• chamor

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?

Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
    Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?
  • Rebellen75

returansvarig på ett boklager 19900:- . Skulle vilja ha 10 000 till är det någon som har ett nytt jobb till mig

• anja1661

jag känner mig fattig när jag läser detta
    jag går på lärarutbildningen med interkulturell profil och har alltså just nu bara csn på 8200kr.
    jag sak jobba som förskollärare sen och räknar då med ca 22-23 iaf.
    sambon jobbar på ett datalager och har 19700kr. hmm...undra om han vill plugga till civilingengör?? heheh...

tips på hur jag kan få mer pengar???utan att egentligen lägga mer tid..

• annape84

Även om man lever fattigt som student och man känner efteråt att man har ett stort lån, så är det en investering i ens liv! Jag går själv lärarutbildningen på sthlms uni, är inne på mitt tredje år så jag vet hur det är! =)

• PennyJenny

Jag är informatör på statligt myndighet och tjänar 27 000. Mitt första infojobb och har haft tjänsten i ett halvår. Maken jobbar med datasäkerhet, också han inom statligt och tjänar 41 000.

• JTN

Socialpedagog/beteendevetare i skolan 20.550 i vanlig månadslön men med tillägg för samordnartjänst 21.350. (dåligt betalt)

Sambon industriarbetare får ut ca. 19.000 (skiftar)

• JTN

Tilläggas ska ju att även jag har studieskulder 3 år på högskola och ändå lågbetalt yrke. Men ändå värt det jag får jobba inom den gengre jag vill.

• Kanada Hjarta Sverige

event och administration koordinator - 22500kr/man + aktiesparande i bolaget 1000kr/man

• Nocia

lärare, men jobbar på förskola, tjänar 19400 efter 3 år!. Sambon gitarrlärare, 21000
    Vi har läst 4 resp 5 år på universitet/högskola + sambons 2 år på folkhögskola. Vi betalar tillsammans 3100 till CSN varje månad.

• Ja09

Bästa sättet att få upp lönen är att välja ett typiskt manligt yrke. Själv är jag civilingengör och jobbar med produktutveckling med en lön på drygt 42000 kr (före skatt). Visserligen var utbildningen skitjobbig (räkna med att plugga 60-80 timmar per vecka under ca 5 år) och jag har givetvis CSN-lån, men jobbet är superroligt och lönen bra.

• car1021

Jag jobbar som utvecklingsingejör på ett kemiföretag och tjänar 30000 kr i månaden. Har inga studieskulder eftersom jag gick 4-årig teknisk linje på gymnasiet och sedan läst några kurser på Chalmes som mitt jobb betalade. Min sambo började jobba i en affär som säljare i mars och tjänar ca 24000 kr.

Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?