll1

Hämta mig genast om jag blir utkastad pga förgargelseväckande beteende då. LOVA!

• Troll1

passionsblomman skrev 2009-02-07 16:42:11 följande:
    Men... vad nu då??? Varför kunde den inte synas? är det självcensur här???

Jag ser den i tråden. Konstigt!

• Troll1

Det kanske är samma som när vår pudding Johnny D. försvann o kom tillbaka häromsistens.

• lillabruden

Håller med dig om hemsidan!!
    Om du vill prova igen.... gå in på collection, på Bride. Sedan nr 14 i bildspelet ska det vara "min" klänning, nr 4333

Jag har faktiskt 2påsar med kläder jag behöver skänka...så jag ska kolla sidan! Dock inga skor..............................

Troll1 skrev 2009-02-07 16:31:48 följande:
    LillaBruden: Hittade inte din klänning... Det var allt en jobbig hemsida de har. Klänningarna visades inte i nr ordning. Jag blev så nyfiken på hur den ser ut. Har varit på promenad med mannen och minstingen i över en timme i skohen intill oss. Rejält blandad terräng, så häckmusklerna fick jobba. Tyvärr får jag ont efteråt, men jag måste ut också.Här har vi dammat på ställen som inte var dammade sedan 1800 kallt.Har packat ihop en rejäl kasse kläder mm som ska till Vitryssland. Skickade en omgång i början av december också.Ni som ska kasta skor och andra trevligheter, skicka dem till Moldavien, Vitryssland eller Rumänien etc. Där behövs det alltid...Kika in på www.hoppetsstjarna.se Fick tag på ett par genom dem som tog hand om det jag hade. Det lustiga var att det visade sig att kvinnan hade arbetat ihop med min mamma på samma skola i många år. Världen är liten. Ett helt fantastiskt par som packar sin minibuss och åker ner själva lite varstans och har även kontakt med lastbilschaufförer som åker till Vitryssland etc 1 gg/månad ungefär. Riktiga eldsjälar!
  • Troll1

lillabruden skrev 2009-02-07 16:50:50 följande:
    Håller med dig om hemsidan!!Om du vill prova igen.... gå in på collection, på Bride. Sedan nr 14 i bildspelet ska det vara "min" klänning, nr 4333 Jag har faktiskt 2påsar med kläder jag behöver skänka...så jag ska kolla sidan! Dock inga skor..............................

Jag ska kika igen. Det är inte säkert att de har ngn insamling sådär just nu, men jag skickade julpaket till familj och till barnhem i vintras, därför kontaktade jag dem för att höra närmaste uppsamlingsställe. Då fick jag ett telnr till det där paret.
    Annars har kyrkan ofta insamlingar som går till olika ställen.
    Jag kan varmt rek att skicka julpaket! Jisses, vad roligt vi hade när vi handlade. Hittade massor, både julklappar och mat o godis... Tänk så glada de måste blivit när de fick paketen. De har ju inget.
    Man kan se bilder från utdelningen på Hoppets stjärnas hemsida.

Svar på tråden Tantvarning 3