lillesessan skrev 2008-11-12 20:32:05 följande:
Jag tycker inte det handlar om att välja mellan han och hans fru, jag förstår hur dem flesta här tänker men denna dag tycker vi skall vara fylld av glädje och kärlek INTE av människor nj inte tycker om. Klart att man i vissa fall, kanske till och med de flesta bör bjuda den respektive. Men vem har bestämt att det måste vara så? Handlar det om hämd och att va bitter, fine kanske man kan släppa det? men som i ex vårt fall förstörde han en hel bröllopsfest för ett år sedan och vill inte riskera att det händer igen. För det var inte trevligt. Det var rent ut sagt obehagligt. Ni måste följa känslan...alla dessa måsten...ta bort dem och gör som NI vill och känner men som jag skrivit tidigare kolla med killen innan för det kan ju bli starka konsekvenser. Lycka till!
Jag tror inte att någon av oss här som förespråkar att TS bör bjuda dem båda har påstått att det måste vara så. Personligen trodde jag att vi pratade om vad man bör göra som god vän och värd/värdinna för festen. Till att börja med finns etikettregler, vilka man inte helt och hållet kan ignorera när man ställer till med fest. Visst, till stor del tycker jag absolut att man gör som man vill, missförstå mig inte, men vissa sociala spelregler får man faktiskt följa om man tänker ordna en stor bröllopsfest. För övrigt precis som livet i stort. Vidare tycker jag att den aktuella frågan mest handlar om hur man behandlar sina vänner, och inte hur man måste göra enligt vissa regler. Jag tycker att det är respektlöst att behandla sina vänner så, åtminstone om det är en fest där man i övrigt bjuder vännernas respektive. Men naturligtvis är det inget man måste göra, det är helt och hållet upp till var och en hur man beter sig mot folk. Och vi som diskuterar här vet ju inget om TS relation till personen (killen alltså) ifråga, och hur vederbörande skulle ta det. Vi ger ju bara vår syn på det hela, men i slutändan är det naturligtvis TS själv som avgör. Och nej, det finns inga "måsten".