Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?
Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!
Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!
Jag arbetar med att rita kök och badrum, samt att jag är ansvarig för alla våra badrumsprojekt. ca 24 000
Jag är konsult och jobbar som Produktionsansvarig/Marknadskoordinator och tjänar ca. 22 000:- vilket är uselt men ska snart löneförhandla Jag har även eget företag och driver en webshop som säljer hårförlängningsprodukter och vi utför även hårförlängningar på salong. Lönen varierar.
110 kr/tim i en färghandel...
Uppenbart är att man INTE ska bli florist som jag iallafall. Ändå tycker tydligen många att blommorna är så förskräckligt dyra att man hellre gör sin bukett själv.
Skulle jag ha motsvarande lön som flera av er skulle en brudbukett bli väldigt mycket dyrare, den saken är klar
Kanske för att i många tjejjobb finns nån konstig inställning om att vården är ett "kall" eller att "få" göra brudbukett är en ära osv. Eller vad?
Vi som florister har inte ens egna avtal, vi går under butikspersonal trots hantverksutbildning, med jättelåga minimilöner som följd.
Så,därja, färdiggnällt...
Inom vården men utbildar mig inom fastighetsbranchen. Bättre förmåner blir det nog allt :)
Är student och får ca 7000 i månaden + extra för jobb´(beror på hur mycket jag kan jobba extra).
Sambon är betongare och tjänar 23 000 efter skatt + ca 10 000 var tredje månad i en klumpsumma.
Jag jobbar som Undersköterska på Östra sjukhuset har 18 850 kr i månadslön
Kyrkväktare, 21700 + 100-500 ob
0 kr studieskuld
Fria arbetskläder.
Maken har samma jobb o samma lön.
Håller på att utbilda mig till sjuksköterska. Kommer väl att hamna på en lön mellan 21 - 23 000 kronor (Ingångslön). Inte så högt med tanke på utbildningens längd och vad det är man jobbar med.. Min sambo är högstadielärare och har ungefär samma som jag kommer att få.
att ni orkar! eat my ass!