• rosarosen1

Hur gör man? Bjuder man respektive som man aldrig träffat?

Jag vet att frågan varit uppe tidigare, men hur gör jag?

Vi ska gifta oss utomlands i augusti och tänkte skicka ut inbjudningar nu eftersom det fortfarande är hemligt. För att gästerna ska få en chans att kunna planera så skickar vi ut dem redan nu. Men hur gör man med kompisar's respektive som man aldrig träffat? Känns väldigt konstigt att bjuda dem. Eller?

• Svar på tråden Hur gör man? Bjuder man respektive som man aldrig träffat?
  • älskarlivet

Fast jag är inte så ego så att jag blir sur eller arg om hon gör det här valet. Visst är det tråkigt och tramsigt, men inget jag hänger upp mig på. Kommer ha ett underbart bröllop ändå!

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 19:03:05 följande:
    Och det är där jag menar att synen på vänskap kommer in. Det är självklart för mig (och mina vänner) att en viktig händelse för min vän är en viktig händelse också för mig och vice versa. Vi både tar och är del i varandras liv.
  • älskarlivet

Jag har en vän som gifter sig utomlands också till sommaren. Är jag en dålig vän då om jag inte åker för att vi redan ska utomlands en gång i sommar?

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 19:03:05 följande:
    Och det är där jag menar att synen på vänskap kommer in. Det är självklart för mig (och mina vänner) att en viktig händelse för min vän är en viktig händelse också för mig och vice versa. Vi både tar och är del i varandras liv.
  • MolsonCanadian

Nej, jag har redan förklarat skillnaden mellan att skita i och att inte kunna. Vad i min förklaring var otydligt?

älskarlivet skrev 2008-12-11 19:07:45 följande:
    Jag har en vän som gifter sig utomlands också till sommaren. Är jag en dålig vän då om jag inte åker för att vi redan ska utomlands en gång i sommar?
  • älskarlivet

Men jag ser inte det som att min vän skiter i vårt bröllop, hon kan inte för hon vill inte lämna iväg sin son..

Men jag skiter väl i så fall i min kompis bröllop också om jag inte kommer för att det är utomlands.. Pengar har jag så att jag kan åka ju...

'

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 19:09:30 följande:
    Nej, jag har redan förklarat skillnaden mellan att skita i och att inte kunna. Vad i min förklaring var otydligt?
  • älskarlivet

FAst samtidigt har jag min egna bröllopsresa som är 2 veckor, blir hemma någon vecka och ska iväg igen.. Ska all min semester gå åt resor då?? Ska inte jag få vara bara lite ledig? Dessutom hade jag fått åka själv ev eftersom min sambo nog inte kan ha mer semester än när vi har bröllop+resa..

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 19:38:45 följande:
    Hon vill inte, för att du inte har bjudit hennes son. Javisst, har du råd och möjlighet så skiter du i henne också. Jag menar fortfarande att det är så att en vän skiter man inte i. Man skiter inte i vad som sker i en väns liv och man skiter inte i en så stor händelse som en väns bröllop. Att skita i en bekant som man super till med ibland är något helt annat.
  • älskarlivet

FAst samtidigt har jag min egna bröllopsresa som är 2 veckor, blir hemma någon vecka och ska iväg igen.. Ska all min semester gå åt resor då?? Ska inte jag få vara bara lite ledig? Dessutom hade jag fått åka själv ev eftersom min sambo nog inte kan ha mer semester än när vi har bröllop+resa..

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 19:38:45 följande:
    Hon vill inte, för att du inte har bjudit hennes son. Javisst, har du råd och möjlighet så skiter du i henne också. Jag menar fortfarande att det är så att en vän skiter man inte i. Man skiter inte i vad som sker i en väns liv och man skiter inte i en så stor händelse som en väns bröllop. Att skita i en bekant som man super till med ibland är något helt annat.
  • MolsonCanadian

I min värld är det ingenting som spelar roll i en vänskap. I bekantskap och kompisskap - visst. Men jag skulle aldrig missa en väns bröllop med en sådan motivering.

älskarlivet skrev 2008-12-11 19:56:48 följande:
  • älskarlivet

Den vännen som gifter sig utomlands är en av mina bättre vänner, men vi har ett stort bröllop själv 1,5 månad innan hon själv gifter sig.. Hon visste om att vi skulle gifta oss när hon och hennes sambo började planera sitt..

Och åka långt ner i södra Europa vet jag inte om jag vill själv.. Då blir det bara tur/retur till hennes bröllop och ska jag åka så långt vill jag vara där en vecka minst och det kan jag inte om jag åker själv..

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 20:03:52 följande:
    I min värld är det ingenting som spelar roll i en vänskap. I bekantskap och kompisskap - visst. Men jag skulle aldrig missa en väns bröllop med en sådan motivering.
  • MolsonCanadian

Och jag vidhåller att det handlar om olika syn på vänskap.

älskarlivet skrev 2008-12-11 20:06:10 följande:
    Den vännen som gifter sig utomlands är en av mina bättre vänner, men vi har ett stort bröllop själv 1,5 månad innan hon själv gifter sig.. Hon visste om att vi skulle gifta oss när hon och hennes sambo började planera sitt.. Och åka långt ner i södra Europa vet jag inte om jag vill själv.. Då blir det bara tur/retur till hennes bröllop och ska jag åka så långt vill jag vara där en vecka minst och det kan jag inte om jag åker själv..
  • älskarlivet

Ja det är det säkert, men jag tycker inte heller man kan kräva något av en vän.. Man kan inte kräva att de ska ge upp allt bara för den andres skull, när det gäller ett bröllop!

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 20:15:38 följande:
    Och jag vidhåller att det handlar om olika syn på vänskap.
Svar på tråden Hur gör man? Bjuder man respektive som man aldrig träffat?