• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Tezz: har köttfärsen tinat i kylen så är det nog ingen fara att använda den imorgon. Men lukta på den för säkerhets skull! Köttfärs är känsligt....

Kör dagens tre positiva för att hålla andan uppe:
    1. Har varit på en 1½ tim lång promenad i det härliga vädret idag
    2. Har fått gjort lite nyttigheter här idag
    3. Blev väckt av bruset och suset från dammsugaren igår morse (tillhörde ju eg igår men lever på det idag oxå ) och det var inte jag som höll i dammsugarslangen...

• Carma07

Dagens tre positiva - om än lite sent.

1. Sovmorgon idag
    2. Vaknade upp till nybakade bullar.
    3. Druckit ett glas vin i helgen som jag längtat länge efter. (Och precis som Frujj så tillhörde det egentligen igår men lever på det ännu)

• Nibla

Ok mina tre positiva:

1. Varit på en långpromenad
    2. Varit i trädgården och grejat
    3. Mamma, pappa och syrran var här på en fika i eftermiddags.

På söndagar går N på babysim med lillan och det är skönt att få den stunden för sig själv. Vila, scrappa, lösa korsord, dröna framför TV:n eller bara skrota. Men idag skulle svärmor med på babysimmet så då kom svärfar hit under tiden. Åhhhh, jag som sett fram emot min ensamtid!! Jag begriper mig inte på fenomenet med kvinnor som inte kan köra bil själv utan måste ha gubben till att skjutsa dem. Varför är det så???

• Frujj

Nibla: Förstår preciiiiis vad du menar med "den missade ensamtiden". Så trist när man längtat efter den där lilla värdefulla stunden. Men du passade väl på och frågat Herr Nibla om det där som vi pratade om när ni var här (tror jag eller har jag skrivit det i nåt mail till dig?) *fniss* (bada isvak)

• Nibla

Frujj,
    Fasen det har jag glömt!

Missförstå mig rätt, jag tycker jättebra om min svärfar så det var inte där skon klämde. Ibland vill man bara vara för sig själv. Ibland när jag diskar eller dammsuger och N har lillan så kan jag se det som "ensamtid". ......

• Carma07

Godmorgon

Idag är det massor av ärenden och massor att göra inför Norrlandsresan och dopet. Har precis skjutsat maken till jobbet för att ha bilen. Ska nog börja med en kopp kaffe och planera hur jag bäst lägger upp dagen.

• Ab fab

God morgon
    Vilken dimma! Ser inte ens över älven idag.

Tre bra saker idag
    1. sovit i min egen säng o inte svärföräldrarnas bäddsoffa
    2. sovit med påslakan o inte över/underlakan o filt *hatar sån bäddning*
    3. i morgon åker jag till Barcelona

• Ab fab

ang spindlar... är ju inte jätteförtjust i spindlar men det som retar mig mest är när jag klagar på dem svarar alltid käre (....) maken att "det är ett friskt hus om det finns spindlar" i värsta scoutstil. Grrrrr

• FruTez

God morgon!

Abbe: Hatar den kommentaren. En annan som jag får höra från min egen make är "ja men den är ju såå liten *måttar med handen* och du är ju så stor! Dessutom är den ju inte giftig."

*Muttrar* Även om spindeln inte är giftig så är den läbbig ändå!

Carma: När åker ni och när kommer ni hem?

Tjohoo... på fredag NÄSTA vecka är det vår After Work! *längtar*

• Ab fab

innan nästa veckas AW skall mamma o jag göra make up på MUS så jag kommer vara elegant eller clownlik...

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas