• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Linum

M blev också av med jobbet sitt... fast han kände det på sig och har redan annat på G. Tur att han är driftig!

Det är helt sjukt vad många det är som blir arbetslösa nu! Måste ju vända snart tycker man, fast detta är ju tyvärr bara början.

Året är ju inte slut än för vår del. Det kan med andra ord hända ännu mer skit...

Godnatt!

Ps: Granen står väldigt grön och extremt grann i stugan!

• Ab fab

Hur var spa-dagen Linum?

Igår var en Tycho Brahedag. Duschade på gymet o tappade en lins. Gick enögd hela dagen.... Renoverar en stol o satte en kniv i tummen naturligtvis. Tur att man har Hello Kitty-plåster i rosa....

• Frujj

Godmorgon Ladies!

Linum: Tråkigt för M
    Tycker man får en obehagskänsla när det kommer det ena varslet efter det andra, vart ska detta sluta??

Har haft en helvetisk natt, W är ju krasslig och har hostat hela natten, dessutom har lille O varit vaken till och från hela natten, har velat äta, skrikit, försökt äta och skrikit lite till. Nu på morgonen upptäckte jag att även han har lite feber

Har just gjort en kopp te och den var iallafall väldigt god

• Ab fab

Stackars dig. vilken natt. Hoppas alla piggar på sig lite.

• Frujj

Tur det har snöat lite så det lyser upp lite grann iallafall.

Tezz: Välkommen hem, ser fram emot att se dig här på tråden igen!

Nån som vet var man köper en tekanna i rostfritt stål? Jag vet, det låter hemskt men det finns en "engelsk" variant som min pappa önskar sig i julklapp, har letat lite på nätet men det finns ingen sån jag tänker på.

• Frujj

Nibla: Tack för godistipsen, det lät inte helt fel med chokladtryffel med apelsin... mmm

• Ab fab

ja välkommen hem fru T - kommer ner o hälsar på dig sen.

jag sjöng glatt i morse. Ja hur glatt det nu kan bli när klockan 0630. jaaa sseeee det snööööar... R såg inte glad ut.

Menar du elektrisk vattenkanna? Antingen Bagarne o Kocken
    www.bagarenochkocken.se/shop/. Eller den engelska affären på Plantagegatan (eller om det är Prinsgatan)

• Frujj

Konstigt, vi ska ju ha dop nästa helg, och prästen skulle höra av sig i början på dec. Det är ju bra om man pratar ihop sig lite med honom.. och han bör ju veta namnen i förväg...
    Men inte ett ljud därifrån, får väl ringa dem senare idag så att vi inte är missade!

• Frujj

Ingen som råkar ha ett recept på nåt som liknar typ såna där Lonka-kolor?? Det är som ljus fudge som ramlar ihop i munnen....

• Linum

Frujj: Jag tror att de har sådana på antingen lilla teaffären vid Kungsportsplatsen eller på Kahls kaffe på Korsgatan. Det ligger en tehandel inne i Mölndals centrum som kan ha.

Spa var bra! Fick en kurbehandling med alger och annat bös - jätteskönt! Maten var jättegod och sällskapet trevligt (mor+syster).

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar