• chamor

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?

Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
    Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?
  • Vill nu

Frisör. Har runt 23000 kr/mån före skatt. Lite varierande uppåt och neråt beroende på provison. Grundlönen ligger på 18591 kr.

• Frukenob

Jag jobbar som undersköterska i malmö och har 17040 innan skatt, min sambo är majeriarbetare och har ca 26000 innan skatt. Tänk att dom som jobbar med männikor kännar sämst

• Hedebris

mejeriarbetare? kollegor kanske? hehe

Frukenob skrev 2008-09-16 22:13:57 följande:
    Jag jobbar som undersköterska i malmö och har 17040 innan skatt, min sambo är majeriarbetare och har ca 26000 innan skatt. Tänk att dom som jobbar med männikor kännar sämst
  • laris

Jag jobbar som privatrådgivare på bank och tjänar 23700:- före skatt.

• Frukenob
    Hedebris skrev 2008-09-16 22:14:47 följande:
    mejeriarbetare? kollegor kanske? hehe
    Japp på skånemejeriet. Vi har pratar innan här inne om det *fniss* Vi träffades dessutom på Valborg i Pildammarna. Jag älskade er barnvagn. Tänds en lampa?
  • Munchkin

Butiksbiträde, tjänar 112:- i timmen...så hur mycket det blir per månad är olika varje månad, beroende på röda dagar som "tar bort" lön för mig och hur många helger jag lyckas jobba per månad

• zsandora

Ekonom 20500, gubben lika mkt plus bonus på tusenlappen. Jobbar på samma ställe.

• Megi

Lärarstudent :D 2300 i månaden :) Har egen lägenhet :) Klagar inte för ja har det betydligt mycket bättre än vad många andra har det. Finns så mkt fattiga i vår lilla värld. :(

• Nancy Drew

Doktorand, 20 500 (mitt lärosäte betalar jämförelsevis bra).

• Heloise

Student:ca 4500kr samt Butiksanställd får ut ca 8500kr(112kr/h) efter skatt.
    M2b tjänar ungefär lika, vilket ger;i hmm runda slängar 26 000kr i månaden. Har tur,billigt hus centralt och betald bil
    M2b blir klar lärare vid jul hoppas han får jobb så att jag kan gå ner i timmar.

Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?