Hockeytråd
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Jag hoppas att MoDo upprepar sitt SM-guld från 2007
HV71 såklart! Hoppas att guldet stannar här i Jönköping
Elitserien har redan sparkat igång om jag inte missminner mig?
HV!!!
Först tycker jag att vi måste ju tala om vad det är för lag som vi håller på
Jag håller på Djurgårdens IF. Första matchen för mig blir den 25 oktober. Då möter dom Färjestad på Hovet. Färjestad är faktiskt laget som min m2b håller på. Så det är familjefajten nr 1 under säsongen.
Men jag tror inte att dom vinner hela elitserien. Utan jag siktar på ett slutspel så bland dom 8.
Men jag tror faktiskt att Hv71,Linköping och Färjestad blir dom lagen som tar topp tre iår. Vilken ordning det kan jag inte riktigt säga nu. Säsongen har ju precis bara börjat.
Var ju en match igår där Hv71 såg väldigt starka ut.
Ja det startade igår. Med match mellan Hv71 och frölunda. Där Hv gick segrande ur med 6-2.
På torsdag är det full omgång och då kliver resten av lagen in i årets säsong.
Brynäs IF-Färjestads BK
Djurgardens IF-Luleå HF
Linköpings HC-MODO Hockey
Skellefteå AIK-Rögle BK
Södertälje SK-Frölunda
Timrå IK HV 71
Modo har ingen lätt premiär med Linköping borta.
Modo brukar av gammal vana starta försäsongen/Elitserien oerhört knackigt, hoppas det kan ändras på i år. Och att våra "gamla" gubbar vill vara med och fightas i år. För är herrarna på humör är de väldigt svårstoppade
Ja verkligen dom har ju några gamla rävar som kan sticka upp när det väl behövs.
Och det är det som är så roligt med hockey att det faktiskt svänger lite.
Men premiären tror jag tyvärr kan bli väldigt svår för Modo.
Linköping är oerhört starka hemma och försäsongen har inte varit något undantag då har dom varit starka både hemma som borta och vann ju hela nordic trophy.
Jag blir imponerad om Linköping tar sig till final i år igen, måste vara tungt att förlora 2 ggr.
Eftersom jag är från Jönköping även om jag flyttade därifrån -93 håller jag på HV!