• chamor

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?

Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
    Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?
  • Sanfor

Journalist med 31500 kr/mån (Men för tillfället sjukskriven på 50% så det blir mkt mindre)

Karln pluggar och har studiemedel, och kommer när han är klar fastighetsvärd(om ett år)tjäna runt 22000 kr/mån

• fidar

om butikskommunikatör (inredningskommunikatör) och får väl ut ca 14,000 kr :/

• Paeonia

Trädgårdmästare inom anläggning 120kr/timmen. Sen är det lite upp till mig hur mycket jag vill jobba, har barn så det blir sällan heltid Prioriterar än så länge mer ledig tid än pengar i plånboken

• Nancy Drew
    mayasofie skrev 2008-09-17 00:04:58 följande:
    om butikskommunikatör (inredningskommunikatör) och får väl ut ca 14,000 kr :/
    Efter skatt? Det är väl inte så dåligt?
  • Nalle Puh 40
    sanan skrev 2008-09-16 10:43:12 följande:
    sjuksköterska..18 500kr..plus ob
    Tycker det är skamligt att vi undersköterskor tjänar mer än ni sjuksköterskor som gått på högskola. Min heltidslön är på 21 000 kr.
  • chamor

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-17 08:24:37 följande:

Tycker det är skamligt att vi undersköterskor tjänar mer än ni sjuksköterskor som gått på högskola. Min heltidslön är på 21 000 kr.
    Men de lär väl inte vara så vanligt eller?
  • Nalle Puh 40

Jo, det tror jag. Jag tjänar mer än min kompis som oxå är sjuksköterska men vet inte...

• Hedebris

så var det ja :)

Frukenob skrev 2008-09-16 22:19:14 följande:
    Japp på skånemejeriet. Vi har pratar innan här inne om det *fniss* Vi träffades dessutom på Valborg i Pildammarna. Jag älskade er barnvagn. Tänds en lampa?
  • JPerlestam

Det är inte så vanligt att undersköterskor tjänar så mycket, inte bland de jag känner iaf. På min avdelning har de som tjänar så mycket jobbat i över 20 år. Min lön är 16000 efter snart två år. Men det är inom landstinget. Uskor och ssk som är kommunanställda brukar ha ganska så mycket mer i lön än vad vi har. Sen är det såklart ännu mer skamligt vad ssk tjänar, min sambo har valt att jobba inom psykiatrin där det är brist på ssk och har där kunnat pressa upp sin lön 3000kr på 1 år. Det värsta man kan göra som sjukvårdspersonal är att jobba på de populära avdelningarna.

• Nalle Puh 40

Jag jobbar inte som undersköterska men har den utbildningen, jobbar innom LSS där man måste ha utbildningen. Är kommunalt.

Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?