• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Carma07

Godkväll

Här är ännu en som varit ovanligt effektiv idag. Gick upp vid halvnio, klädde på mig och bäddade och röjde upp i sovrummet på vägen ut. Lämnade lilltjejen på en filt i köket och satte på kaffe innan jag gick och tvättade håret och sminkade mig. Rusade ner i källaren och satte igång en maskin tvätt. Tvättade och bytte på lilltjejen. Slängde i mig lite frukost och satte sedan igång att laga grekisk kycklinggratäng. Diskade under tiden och efteråt. Räddade lilltjejens kläder från att bli nerbajsade och bytte ännu en gång på henne. Klar med allt lagom till klockan elva då de andra i mammagruppen dök upp.

Sedan har vi gjort julgodis 4 sorter, ätit lunch, fikat godis och pysslat om våra små.

När maken kom hem har vi badat henne och nu fått henne i säng. Har lite disk kvar att göra. Är verkligen nöjd med dagen. Tänk om alla kunde funka så bra.

• Carma07

Frujj: Någon speciell anledning att stora E går hos sjukgymnast? Mår ni bättre hemma förresten?

• Linum

Carma: ...och så säger de att det är jobbigt att vara mammaledig... Fasiken vad jag har slitit med mitt jobb idag

• Nibla

Har precis kommit hem från julmingel med jobbet. Trodde det började 18.30 men det började 17.30 så vi var en hel timma sen. När vi kom höll de på att plocka undan maten. Snabbvisit med andra ord.

• Bauti

Hej

Gelekursen går bra. Men jag hade inte behövt gå den. Kunde redan allt. Men det är alltid bra att ha diplom i det.

Måste rusa till kuren nu.
    Trevlig helg!

• FruTez

Hej Tjejer!

Denna dumma datorn har inte 2 av de sista svenska bokstaverna i alfabetet... *muttrar*

Hoppas allt âr bra med er! Sitter har ock slösurfar lite... maken e ute pâ havet och fiskar. Jag gillar inte riktigt bâtar och hav om det gungar mycket och här blâser det ju konstant. Hade turen att maken sprang pâ 2 andra svenska gubbs som ville fiska, sâ jag slapp följa med! Ska bli spânnande att se va de fángar!

Har snabbt skummat igenom lite gamla sidor o de verkar som att ni alla már bra och alla bebisar me!

Här är klockan nu kvart i 11 pá fm. De flesta av er har väl loggat ut och gátt hem frán jobbet antar jag.

Ville bara säga hej och skicka lite soliga hälsningar frán ett vackert land! Längtar inte hem direkt. Det enda som jag verkligen saknar är maten. är GRYMT trött pá den Venezuelanska maten och att turistmagen lurpassar överallt. Makens mage rasade i förrgár. Tack o lov för Imodium! Jag har klarat mig förvánansvärt bra. Bara sprungit pá toa en ggr!? Det brukar ju alltid annars vara jag som áker dit. *háller tummarna att jag slipper*

Nu ska jag sätta mig pá stranden, beställa en drink och läsa klart min bok. (Stackars mig, hihi! ) Har aldrig druckigt sá mánga drinkar som pá denna resan. Men det är väl klart att man fár passa pá när det är All Inclusive!

Skickar mánga stora fina varma och kärleksfulla kramar till er alla! PUSS!!!

• Linum

*suckar ljudligt och skickar inga som helst kramar till Venezuela*

Välkomna hem, när ni kommer hem!

• Frujj

Nibla: Läste din kommentar i min blogg, en fråga! Fick lilla L TVÅ sprutor??? Vilka då?? Våran lilleman fick "bara" en spruta, den med kikhosta, stelkramp, polio mm.
    *bara nyfiken*

• Nibla

Frujj,
    Vi fick köpa till en spruta mot pneumokocker som kan orsaka hjärnhinneinflammation. Den ska tas tre gånger och kostar 560 spänn PER GÅNG!!
    De barn som föds efter nyår får denna gratis.....

VI har råd att betala detta men jag tänker på de familjer som inte har råd med dessa pengar, 1600 spänn totalt. Bedrövligt att det ska vara en klassfråga att vaccinera sina barn.....

• Frujj

Nibla: hm tänkte nästan att det var den. Våran bvc-ssk sa idag när lille O fick sin vaccination att "ja efter 1 feb kommer bebisarna få två sprutor" och så sa hon att de som är födda från 1 okt kommer att få den. De ska visst vara tre månader då de får den o alla som är det 1 feb skulle få den.
    Vi erbjöds inte att få den överhuvudtaget och hon sa inget om att få betala för att få den heller. Hm ska nog fråga om det nästa gång jag går dit.
    Lillebror hade ökat lite dåligt i vikt, bara 60 g på 3 veckor så jag ska dit med honom en extragång för o kolla att han börjar gå upp igen. Kan ju bero på att han varit sjuk. Däremot hade han vuxit 3½ cm på längden!
    Väger nu 5610 g o är 64,5 cm lång!
    En spaghettikorv...

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar