Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Hatar också när man får kommentarer om spindlar, "men de är inte farliga, de kan inte göra dig något". Vad har det med saken att göra. Det vet man ju och det är inte det man är rädd för. Det är bara en hemsk obehagskänsla i kroppen. När jag ser småkryp och speciellt spindlar så kryper det i hela kropppen på mig och det känns som om man har spindlar överallt på sig vilket inte underlättar paniken.
Tezz: Vi åker imorgon eftermiddag och kommer hem igen på måndag nästa vecka. Vi kommer att ta med datorn och förhoppningsvis får vi logga in oss emellanåt så vi kan uppdatera bloggen och här.
Otålig dotter, måste försöka få henne att sova.
Godmorgon
Nu är vi sjuka här igen. Eller vi och vi, men lille O ligger med 39 graders feber och har hållt oss vakna till och från hela natten. Hade tänkt åka till Coop och handla idag (måndagsnöjjet) men får ta det när maken kommer hem från jobbet istället.
Ab: Den där klämkäcka kommentaren om att det är ett friskt hus när det bor spindlar där har jag hört är "fel" det är tvärtom var det nån som sa, så du kan väl alltid kontra maken din med det.. hehe
På tal om läskiga spindlar, när vi var och hälsade på mina kusiner i Australien för många år sen, så gick min kusin i deras ovårdade gräsmatta (det var mer en äng...) med gummistövlar.. gissa vad som åkte med som fripassagerare INUTI hennes stövel... en giftig spindel.. usch!
Frujj- om du har lite mer bakgrundsmaterial på att det är fel så tar jag tacksamt emot. Ser fram emot att trycka till Herr R rejält
På tal om spindlar och Australien. När N bodde i Amsterdam hade en aussie roommate som alltid vände upp och ner på skorna innan han tog på sig dem, av gammal vana för att bli av med giftiga spindlar. Tror nog inte det finns så många i Amsterdam.....
Idag ska vi på babysim igen, sen blir det lite handling. Jag ska testa två nya recept. Morotssoppa till lunch och bräckt kassler med ananassalsa till middag.
Nibla.. usch men det finns så många giftiga spindlar Down under... *brr* Det är vanligt att man har vita väggar där bara för att man ska se dem, men min morbror köpte ett hus med tegel på insidan - mörkt och murrigt och bra gömställe för spindlarna... usch!!!
Tror det var en svarta änkan som hoppade ner i min kusins stövel, hon hade en stooor ful svullnad på benet sen.
Ab ska kolla upp det där med hus o spindlar.
Hur länge är du i Barcelona btw?
Hade tänkt åka in till stan på onsdag lunch, men nu får jag se hur det blir med tanke på feberbebisen här.
Förr hade jag alltid en dröm om att åka till Australien tills jag kom på hur mycket och stora, ludna spindlar de har där. Usch!! När jag har varit ute och rest har jag varit rädd för just småkrypen och när vi var i Kenya fick jag tipset att inte ha sängen intill väggen för att slippa kackerlackor. Så varje kväll skakade jag ur lakanen och möblerade om så min säng stod en bra bit från väggen. Funkade alldeles utmärkt för jag har än så länge inte stött på en läbbig kackerlacka.
Skulle egentligen åkt iväg på babymassage idag men det funkar inte alls. Strax efter nio var hon jättetrött och kinkig och försökte få henne att sova tidigt men det gick inte. Har lagt henne nu och förhoppningsvis sover hon. Ska kolla snart. Har massor av ärenden att göra och ska hämta dopklänningen innan lunch.
Frujj: Trist med sjukstuga igen. Hoppas det bara håller sig till lillebror den här gången.
Carma: Är det denna helg ni har dop?
Ab: Det verkar vara delade meningar om spindlar trivs i bra eller dåliga hus om man surfar runt lite på det.
Hittade i byggahus.se forum att spindlar (vissa arter) lever på andra mindre insekter.
Insekterna trivs ofta i fuktiga och mörka miljöer. Många spindlar innebär ofta att det är god tillgång på föda där. Dvs har Du ett fuktproblem som drar till sig insekter och därefter spindlar?
(kopierade det sista från forumet)
Frujj- tack.. Hihi... det skall jag reta maken med
Är i Barcelona tisdag kväll o dagen
Ab: