• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • Tooticki

Jag tror att det blir väldigt fint!

Men ska de verkligen ha svarta skor? Personligen tycker jag att skorna alltid ska återknyta till en annan färg i utstyrseln, så rosa eller vita skor hade jag valt.

• Tx2

Jag tycker att det låter jättefint med vit klänning. Jag hoppas på att mina tärnor tycker att svart är ok att ha på sig.

• DrömmenSomBlevSann

Jo vi hade väl den tanken också, att det säkert matchat bättre med vita eller rosa skor.
    Men av rent ekonomiska skäl (låter hemskt men sant) så blev det svarta, plus att de har man mer användning av efteråt.

Tooticki skrev 2008-09-01 16:06:35 följande:
    Jag tror att det blir väldigt fint!Men ska de verkligen ha svarta skor? Personligen tycker jag att skorna alltid ska återknyta till en annan färg i utstyrseln, så rosa eller vita skor hade jag valt.
  • erika26

jag skulle aldrig ta ifrån henne den dagen alla måste ha mörka kläder på sig! Ärligt talat jag skulle inte vilja det heller!

• dfk

Det låter jättefint med hur ni har tänkt med klänningarna!

• DrömmenSomBlevSann

Genom mitt val av vit klänning på tärnan, har jag uppenbarligen trampat en person på tårna....
    Snälla P, du måste tro mig när jag säger att det var absolut inte min tanke att härma dig!
    Tärnan hade själv valt ut denna klänning, men vi provade alla andra vi hittade i rätt storlek för jag tyckte vitt kändes lite främmande på tärnan.
    Men inget annat fann vi, och därför bestämde vi oss för att lägga lite färg till klänningen, samma som mina näbbar, o därför bryta av det vita.

Jag tänkte inte , jag mindes inte, att dina tärnklänningar också var vita!

Men som sagt, jag tror inte NÅGON annan än du kommer tänka på det, är ju inte ens säkert att tärnorna är med så värst mycket i du vet vad.

Överreagera inte nu!!!

O vänd på tanken, varför skulle jag medvetet välja nåt som liknar det ni har, när vi kommer synas på samma ställe???
    Jag tror dina bröllopsnerver spökar lite väl mycket...

Men jag säger förlåt o hoppas du tänker på det lika lite som alla andra.

• dfk

Oj! Var det någon som tog illa upp med ditt klänningsval?

• DrömmenSomBlevSann

Japp... o det känns inte alls bra så som hon tänker om mig nu... det var ju inte avsiktligt o dessutom - i det stora hela spelar det ingen roll alls.
    Finns säkert fler än vi 2 som har vita tärnklänningar i detta land...
    Men känns sååå tråkigt!

dfk skrev 2008-09-01 18:19:54 följande:
    Oj! Var det någon som tog illa upp med ditt klänningsval?
  • Aleta

Det är inte alls så ovanligt med vita tärnklänningar eller vita brudnäbbar!

Jag tror att det blir jättesnyggt.

Men jag fattar inte vem som blev arg?? Var det någon du känner eller någon här på BT? Är det någon som har tagit patent på färgen vitt? Hur ska det gå om det bara finns en färg per person?
    Tyvärr så är blått taget förresten, för det hade jag på mitt bröllop...

• DrömmenSomBlevSann

Hhaaaahaa ja jag lovar, ska inte ta något blått !!!

Kan inte gå in på detaljer om personen som blev arg tyvärr... men hon finns inte på BT.
    Hon blev besviken då hon tydligen sagt att hennes tärnklänningar skulle va vita m rosa detaljer, o våra bröllop kommer att ses av samma personer (väääldigt många), och då tycker hon det blir för lika.

Känns mest tråkigt då hon i stort sett anklagar mig för att ha "stulit deras idé" och det var ju verkligen inte tanken...

Men men... nu är det som det är, jag är nöjd med klänningarna och det är väl huvudsaken.. även om jag blir jätteledsen över de saker hon sa.

Aleta skrev 2008-09-01 19:47:45 följande:
    Det är inte alls så ovanligt med vita tärnklänningar eller vita brudnäbbar!Jag tror att det blir jättesnyggt. Men jag fattar inte vem som blev arg?? Var det någon du känner eller någon här på BT? Är det någon som har tagit patent på färgen vitt? Hur ska det gå om det bara finns en färg per person? Tyvärr så är blått taget förresten, för det hade jag på mitt bröllop...
Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?