Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?
Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!
Bara lite nyfiken. Vet att de fanns en liknande tråd förut men det är ju massa nya brudar här nu..
Själv jobbar jag med skogsmaskiner Säljer reservdelar men vill hitta nåt annat så alla tips är välkomna!
Ännu en Sjuksköterska här med usel lön efter snart fyra år 20400kr och en massa utbildningar. Sambon är mjölkbonde och tjänar i princip 0kr. Dags att byta jobb nu för att få upp lönen. Tur att jag föder upp hästar och kan leva på mitt rykte så jag kan plocka ut lite extrapengar där iaf.
Hmm, kan ju vara som så att en del av de som tjänar lite mer kan ha ganska så saftiga studielån.
Är själv doktor i molekylärbiologi och tjänar 30500:- före skatt i månaden. Men som sagt, har då läst 4 år på universitet och sen haft utbildningsbidrag i 2 år (ej pensionsgrundande) och till sist doktorandtjänst i 2 år.
Är nu mycket lycklig över att äntligen fått en riktig lön.
Kram på er alla
Jo så är det ju oftast!
Min sambo tjänar lite drygt 34.000:- och han har ju en ganska saftig studieskuld..
nybliven student... usch vad fattigt det är med csn Innan jobbade jag i butik och tjänade ca 23600kr/mån inkl ob och ev bonus.
En halv miljon var jag uppe i som mest, har börjat betala av den lite nu men det tar tid...
Styvt 3000/månad betalar vi tillbaka till CSN.
Huuu.. Ja det va lite kulor det!
Jag jobbar som säljare, men är biolog egentligen och min sambo är civilingenjör. Jag är föräldraledig nu vilket gör att ekonomin är lite mer begränsad, men vi får ut ung. 30k efter skatt tillsammans nu!
Jo, självklart ska det löna sig när man tagit csn-lån. Jag har också massa studieskulder. 3 år universitet och 1 år folkhögskola. Har varit kul att läsa och förhoppningsvis kan jag använda det någon gång...klart det har gett mig bra kunskap, men jobbar med TV nu och har hittills bara fått jobb på kontakter och arbetslivserfarenhet. Så rent ekonomiskt vete fan...hehe. Är iofs inte jättemissnöjd med min lön, men kände mig lågt betald när jag så alla andras inkomster. Haha, vilken avundsjuk människa jag är! :)
jag blir oxå väldigt avundsjuk och känner mig fattig när ajg läser detta!!
jag går lärarutbildningen med interkulturell profil och ska jobba som förskollärare, hoppas på en lön runt 22-23 iaf.
sambon jobbar på ett datalager och får 19700kr.
ja usch...jag vill ha bättre lön!!!
undra om killen vill plugga till civilingenjör?? hehehe...
fritidsledare 19000, ett års studieskuld, levde fattigt ett...