• Fjälbacka 2009

svärföräldrar så besvikna

Min blivande fick ett mail idag från sin far som uttryckte sin besvikelse att vi har valt ett barnfritt bröllop. Eller det va inte barnfriheten han va besviken på utan att vi även har räknat med min blivandes systerdotter alltså deras barnbarn 4 år. Det hade gått upp för honom nu. Min blivandes mamma har redan pikat det sen vi berättade om bröllopet...
    Jag blir så frustrerad. Jag tycker att inga barn är inga barn spelar ingen roll om det är familjbarn eller inte. Hur ska jag tackla detta. Det känns som dom är besvikna på allt (de har massa egna tankar och ideer) men väldigt besvikna om vi inte tar med deras barnbarn. pust måste bara skriva av mig. Är arg och ledsen samtidigt.

• Svar på tråden svärföräldrar så besvikna
  • älskarlivet

Det är ert bröllop, ni bestämmer. Däremot tycker jag att syskonbarn tillhör familjen. Vi kommer därför ha barnfritt bröllop men mina syskonbarn får komma..

• Fjälbacka 2009

älskarlivet:jag har ju tex tre gudbarn som inte får komma. Har du någon liknande? Funderar på vad de skulle tycka då och då har man plötsligt 4 barn

• Hoppfull2008

Det skulle jag strunta fullständigt i om jag va du! Förstår inte hur folk är skapta som lägger sig i hur andras fester ska gå till. Särskilt en så viktig fest som er bröllopsfest. Stå fast vid ert beslut är min åsikt!

• älskarlivet

Jag har väl 8 kusinbarn + 3 kompisars barn som inte kommer få komma..

Men så klart gör ni som ni själva vill!

Fjälbacka 2009 skrev 2008-10-30 16:51:29 följande:

älskarlivet:jag har ju tex tre gudbarn som inte får komma. Har du någon liknande? Funderar på vad de skulle tycka då och då har man plötsligt 4 barn
  • 20090725

min blivande har tre barn som kommer att medverka på bröllopet och middagen... deras mamma kommer dock å hämtar dem efter maten.. har jobbat på ett flertal bröllop å vad jag tror så tror jag att har det bättre hemma med en barnvakt... MEN problemet med nära släktingar är att de flesta barnvakter kommer att delta på bröllopet...

vi kommer att skriva i inbjudningarna att: Vi tror att barnen har det bättre hemma men om det absolut inte går att ordna med barnvakt så är dem självklart också välkomna. Tänk på att middagen tar ett tag och barn oftast inte har tålamod till att sitta så länge!

• LirreMagic

En liten fråga bara, vad tycker 4 årings föräldrar? Kanske tycker de som många andra föräldrar att det ska bli skönt att få gå på fest utan sitt barn?
    Jag tycker du ska stå på dig. För allvarligt talat, hur kul kommer ett ensamt barn ha på en vuxenfest?

• Fjälbacka 2009

Jag förstår inte heller hur hon skulle tycka att det va kul att vara på bröllop med bara vuxna, ensamt barn, vara tyst, sitta still osv. Föräldrarna tar nog gärna med henne! Inte ska man lämna bort sitt barn heller....
    Jag ska verkligen stå på mig. Det är inte lätt.
    I sådana här lägen önskar man att man bestämt att gifta sig i smyg.

• LirreMagic

Försök stå på dig, och använd eventuellt som argument att du tänker på henne just eftersom hon blir ensamt barn osv..
    Lycka till!

• ingenjörsbruden

Aaaa blir så irriterad när folk lägger sig i...har ni valt barnfritt så är det barnfritt...ert bröllop = ert beslut!

Släng tillbaka det till svärisarna....hur hade de själva känt det i er sitts.......varför skulle VISSA barn få vara med men inte andra?! Inte roligt eller lätt att ta ett sånt beslut.

Sen tycker jag inte att alkohol o barn går ihop riktigt....

Usch va arg o osympatisk jag lät!

Lycka till!

• celtic

Vi ska också ha barnfritt och jag har inte hört något ännu men jag bävar för sådana här situationer. Barn på vårt bröllop är inget alternativ så jag kommer att stå på mig och tycker du ska göra detsamma. Jag var ett sånt här barn som blev medsläpad på alla fester när jag var liten och det är inte kul att sitta där och inte tycka om maten, lyssna på tråkiga tal, tjata på föräldrarna om att åka hem m.m. Några i min släkt har också lagt sig i mycket om hur vi ska göra med allt kring bröllopet, jag bråkade med dem och blev arg och less först men nu har jag en ny taktik. Jag berättar inget om bröllopet när jag pratar med dem, involverar dem inte i planeringen. Allt får bli en överaskning istället.
    Lycka till!

Svar på tråden svärföräldrar så besvikna