MiaAnd skrev 2008-12-10 18:09:58 följande:
Verkar vara ett väldigt hett ämne det här... Vilket gör det ännu svårare och ger än mer dåligt samvete för att man inte kan eller vill bjuda alla. .....
Sen finns det ju ett par stycken respektive vars sällskap vi inte uppskattar och jag vet inte, men många tycker säkert att man ska respektera sina vänners val av partner....
Men när man vet att vännen ifråga mest är tillsammans med personen i brist på bättre alternativ känns det inte som att det är så viktigt för nån att den personen får följa med. Eller vad säger ni?
.....
För mig handlar det varken om rättvisa eller samvete, utan om omtanke och respekt för mina gäster. Jag bjuder in dem till fest, inte som publik till "min stora dag".
För mig är det en självklarhet att respektera sina kompisars val av partner! Även om det förvånar mig ibland och jag kan undra vad sjutton de ser hos varandra så har jag inte med det att göra.
Och det gäller även dem som är tillsammans av ren lättja.

Den personen kanske tycker att det är jättetrist att andra blir bjudna med respektive, medan hon/han får komma ensam? Varför räknas man till singlarna när man har en respektive? Det finns ju en anledning till att de är tillsammans, och då kan det ju faktiskt betraktas som viktigt. Jag menar, om man hellre är tillsammans med någon än att vara singel så vill man kanske ändå bli betraktad som en del av en enhet. Som också borde bli inbjuden. Eller hur?