• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Nibla

Ab,
    Vill du gå med på julkonsert i Lerums Kyrka den 17:e? Kostar 50 spänn.

• Frujj

Linum: Typ den sitsen Es pappa hamnade i nu!

• FruTez

Halloj tjejer!

Väldigt va ni varit aktiva ida. Första dagen, tillbaks på jobbet. Känns att man har haft semester. Hade ett möte med chefen och hon pratade om luciafirande den 12:e. Jag hade ingen koll och var tvungen att kika i almanackan. Oj, det är ju redan imorgon! *ler* Skön känsla!

Man blir ju lite orolig när man läser om alla uppsägningar. Än så länge är det lugnt för våran del, men man vet ju aldrig.

Frujj: Jobbigt med feber och förkylning på de små. Hoppas de kryar på sig snarast! Såg du förresten "koblajan"?

• Frujj

Tezz: Oj jag tänkte oxå oj! när jag läste att det var Luciafirande imorgon. För mig är Lucia om tidigast sisådär en tre veckor

• Frujj

Tezz igen: Jajamen jag såg koblajan! Låter gott hihi Men är det vanlig mjölkchoklad man ska ha eller block?

Hur har ni haft det i värmen?

• Carma07

Godmiddag i tråden. Här ligger man och sover gott i soffan och så är det livat i tråden:

Linum: Kul att du jobbar hemifrån idag så det blir lite fart på tråden. Typiskt just idag när jag sover och inte har riktigt tid. Tråkigt för M när han precis hade hittat ett jobb som han trivdes med. Men kanon att han har annat på gång. Nu måste det väl ändå vara det sista bedrövliga som händer er i år. Nästa år kan BARA bli bättre.

Frujj: Usch, vilket elände hemma hos er fortfarande. Hoppas det går över snabbt.

Nibla: Stackars lilla Doris.

Tezz: Välkommen hem. Kul att se dig här igen.

• Linum

Jag ska skriva en årskrönika på min blogg innan nyår... Den kommer att vara full av positva upplevelser!

• Carma07

Linum: Det brukar vara så när man kollar på det att dem kommer troligtvis vara fler.

För vår del med den här krisen som inte är drabbade av uppsägningar (iaf inte än) så är det positivt eftersom de sänker räntorna. Våra lånkostnader har sänkts med nästan en tusenlapp. *drar en lättnadens suck*

Linum igen: Lägg gärna upp en bild på stjärnan på bloggen. Har också köpt en del ståltråd och hade tänkt att göra något likande. Inte till granen utan bara som dekoration. Men å andra sidan tycker jag att det är jättesvårt att hitta fina stjärnor till granen så jag kanske ska tänka om.

• FruTez

Tack tack! Kul att vara tillbaka! (Njae....)

Frujj: Använd vilken choklad du vill. Jag brukar köra med mörk choklad. Kommer inte ihåg vilken sort, men ingen dyr. Kanske mörk block? Bara man gillar choklan så blir det gott!
    Prova dig fram genom att krossa några kex (5-10st) och blanda i den smälta choklan. Det ska inte bli för tjockt, men samtidigt ge lite krispigt tuggmotstånd. Det är verkligen mumsigt!

Abbe: Va sägs om en jobbfika imorgon kanske?

Linum: Lägga upp foto på din blogg är ett måste, för oss nyfikna!

Min tärna och makens bestmen hade dop i lördags. Då passade de på att gifta sig!!! Blev först jättesur när vi fick beskedet i tisdags. Det första jag tänkte var, "så kan man ju inte göra!". Sedan slog det mig varför jag var sur, det var inte för att de gift sig utan för att vi inte kunde vara med! Vi var ju i Venezuela. Det var helt hemligt så de kunde ju inte berätta... haha! Man kan inte få med alla! Synd iaf. att vi inte kunde vara med. Funderade på ifall man kan ordna en möhippa EFTER ett bröllop???

• Linum

Bilderna blir inte bra eftersom ljuset slår i taket och ger konstiga skuggor. Ni får komma hit och titta istället

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar