Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Nibla: Det finns en del pengar att spara på att byta och bli helkund (på vilket ställe det än må vara). Ni verkar ju vara rätt duktiga på att sanera er själva
Det är inte roligt när man måste hålla hårt i pengarna för att det ska gå runt, men du har ju helt rätt i att man ändå har det ganska bra...
Frujj: Vi har också en väldigt ambitiös excelfil. M har lagt ner en del tid på den och lagt in en massa makron etc.. Jobbigt bara man tänker på det Den funkar väldigt bra i alla fall!
Aldrig kul när flera fakturor och tunga poster kommer samtidigt. Vi lägger undan varje månad till tyngre poster så att det inte ska kännas så eländigt när man väl ska betala dem. Fast 3500 kr i månaden till CSN är ju aldrig kul att lägga undan...
Nibla det finns nån sida som heter elskling.se där man kan jämföra elpriser. Har inte testat den har bara hört reklamen på radion
Frujj: Ska genast kolla på den. Har också hört reklamen.
Nu har ni ett mail fyllt med galla i er inbox....
Nu måste jag ta o städa. Vem och varför uppfanns dammråttorna?
Jag kom fram på Ticnet för att köpa biljetter till U2!!! Ringde till N och berättade varpå han säger "Men det är ju mitt i semestern". Det jag undrar är om han köpt biljetter i smyg för att överraska eftersom jag så hemskt gärna vill gå, eller om han verkligen säger så för att det ÄR mitt i semestern.
Är det det senare, så blir jag riktigt besviken då jag hemskt gärna vill gå. Hm......
Har ju inte direkt pengarna att bara köpa biljetter för 1300 spänn heller för att vara på den säkra sidan......
Nibla: Men köpte du några biljetter då? Eller hoppade du över det för att N sa så?
Nibla: När jag äntligen kom fram efter flera timmar, så var biljetterna slut!! Får se vad som händer. Makens arbetskamrats frus kompis kanske hade fått tag på biljetter. *fnissar lite åt relationen*
Hur gjorde du, köpte du biljetter?
Nej, jag köpte aldrig några biljetter....
Tjingis i stugan
Nibla: Känner igen mig ang ekonomin. Och eftersom vi har varit bra på att spara inför huset, bröllopet, buffert till föräldraledighet så har vi använt sönder våra kläder och nu är det inte bara fråga om VILL ha nya kläder utan behöver hela kläder. Vet att det kommer att lätta (enligt min budget) om en, två månader.
Vi (eller rättare sagt jag) har också ett ordentligt excelark med vår ekonomi. Jag vet exakt vilka räkningar som ska komma och på ungefär hur mycket. Fast idag blev jag glatt överraskad när vi fick bensinräkningen och den var en tusenlapp mindre än vad jag räknat med. Tänkte inte på att maken knappt varit hemma och bilen mest stått hemma. Det betyder en tusenlapp mindre från sparkontot för att fylla på.