• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • FruTez

Nibla: Krya på dig! *kramar om*

Carma: Jag köpte blockljus i veckan som jag tänkte jag skulle pimpa. SÅ googlade jag på pimpa blockljus och då kom dina bloggar upp på första och andra plats i sökningen!

Idag känner jag mig lite piggare... fast det kan ju bero på att jag sovit 11 timmar! Somnade under melodifestivalen och sov sedan som en stock. Verkar som att kroppen behövde det pga. den jädra förkylningen. Har hosta och snuva idag med så jag får se ifall det blir jobb imorgon. Känner mig lite piggare idag ändå.

Dagens 3 positiva:
    1. Känner mig lite piggare idag
    2. Det är fortf. snö ute (trots töväder)
    3. Jag har hela dagen på mig att vila upp mig

• Ab fab

stackars di gi nibl- hoppas du kryar på dig o att lilla fröken L inte blir smittad

bra saker idag
    1 sovmorgon
    2 gröt till frukost
    3 städat hemmet
    4 lagat köttfärssås att frysa in
    5 det blir chokladpudding till dessert idag
    6 promenad i solen med make, mor o Knut

• Nibla

Fy farao, nu måste jag klaga lite till. Har nu 39,5 i feber och är alldeles svag.
    N fixar i Lillans rum och lillan ligger bredvid mig i sängen och tittar på mig med sina blåbär till ögon och är hur snäll som helst. Precis som om hon känner på sig att jag inte mår bra.

• Ab fab

Stackare- hoppas det snart blir bättre. Hög feber är läskigt

• FruTez

Nibla: Usch då... det låter som att du är däckad! Hoppas verkligen att det går över fort!

• Carma07

Nibla: Usch, vad trist. Jag slapp iaf feber när jag åkte på det. Kommer N stanna hemma imorgon med er? Krya på dig!!

Tez: Jaså minsann, man är så populär. Hoppas du hittade lite fler sidor så du får mer inspiration än vad du redan har.

Idag har vi haft pysseldag här hemma. Lilltjejen var snäll och med hyfsat på noterna så man fick lite gjort. Blev mest att stämpla upp av deras nya stämplar. Och jag som hade bestämt att inte göra det. Fortsätter att pyssla färdigt nu när alla sakerna ändå är framme och jag har idéerna och inspirationen.

Min dagens lista.

1. Pysseldag.
    2. Allt funkade bra med pyssel och lilltjejen.
    3. Vår lilla kexchoklad fyller halvår idag.

• Linum

Hej girls!

Mina tre positiva:
    1. Jag ska snart äta fisksoppa
    2. Vi har haft en trevlig helg hemma i Dalsland
    3. Det vankas ett avsnitt av Hells Kitchen till maten

Vi har varit hemma hos mor & far i helgen. Trevligt med mycket tjat och vin och spel och sen kväll och... ja allt möjligt som vanligt.

Nibla: Krya på dig! Äckelpäckel att ha magsjuka, även om jag aldrig haft det själv (har bara varit matförgiftad mig veterligen).

Vi syns på tisdag, en del av er!

• Frujj

Godafton mina damer

Nibla: Usch din stackare för o få magsjuka
    Jag var aldrig i kontakt med amningshjälpen när jag hade mjölkstockning för de hade bara öppet några timmar i veckan på vardagar och såklart är det ju givet att man får problem när det är kväll eller helg. Jag ringde förlossningen första gången (hade det igen sen för inte så länge sen) och fick lite goda råd från bm där.
    Jag fick inte heller nån knöl eller så i bröstet utan var mer öm, och så blev det en röd fläck eller hur man ska säga. Kolla dig i spegeln så ser du säkert. Fick rådet att amma mycket på det bröstet som var stockat, läs mer här: www.amningshjalpen.se/radgivning/mjolkstockning.htm
    Krya på dig!

• Frujj

Mina dagens tre positiva
    1. Har träffat en kompis o hennes familj idag, har inte setts på två år så det var kul
    2. Lillebror har somnat tidigt ikväll, så skönt! Tidigt är kl 21.30 istället för 24.00
    3. Kladdkakan var väldigt god.....

• Ab fab

Hej
    hoppas ni mår bättre allihopa som varit sjuka. jag är lite sömnig idag men annars ser det ut att bli en bra vecka

Skall vara ledig på fredag- min vännina är på besök. Långlunch o shopping. Helgen skall vi åka bort- 8 st- de vet inte vart de skall- jag har fixat allt (hus, meny, vin, presenter, happenings) De har fått ett "kidnappningsbrev" o skall bara ha med sig själva o pengar o vänta på mig lördag morgon

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas