• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • nennesjuttioåtta

äh, skit samma. Jag lämnar detta åt sitt öde. Nu har jag iaf fått säga mitt.

• Aleta
    BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-09 15:16:30 följande:
    Näbbarna har väl rosa klänningar?
    Ok då missförstod jag.
    Hur som helst så spelar inte färgerna någon som helst roll. Tänk om de skulle råka välja samma psalmer också! Eller om båda har axelbandslösa brudklänningar! Tänk om de har sammatyp av blommor i buketten!
    Det är själva vigseln som spelar roll oavsett vilken publik man har.
  • nennesjuttioåtta

åååh men de säger ju nästan samma sak på vigseln också! Tar du xxx xxx xxx denne xxx xx att älska i nöd och lust. Och alla bröllop jag varit på *gulp* har svarat JA! Hur lika som helst!

• Kärlek ger näring åt själen

Uj... Jag tror jag ligger i farozonen... HJÄLP!!.. jag kommer att använda samma ingångsmarsh som många andra *HJÄLP* och min tärna kommer garanterat ha en klänning som matchar en annan... Ush..

Ge er.. Vad spelar det för roll om Ts och hennes msn vän har samma färgkombinationer på tärnklänningen? Det är ju trots allt inte SAMMA klänning!!.. Det är samma färger.. och Hela bröllopskonceptet en uppreppning av varandra.. T o m de tjejer som väljer ett annorlunda bröllop måste ju få inspisation någonstans eller hur... och då härmar ju de någon annan..

Inget inom bröllop är pantentlagt när det gäller brudens kläder,färger m m...

Ts hoppas verkligen att det löst sig för dig och att du hittat en Super fin klänning till din tärna. Tänk så här.. Det är ER dag och så länge din tärna känner sig bekväm så kör på det.. Sk*t i vad andra säger det är trots allt huvudsaken att ni gillar det. Man ska inte behöva försvara sig fullt ut hela tiden varför man valt en färg..

• DrömmenSomBlevSann

Oj vad det hade kommit in inlägg nu

1. Jag hade vita och rosa näbbklänningar inköpta NÄR P berättade för mig om att hon skulle ha vit tärnklänning med rosa detaljer

2. Jag glömde bort att P sagt så, tänkte bara i mina egna färger (rosa/vitt!!) och letade som sagt rosa klänning. Fanns ingen. Tärnan är ganska kraftig. Pga tidsbrist o faktiskt budgeten så fick vi ta det som fanns att inhandla. Det blev en vit, finemang tänkte jag, det matchar ju mina barn som är vita/rosa.

3. ja våra bröllop kommer ses av samma människor inom samma media... dock inga av dessa är våra inbjudna gäster.

4. Vi känner inte varann. Har aldrig träffats eller talat på telefon. Endast msn.

4. Jag är nöjd med de klänningar jag valt! Ärligt talat så förstår jag inte varför P blir så upprörd, då faktiskt t.o.m startbilden på Bröllopstorget har vita tärnklänningar mao inte så orginellt som hon tycks tro.

5. Ja jag letade ny klänning, vi fann EN enda i rätt färg o storlek . Den kostade 4000 o det betalar jag inte för att en person som jag inte ens känner tycker jag snott hennes idé... men men... vem hade färgkombinationen först? Vem kom först, hönan eller ägget??

• nennesjuttioåtta

TS, kör på! Jag tycker inte du gjort fel!

• BlivandeFruJangbåge

Jag säger bara vänta och se...

• DrömmenSomBlevSann

Vadå helt fel?

Du tycker hon har ensamrätt på vit tärnklänning, trots att jag hade mina näbbklänningar innan hon hade sina?

Jag kanske måste ringa henne innan jag gör några fler inköp..tänk om vi råkar ha samma blommor eller nåt,,, hahah,,, att folk bara orkar!

HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-09-09 15:53:18 följande:
    Helt fel
  • DrömmenSomBlevSann

Vänta o se ja....

Ärligt talat, jag bryr mig inte. Jag vänder inte upp o ner på allting för att med ljus o lykta finna en ny tärnklänning, när vi har en som passar på alla sätt o vis.

Tråden har rullat på, den började på ett sätt o slutade på ett annat.
    Jag kunde ha valt att inte svara på något, men alla har rätt till sin åsikt o sin mening.

Bröllopen kommer kanske ske med 10 veckors mellanrum - vem tusan minns detaljer så länge? O vet ni vad... tärnorna kommer mina gäster att se, o troligtvis inte de "andra" som kan se våra bröllop.

Varför göra en höna av en fjäder... när sannorlikheten är sjukt liten att någon ens har möjligheten att se en likhet?

• nennesjuttioåtta

alltså, såna här trådar är riktigt underhållande!

Jag utgår från att ni som tar så illa vid er att någon härmar er gör allt för att sticka ut från mängden för att undvika såna nesliga pinsamheter av pöbeln. Och givetvis aldrig skulle ni härma någon annan. Gick ni baklänges in i kyrkan? Hade ni grön- och orangerandig brudklänning? Sjöng solisten "Fån't ja en kôrv" (Köppäbävisan)? Hade ni en fruktskål istället för brudbukett? Var brudgummen naken? I så fall tror jag att ni klarar er från att någon gör likadant (men helt säker kan ni aldrig vara).

• DrömmenSomBlevSann

Hahaaa tack för ett gott skratt!!

Ska man inte likna någon annan, så är detta ett perfekt tips... hmm kanske fan vore nåt!!

nennesjuttioåtta skrev 2008-09-09 16:21:36 följande:
    alltså, såna här trådar är riktigt underhållande! Jag utgår från att ni som tar så illa vid er att någon härmar er gör allt för att sticka ut från mängden för att undvika såna nesliga pinsamheter av pöbeln. Och givetvis aldrig skulle ni härma någon annan. Gick ni baklänges in i kyrkan? Hade ni grön- och orangerandig brudklänning? Sjöng solisten "Fån't ja en kôrv" (Köppäbävisan)? Hade ni en fruktskål istället för brudbukett? Var brudgummen naken? I så fall tror jag att ni klarar er från att någon gör likadant (men helt säker kan ni aldrig vara).
  • Kärlek ger näring åt själen

Ursäkta detta är ju nästan dagis fasoner.. Lite sandlåde nivå...

"min tärna ska ha den och du får inte!"... Ungefär som man tänkte när man var 3 år och kompisen ville låna ens docka...

Herre gud!!

Ts KÖR PÅ DINA KLÄNNINGAR!!! Det finns inget i världen som ska hindra dig att göra ditt bröllop som DU vill ha det.. Så sk*t i henne och de andra o gör det som känns rätt. Tycker inte du ska behöva leta efter ny klänning bara för att en ytlig bekant ville det..

BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-09 16:03:10 följande:
    Jag säger bara vänta och se...
Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?