• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Nibla

Carma,
    Lustigt att man kan glömma de enklaste sakerna! Jag har några gånger gått upp på övervåningen för att hämta mina glasögon, kommit på andra saker att göra på vägen och totalt glömt bort att hämta dem. Haha!

Förresten, kan inte du ta kort på chokladasken du scrappat? Jag är lite sugen att försöka mig på att scrappa en sån till min faster som vi ska till på julafton.

• Carma07

Nibla: Det ligger en bild på min blogg och här hittade jag ett bra och enkelt sätt att göra det på;

inkywings.blogg.se/index.html

beskrivning i lucka 8.

Jag har några askar sedan innan och har planerat i över ett år att klä dem, men inte kommit mig för och inte heller klurat ut hur jag skulle göra det på ett bra sätt. Och tur var väl det för jag tror att jag hade gjort det på ett mycket krångligare sätt. Så som de har gjort i länken var väldigt smidigt och enkelt och gick ganska fort att göra. En väldigt uppskattad present och lite roligare sätt att ge bort en chokladask på.

• Nibla

Å, det måste jag försöka mig på att göra!!! Jättefint!

• Ab fab

Idag håller jag alla tummar jag har!

• Bauti

Heluu girls

Har inte haft tid att hänga här.
    Är ledig idag. Men massa ärenden skall utföras.
    Här hemma är det lite kaos. P har så mycket att göra att han snart inte orkar mer.
    Ledningen har tom sagt att det är ohållbart så som dom jobbar nu. Men vad skall man göra när lagren måste lättas.
    Han är i alla fall glad för att han har kvar jobbet. Ingen har fott gå på hans avdelning. Kan ju vara fel ände att skära i.
    Vem skall då få in pengarna till företaget?
    Han gjorde sin månads budget på 2½ dag. Då kan ni tänka er att det är fullt ös.
    I morse började hans telefon att ringa kl 07.00
    Han har minst 25 missade samtal per timma och mailboxen är sprängfull.
    Så vi båda längtar tills Thailand nu. Känns som om det finns ett ljus i tuneln.

• Ab fab

ta hand om er Bauti. En utmattad make är inget att stå efter.

• Carma07

Är det idag som vi håller tummarna för Nides?

Nibla: Prova att göra en ask. Det är både lätt och roligt.

Bauti: Låter tufft med makens jobb. Förstår att ni längtar efter semester.

• Nibla

Carma,
    Kan behöva lite guidning dock, tyckte de rundande kanterna runt om såg lite trixiga ut.

Vi håller även tummar och tår för Herr Linum!

• Ab fab

japp Nides o hr Linum får besked idag

• Carma07

Då håller jag alla tummar och fingrar jag har. Lånar även lilltjejens, hon är bra på att hålla tummarna.

Nibla: Skulle vi fika någon dag? Hinner du något innan jul?
    Jag skar med en kniv runt kanterna. Det var lite trixigt med locket som var lite ivägen, men kändes lättare än att försöka klippa. Man skulle kanske kunna göra en mall och klippa till innan och sedan passa in när man fäster pappret.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar