• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Frujj

Hej
    Håller tummarna för herr L och Nides idag.

Usch vilken dag vi hade igår, var för en gångs skull ute i god tid när jag skulle till dagis, har annars en förmåga att alltid komma 10 min sent. Men precis när jag rullade ut dubbelvagnen med båda barnen i genom dörren så upptäckte jag att det var punktering! Så in med vagn och ungar igen, och ner med lilleman i babyskyddet, ut till bilen som är täckt av sån där stenhård is som jag måste skrapa bort, vilket tar en kvart så givetvis kommer jag försent till dagis ändå.
    Sen på kvällen när W ska lägga sig upptäcker jag att han har feber, nattar honom i sin säng men sen när vi går och lägger oss vaknar han och ska sova mellan oss, känner då att han är stekhet och tar febern som är 39,9! Usch!! Så jag ger honom lite flytande ipren och alla somnar gott....

... till kl 4 då han vaknar med ett så fruktansvärt skrik, skriker helt hysteriskt ajajaj och mamma mamma samtidigt som jag känner hans hjärta slår i 300... han är helt hysterisk och när jag äntligen får lugnat honom somnar han om, för att göra samma grej en timma senare.. och en gång till ännu en timma senare..
    Puh! Vet inte vad det var med honom men funderar på om han fick ont i magen av Iprenen (det var barn-Ipren men det kan dom väl få ändå)
    Så idag är han hemma från dagis och sitter i soffan mkt piggare nu visserligen men hostig och lite matt.

• Frujj

Är gaaaanska trött på alla dessa febriga förkylningar nu, och vintern har ju knappt börjat

• Carma07

Usch, Frujj. Det lät verkligen otrevligt. Tycker det borde räcka med tråkigheter för er. Nu har ni haft en alldeles för stor dos av det. Hoppas ni alla kryar på er snart så ni slipper allt elände ni har för tillfället.

• Nibla

Carma, javisst kan vi ta en fika!
    Du kan komma till oss denna gången, kanske ska bestämma en dag nästa vecka, måndag eller tisdag tro?

Har förresten varit på ICA och inhandlat en Aladdinask för 39 spänn, måste bara köpa nåt snyggt julpapper, jag har bara snuttar kvar av de som jag gjorde kort av. Ska bli spännande!

Katten D har gjort sig illa i tassen så vi ska till veterinären med henne i eftermiddag. Jag har stängt kattluckan så hon går omkring som en äggasjuker höna. Jamar och "kuttrar". Nu håller hon hov i vardagsrummet och klöser på nåt i ren protest, bäst att se efter vad hon har för sig.

• Carma07

Nibla: Gärna tisdag då. Vill gärna försöka komma iväg på sångstunden på måndag förmiddag. Har inte lyckats ännu, men vill gärna ha möjligheten att kanske lyckas denna gången.

Somnade en stund på filten på golvet med lilltjejen. jättemysigt! Bara det att hon vaknade pigg som en lärka efter powernapen och jag ännu tröttare och det känns nästan som om jag har baksmälla.

• Frujj

Jag är lite sugen på att göra lite julgodis, vad har ni andra gjort/tänkt göra för julgotter?

Bevöver lite inspiration!

• Ab fab

skit också Nides. oh vad jag önskar att jag kunde hjälpa er

• FruTez

Hej tjejer!

Hoppas att allt är bra med er och en jättestor bamsekram till alla som fått tråkiga jobbnyheter... *kramar hårt*

Är nu tillbaka i sverige efter en lååång flygresa. Vi åkte på måndagen och kom hem igår.Är ledig idag och ska börja jobba imorgon igen. Önskar att jag var ledig tors och fred också, men man kan inte få allt. Undrar hur lång tid det tar att ställa om sin inre klocka igen? Igår somnade vi inte förrän halv 2. Blir nog lite jobbigt att gå upp imorgon, men det är ju bara två dagar, sedan är det helg igen!

Frujj: Ang. julgodis. Har ett superbusenkelt tips. Min vän som tipsade mig kallar det för "koblaja". Lovar att det smakar allt annat än koblaja, snarare lite Noblesse!

Här är receptet:
    Ta ett gäng Mariekex och krossa till smulor. Smält choklad (ljus eller mörk). Blanda krosset i chokladen. Bred ut chokladen tunnt tunnt, på ett bakplåtspapper. Ställ ut plåten i kylan och vänta en stund. Sedan är det bara att bryta i bitar och smaska på!

Puss och hej! *vinkar till alla söta BT-brudar!*

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar